Gå til innhold

Hva er din motivasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du ønsker å trene og/eller spise sunt og/eller gå ned i vekt?

For meg handler trening og sunt kosthold om et ønske om å ha god helse, føle meg frisk, sterk og sunn. Ha overskudd og orke å være med på ting med familie og venner.

Men grunnen til at jeg vil ned fem kilo er kun overflatisk. Jeg synes jeg er penere da, noe som genererer økt selvtillit, et bedre sexliv med mannen (jeg får mer lyst da, selv om jeg vet han synes jeg ser bra ut uansett) og generelt blir jeg mye mer fornøyd med meg selv. 

Hva med dere andre?

Anonymkode: 7ccd2...38d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det mest fordi jeg føler meg bedre, og får skikkelig endorfiner når jeg går på trening! :)
Elsker også den følelsen å kunne legge mer vekt på stanga, eller gi absolutt alt og AKKURAT klare det :) 
Det å se musklene komme fram er selvfølgelig en kjempebonus. Alle er vel til en viss grad overfladiske, så det er vel like greit å innrømme det først som sist! Lykke til med treningen videre!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne, men har ingen motivasjon. Jeg skulle ønske jeg klarte å bruke "vil se bra ut og føle meg bra" som motivasjon, men så ser jeg meg i speilet, sukker tungt og spiser en sjokolade til mens jeg sitter dypt i godstolen og ser på film... 

Men, den gangen jeg hadde motivasjon og gikk ned nesten 30 kg så var det at jeg gjorde det som var motivasjon for meg. At jeg så at vekta gikk nedover og at det var lett å spise riktig osv. (Prøver å komme meg dit igjen)

Anonymkode: 2897b...f50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener for å bli best mulig å min idrett.

Anonymkode: 93542...03b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne, men har ingen motivasjon. Jeg skulle ønske jeg klarte å bruke "vil se bra ut og føle meg bra" som motivasjon, men så ser jeg meg i speilet, sukker tungt og spiser en sjokolade til mens jeg sitter dypt i godstolen og ser på film... 

Men, den gangen jeg hadde motivasjon og gikk ned nesten 30 kg så var det at jeg gjorde det som var motivasjon for meg. At jeg så at vekta gikk nedover og at det var lett å spise riktig osv. (Prøver å komme meg dit igjen)

Jeg håper du klarer det. Kanskje du kan få tak i den samme innstillingen som fikk deg til å ville det den gangen det virket for deg? For min egen del er opplevelsen av at ting blir lettere i hverdagen en betydelig motivasjon for å fortsette å trene.. Det var en kneik å komme over i starten, men så snart jeg merket at jeg hadde fremgang, så ble det i seg selv en motiverende faktor.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mann 42 skrev:

Jeg håper du klarer det. Kanskje du kan få tak i den samme innstillingen som fikk deg til å ville det den gangen det virket for deg? For min egen del er opplevelsen av at ting blir lettere i hverdagen en betydelig motivasjon for å fortsette å trene.. Det var en kneik å komme over i starten, men så snart jeg merket at jeg hadde fremgang, så ble det i seg selv en motiverende faktor.

Takk. :) 
Det er kanskje barnslig, men det hjalp den gangen at jeg hadde mange rundt meg som heiet på meg, og det har jeg ikke nå. Men, det er som du sier for meg også - opplevelsen av at ting blir lettere var en motivasjon den gangen. Det er det å starte som er vanskelig nå, syns jeg. Jeg tenker på det hver dag - at NÅ skal jeg slutte å spise sjokolade eller drittmat, NÅ skal jeg i hvert fall gå ut og gå tur. 

Ja, fremgang er veldig motiverende, og det var det det var den gangen. Jeg gikk på lavkarbo den gangen og gikk ned raskt, det var motivasjonen. Jeg så det selv og andre rundt meg så det. 

Det er noe dritt å ha selvinnsikt og vite, men allikevel ikke gjøre. 

