Gå til innhold

Dongeribuksehelvete!


Ephemera

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt to ettermiddager til å tråle butikker på jakt etter dongeribukse. Vet dere hva? Jeg kommer ikke inn i dem!! Jeg har noen kilo for mye, men vil likevel si at jeg er ganske slank. Jeg er 180 cm høy og veier 84-85 kg. Mange vil kanskje tro at buksene blir for korte, men neida - lengde 34 passer meg helt perfekt. Men buksene bli for trange over lårene og magen (og her har vel rumpa endel med i spillet å gjøre også..). Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Levis 529, men da jeg fikk høre at den ikke fantes større enn 34 tommer i vidde, orket jeg ikke å prøve engang. Jeg har sett på og prøvd så mange bukser nå at dere aner ikke! Jeg vil ha en bootcut jeans, altså med litt sleng. Vet fra før at strech passer meg best, men er det umulig å finne en vanlig jeans? En annen ting som holder på å irritere livet av meg, er alle de knøttsmå og tynne jentene som jobber i disse butikkene!! Når du forsiktig spør om de har en litt stor størrelse i en bukse, så ser de helt forskrekket ut og utbryter at neeeeeei, DET finnes ikke, nei! Selv har de problemer med å få størrelse 25 til å henge på seg. Akkurat da føler du deg som en kjempe! Til alle dere som jobber i en sånn butikk: skjerp dere!! Vet dere hva jeg fant ut på vei hjem idag? Ikke at jeg skal slanke meg (for det er et langtidsprosjekt og jeg vet at jeg kommer langt med trening) - jo, jeg fant ut at løsningen kanskje er å kjøpe en herremodell? En bootcut jeans i stor herrestørrelse? Men hva sier jentene i butikken da?? :ler: Flere her som har problemer med dette? Det var jo en debatt om dette i media for en tid tilbake, vedr. at selv supermodeller har problemer med å få på seg jeans. Skjønner også at jeg skulle gått på en ren jeans-butikk, alla JC eller Carlings. Men jeg var innom disse butikkene også igår, og det ER ikke gøy å skulle ha så stor bukse når de som jobber der er så små og ikke skjønner at det er mulig å være litt større!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også store lår og er litt bred over baken. Fant ett par veldig behagelige dongeribukser på B-Young som det var litt strech i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt den på B-Young nå? Jeg har to par som passer meg som jeg kjøpte der i fjor. Så på dongeribukser på B-Young igår, men syntes de så så trange ut.. kanskje jeg overså noen... Må vel innom en B-Young-butikk og se en av de nærmeste dagene da :P En annen ting er at det er mest smale dongeribukser nå, mens jeg har lyst på en med litt sleng... Men jeg skal også kjøpe meg en som er rett i bena som jeg kan brette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Er ikke høy, men har lår og hofter så det holder (smal om livet) Crocket regular slim (vanlig rett i bena), litt stretch, men ser ut som ordentlig dongeristoff. Kjøpe den på J&C, der de sydde lengden så det ble passe. (størrelse 33 i livet, 34 i lengden, tok bort ca 40 cm, hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Undomiel :-) Det er vel typisk det også, ja, at en bukse er lang hvis den er litt brei :kul: Fikk lyst til å prøve en sånn. Skal se om jeg ikke trosser de ekle ekspeditrisene og durer inn i en JC-butikk og krever at de finner en bukse som passer meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Guttemodeller er ofte smalere over hoftene, så selv om de kanskje finnes i større størrelser, er det ikke sikkert modellen passer.

Hva med Lindex? Jeg har hørt at de har fornyet seg i det siste, og det koster jo ikke å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stort sett ikke sjans til å få olabukser i vanlige motebutikker, til det har jeg for mye hofter rett og slett!! jeg kan gå inn å prøve de største størrelsene de har, og de er trange....

har heller ikke gått inn på JC, litt av samme grunn som du nevner, når det er 18 år gamle, tynne jenter eller gutter som står der med det mest moteriktige og åletrange antrekket, så føler jeg på en måte at de sikkert ikke kan hjelpe meg... men jeg kan ta grundig feil der...

men på Mango i belgia så fant jeg faktisk olabukse som passet!!!! :) tror den var i str. 44 jeg, selv om det stort sett alltid holder med 42 i andre bukser....

ta en tur å sjekk, kanskje de har på norske mango også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet. Jeg er ikke høy, men har litt kraftige lår og rompe, men er smal i livet. Finner sjelden jeans som passer, passer de rundt rompe og lår er de for store i livet og for lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som alle andre her - har rumpe og sånt og vanlige olabukser er ikke lett å finne, men jeg har hatt flere par Crocker jeans - 523 eller 532 (kan det stemme?) og de er kjempefine!

Gå på JC du - det kan være noen søte og flinke ekspeditører sjøl om de får plass i lomma di.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet. Jeg er ikke høy, men har litt kraftige lår og rompe, men er smal i livet. Finner sjelden jeans som passer, passer de rundt rompe og lår er de for store i livet og for lange.

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Har samme problem som noen her inne også. Jeg kjøper dongeri på Lindex, H & M kan du finne noen og Cubus. Har hendt at jeg har funnet bukser på Vera Moda også. Men her må man være tålmodig også. For jeg opplever å ha vært i flere forskjellige VM butikker, og det har vist seg at ikke alle butikkene har like store utvalg.

