Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en ting ang. Konfirmasjon . 

Min mann har en sønn fra tidligere forhold.Nå er vi snart kommet til konfirmasjonsdagen. De har en samværsavtale som er satt ved dom. Mor har barnet 60%og far har 40%.Mor bragte på banen tidli i fjor at hun ønsket separat konfirmasjon da konflikt nivå er sky høyt. Barnet ble og tatt med på råd og det ble der beste utfallet at de måtte ha det slik.

Men nå er konfirmasjonshelgen på far sin helg (altså på hans 40%).Men da begynne mor å skape seg.For hun vil ha barnet på konfirmasjonsdagen. Mor mener det finnes en lov om at hun ska ha barnet på konfirmsjonsdagen. Selv om det er far som har barnet. 

noen som vet noe om dette? Finnes det er lov som tilsier at mor har fortrinnsrett .

Barnet vil selvfølgelig få selskap og det som seg hør bør på en konfirmasjons dag.

jeg bare lurer jeg. 

Anonymkode: 4b9de...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør sånn som vi gjorde. Etter kirken feiret vi hos min familie med min slekt fra kl 14-17. Så dro de til far og feiret videre der fra kl 17-20. Problem løst

Anonymkode: 4690f...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vi far foregått men det gikk ikke mor med på.Hun ville ha alt for det hadde hun rett på. 

AnonymBruker
Skrevet

Foreslått skulle det stå🙈

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo evt bytte om på helgene, men ellers har ikke mor mer rett enn det far har.

Anonymkode: 8b5d6...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ingen lov som lar henne kreve det nei.

Anonymkode: 23741...55f

• Liker 1
Skrevet

Stakkars barn :forvirret: Her blir ikke konfirmasjonen noe å glede seg til, men bare enda et konflikttema mellom mor og far. 

Hun har neppe noen lov som tilsier at hun kan kreve noe slikt. Men samtidig så er det kanskje hensiktsmessig å se på hva som gjør at dagen blir med mulig hyggelig for konfirmanten. Nå virker det ikke helt som om mor er med på denne planen, men man lurer jo på om sånne foreldre i det hele tatt forstår hva de gjør med barna sine når de river og sliter i dem på denne måten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Loven sier absolutt ingenting om konfirmasjon. Det er et kulturelt/religiøst rituale, ikke noe som reguleres ved lov.

Anonymkode: b4d4a...229

• Liker 1
Skrevet
Den 14.3.2016 at 11.09, AnonymBruker skrev:

Gjør sånn som vi gjorde. Etter kirken feiret vi hos min familie med min slekt fra kl 14-17. Så dro de til far og feiret videre der fra kl 17-20. Problem løst

Anonymkode: 4690f...57d

Gjør det enten sånn som dette eller ta en dag hver sånn at det ikke blir noen "tidsbegrensninger" på konfirmanten. La ham iallefall få 2 fullendte selskap, istedenfor 2 halve. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk mor. Hvorfor får sånne mennesker barn?

Anonymkode: 69202...65f

• Liker 1
Skrevet

Be mor ta seg sammen. Så trist at to oppegående mennesker ikke kan skille seg som venner eller som de voksne menneskene man er når man har et barn sammen :(

Men tror forøvrig ikke det er noen lov på hvem som har "krav" på barnet den helgen. Det hyggeligste hadde jo vært at begge fikk ha barnet hos seg.

Faen ass. Nå ble jeg bare irritert over denne saken. Noen mennesker...!

Skrevet

Sånn var det med faren min og eks-stemoren min da mine brødre skulle konfirmeres og. Høyt konfliktnivå og eks-konen hans nektet å feire konfirmasjon sammen med pappa (pappa ville gjerne ha dagen sammen, men hun var/er utrolig bitter på at han vant barnefordelingsaken og at hun har annenhver helg). De endte opp med at den som hadde hovedomsorgen, dvs pappa, hadde selskapet på selve konfirmasjonsdagen og hun hadde selskap med sin familie dagen etter. 

Det er skikkelig kjipt synes jeg, at to voksne ikke kan ta seg sammen på en sånn viktig dag for barnas skyld. Men er konfliktnivået skyhøyt så er det kanskje til det beste. Da får konfirmanten senket skuldrene istedet for å sitte på nåler og vente på at alt skal skjære seg... 

Brødrene mine var iallefall fornøyd med konfirmasjonshelga si, selv om det ble to selskaper. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle virkelig ønske at vi kunne hatt to adskilte selskap når min stedatter skal konfirmeres. Alle er i konflikt med hverandre og det kan umulig bli en bra dag. Jeg håper nesten ett eller annet dukker opp som gjør at jeg ikke kan være der. (ja jeg vet det er min stedatters dag, men jeg vet også hva som skjedde sist familien var samlet)

Anonymkode: be230...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...