Skrevet

Jeg trener ikke, men fokuserer på kosthold. Det er mange fordeler med å spise sunt - mer overskudd, normal vekt, mindre smerter/stivhet osv, dessuten mer overflatiske ting som å føle seg mer fornøyd med utseende, å kunne kjøpe klær i en hvilken som helst butikk og se fjong ut. Men det viktigste for meg med det å ha et sunt kosthold, er at jeg slipper søtsug og ikke trenger å bekymre meg og stresse rundt mat og spising. Jeg har brukt så mange år på dette at jeg vet å være takknemlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Pringle skrev:

Jeg trener ikke, men fokuserer på kosthold. Det er mange fordeler med å spise sunt - mer overskudd, normal vekt, mindre smerter/stivhet osv, dessuten mer overflatiske ting som å føle seg mer fornøyd med utseende, å kunne kjøpe klær i en hvilken som helst butikk og se fjong ut. Men det viktigste for meg med det å ha et sunt kosthold, er at jeg slipper søtsug og ikke trenger å bekymre meg og stresse rundt mat og spising. Jeg har brukt så mange år på dette at jeg vet å være takknemlig.

Det kjenner jeg meg igjen i. Å ha et godt kosthold, gjør at jeg ikke "føler" så mye rundt mat! Det er deilig:)

• Liker 1
Gjest Splitterpine
Skrevet (endret)

Motivasjonen kommer mye av utseendet, skal jeg være ærlig :rodme: Også gir det jo kjempe god selvfølelse :biggrin: Føler meg både gladere, penere og lykkelig når jeg trener og spiser sunt. Setter selvfølgelig pris på de gode helsegevinster en god livsstil gir, men utseende gir mest motivasjon. Tenker også i forhold til fremtidig graviditet. Ønsker å ha en sprek og god kropp både for meg selv og en eventuelt baby. 

Endret av Splitterpine
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Splitterpine skrev:

Motivasjonen kommer mye av utseendet, skal jeg være ærlig :rodme: Også gir det jo kjempe god selvfølelse :biggrin: Føler meg både gladere, penere og lykkelig når jeg trener og spiser sunt. Setter selvfølgelig pris på de gode helsegevinster en god livsstil gir, men utseende gir mest motivasjon. Tenker også i forhold til fremtidig graviditet. Ønsker å ha en sprek og god kropp både for meg selv og en eventuelt baby. 

Jeg tenker det er gode grunner! :) Når man faktisk kan påvirke hvordan man føler seg og ser ut, så er det jo kjempebra å faktisk gjøre nettopp det! :) 

Utseendet bidrar også til at jeg er mer motivert for å fortsette, men det er ikke like enkelt å "komme igang". For utseendet ligger litt inn i fremtiden;) akkurat i starten må jeg vel bruke disiplin mer enn motivasjon for å gå ned  dit jeg vil. For selv om jeg spiser sunt, blir det for kaloririkt - type to egg og en boks makrell i tomat på to skiver. Blir ikke tynnere av mange slike måltid;)

Skrevet

Jeg tenker helse og kosthold, samt at jeg må passe på hjertet nå.

Gjest willma
Skrevet

Hos meg så er det både utseende og helse som er motivasjonen. Feks så er jeg blitt mye bedre i nakke og hode etter jeg startet å trene (hadde store plager før, gikk rundt å hadde smerter hele tiden, mens nå meker jeg det så og si aldri lenger.) Også har jeg fått bedre kondis, samt føler meg sprekere og sunnere.

Også kommer vi til utssendebiten, føler meg finere enn før, strammere og ser utvilsomt bedre ut enn på lenge. Så selvtilliten vil jeg si har gått opp et par hakk også. 

Jeg elsker livsstilen jeg har, sunn mat og mye trening og gåturer. Det gir meg så enormt mye! :) 

Skrevet

Akkurat nå er min hovedmotivasjonen at jeg snart blir 30, og jeg ønsker å gå inn i 30 årene med en sunn og sterk kropp. Det motiverer meg faktisk ganske mye :) jeg er kommer til å være bedre trent på min 30 års dag enn min 20 års dag, og det er jeg ganske stolt av. Etter det så må jeg vel gå tilbake til den gamle traveren 'en sunn sjel i en sunn kropp' :P 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Puny skrev:

Akkurat nå er min hovedmotivasjonen at jeg snart blir 30, og jeg ønsker å gå inn i 30 årene med en sunn og sterk kropp. Det motiverer meg faktisk ganske mye :) jeg er kommer til å være bedre trent på min 30 års dag enn min 20 års dag, og det er jeg ganske stolt av. Etter det så må jeg vel gå tilbake til den gamle traveren 'en sunn sjel i en sunn kropp' :P 

Så bra! :) jeg var ganske bevisstløs rundt dette med helse som 20-åring. Både mtp kosthold, alkohol og inaktivitet. Det er bra vi har tatt grep!