Men det spørs litt hvilken type bukser du ser etter. Flere bukser er ganske kort i livet. F.eks. buksene på Kapphal er fine også, men for meg litt for høy i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg brukt to ettermiddager til å tråle butikker på jakt etter dongeribukse. Vet dere hva? Jeg kommer ikke inn i dem!! Jeg har noen kilo for mye' date=' men vil likevel si at jeg er ganske slank. Jeg er 180 cm høy og veier 84-85 kg. Mange vil kanskje tro at buksene blir for korte, men neida - lengde 34 passer meg helt perfekt. Men buksene bli for trange over lårene og magen (og her har vel rumpa endel med i spillet å gjøre også..). Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Levis 529, men da jeg fikk høre at den ikke fantes større enn 34 tommer i vidde, orket jeg ikke å prøve engang. Jeg har sett på og prøvd så mange bukser nå at dere aner ikke! Jeg vil ha en bootcut jeans, altså med litt sleng. Vet fra før at strech passer meg best, men er det umulig å finne en vanlig jeans? En annen ting som holder på å irritere livet av meg, er alle de knøttsmå og tynne jentene som jobber i disse butikkene!! Når du forsiktig spør om de har en litt stor størrelse i en bukse, så ser de helt forskrekket ut og utbryter at neeeeeei, DET finnes ikke, nei! Selv har de problemer med å få størrelse 25 til å henge på seg. Akkurat da føler du deg som en kjempe! Til alle dere som jobber i en sånn butikk: skjerp dere!! Vet dere hva jeg fant ut på vei hjem idag? Ikke at jeg skal slanke meg (for det er et langtidsprosjekt og jeg vet at jeg kommer langt med trening) - jo, jeg fant ut at løsningen kanskje er å kjøpe en herremodell? En bootcut jeans i stor herrestørrelse? Men hva sier jentene i butikken da?? :ler: Flere her som har problemer med dette? Det var jo en debatt om dette i media for en tid tilbake, vedr. at selv supermodeller har problemer med å få på seg jeans. Skjønner også at jeg skulle gått på en ren jeans-butikk, alla JC eller Carlings. Men jeg var innom disse butikkene også igår, og det ER ikke gøy å skulle ha så stor bukse når de som jobber der er så små og ikke skjønner at det er mulig å være litt større!!![/quote']

heeelt enig :Nikke: men føler seg sååå stor og stygg når man går inn på carlings og sånne butikker...akkurat som om de tenker at herregud,hva gjør hun her?? vi har jo ikke str.som passer kjemper heller da...bastards :ler: men har faktisk sett mere på bik bok og studio mote og jc,de har faktisk dritt kule bukser som faktisk passer overalt :) det lønner seg å se ordentlig i alle hyller og stativ for der kan yndlingsbuksen faktisk ligge...str varierer jo sykt mye på alle butikkene da,men jeg driter i hvilken str jeg bruker så lenge de passer meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg brukt to ettermiddager til å tråle butikker på jakt etter dongeribukse. Vet dere hva? Jeg kommer ikke inn i dem!!

Dette høres akkurat ut som meg selv. Jeg holdt på å gi helt opp her om dagen, før jeg fant en bukse hos KappAhl. Den passet perfekt. Og vet dere hvorfor? Jo, fordi jeg fant den i avdelingen for store størrelser. Jeg har vegret meg lenge for å se etter klær i denne delen av butikken. Men jeg måtte bite i det sure eplet og gå der til slutt. Ellers ville det ikke blitt noen ny bukse i det hele tatt. Ingen av de "vanlige" størrelsene passet til meg, men den minste størrelsen på den "store" avdelingen gikk altså greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy har sagt det mest fornuftige i denne tråden.

Det er faktisk ikke slik at alle som selger klær kommer inn i str 34. Og hvis man ikke fører den størrelsen du ser etter, så er det ikke lett å være til hjelp.

Der jeg jobber fører vi størrelse 32-44, og jeg har problemer med å se hvilken størrelse man bruker hvis man faller utenfor de. Men er du innenfor der så tar jeg deg på øyemål.

Jeg synes det faktisk er ganske støtende slik du beskriver folk. Snakk om fordommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og interessante innlegg :-) ! Jeg kjøpte meg faktisk en dongeribukse på B Young idag, den var i strech og strl 36. Jeg ble litt overrasket siden jeg lette etter str. 34. Ekspeditrisen sa at de hadde bedt om å få inn str. 36 sånn at de kunne dekke en større del av befolkningen! En stor takk til B Young! Denne buksa hadde imidlertid kommet inn i august, så jeg fant ikke den sidden jeg skulle ha... men siden dette er en smal bukse som jeg skal ha stor oppbrett på, så gjør det ikke så mye at den bare har lengde 32.

Jeg har fremdeles tilgode å finne den riktige dongeribuksa med litt sleng. Men ei jeg jobber sammen med har anbefalt meg å gå på Mint her i Trondheim. Der har de stort utvalg og mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere VGs dongeribukse test? Buksa for meg kosta nesten 1200! :o Aldri om jeg kjøper meg ei dongeribukse til den prisen. Mine brede hofter og ikke liten rompe, tar seg meget bra ut i H&M sin Big is Beautiful jeans. Den er super OG billig! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...