Å være sunn har jeg liksom alltid lyst til. Spiser bra og variert og er mye i bevegelse. Men innimellom, når jeg vil ned i vekt, er det akkurat som om jeg "ombestemmer" meg iblant. Hehe. Og så spiser jeg heller kjempemasse mat. Føles ikke som en sprekk, mer som et faktisk valg, fordi "mat er så mye bedre enn en slank kropp". Spiser da fortsatt veldig sunt, bare fryktelig mye. Så kommer jeg til meg selv igjen, og tenker at jeg skal fortsette å gå ned i vekt likevel. Så akkurat den "utseende"-motivasjonen er mye mer sårbar og ustabil. Men det å ville være sunn og ha god helse, vedvarer. 

Jeg kan altså spise veldig masse ren mat, fisk, frukt og grønt, i slike mengder at jeg ikke går ned i vekt, men jeg spiser ikke "junk" og godteri. Motivasjon er en rar ting. 

Skrevet
Den 14. mars 2016 at 8.34, AnonymBruker skrev:

For meg handler trening og sunt kosthold om et ønske om å ha god helse, føle meg frisk, sterk og sunn. Ha overskudd og orke å være med på ting med familie og venner.

Dette er definitivt grunnen min.

Jeg vet at jeg ikke hadde klart å være så frisk og ha overskudd til å orke ting hvis jeg ikke trente moderat og spiste sunt.

Jeg vet at hvis jeg levde usunt ville jeg føle meg trøtt, og ikke ha overskudd til verken å være særlig sosial eller å jobbe mye. Jeg orker ikke tanken på hvor tungt det da hadde vært å stå opp om morgenen. Jeg tror jeg hadde fått en eller annen sykdom. Merker jo de gangene hvor jeg ikke har anledning (det kan være grunnet reise/tid mm) å spise bra, hvor mye mer sliten, og andre problemer som da følger med. Ikke at det gjør noe å leve litt usunt noen ganger, men hvis jeg vanligvis skulle leve sånn, så hadde ting vært et stort ork. Det er jeg sikker på. Det er helt utrolig hvordan kosthold kan endre hvordan man har det både fysisk og psykisk.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Berit skrev:

Dette er definitivt grunnen min.

Jeg vet at jeg ikke hadde klart å være så frisk og ha overskudd til å orke ting hvis jeg ikke trente moderat og spiste sunt.

Jeg vet at hvis jeg levde usunt ville jeg føle meg trøtt, og ikke ha overskudd til verken å være særlig sosial eller å jobbe mye. Jeg orker ikke tanken på hvor tungt det da hadde vært å stå opp om morgenen. Jeg tror jeg hadde fått en eller annen sykdom. Merker jo de gangene hvor jeg ikke har anledning (det kan være grunnet reise/tid mm) å spise bra, hvor mye mer sliten, og andre problemer som da følger med. Ikke at det gjør noe å leve litt usunt noen ganger, men hvis jeg vanligvis skulle leve sånn, så hadde ting vært et stort ork. Det er jeg sikker på. Det er helt utrolig hvordan kosthold kan endre hvordan man har det både fysisk og psykisk.

Amen! 

Det er også grunnen til at jeg aldri kunne ha latt en slankekur gå på bekostning av riktig kosthold. Først helse, overskudd og en god følelse. Deretter utseende og alt det andre. :)

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også grunnen til at jeg aldri kunne ha latt en slankekur gå på bekostning av riktig kosthold. Først helse, overskudd og en god følelse. Deretter utseende og alt det andre. :)

Enig. Og klarer du det, trenger de fleste ingen slankekurer. Det å spise moderat av riktig kosthold er den beste måten å gå ned eller å holde vekten.

Det kan være tøft, veldig tøft til tider, å spise riktig, trene og leve sunt, men likevel sååååå verdt det. Livet er tøft uansett. Hvorfor ikke gjøre en innsats på dette området. Livet kan likevel være så tøft på mange omtråder. 

• Liker 1
Skrevet

jeg vil føle meg bedre selv. Blåser totalt i hva andre måtte mene om min kropp og form, men jeg er nå både tyngre og i dårligere form enn sommeren 2014. Dit vil jeg tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...