Redbull_1 Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Jeg drar til Krakow om ikke lenge, og er ganske bekymret over all denne terroren som foregår. Er bare 22 år men har reist masse allerede, blant annet til flere av stedene som dessverre har blitt rammet av disse syke menneskene.. Men leste senest idag at et nytt angrep på turisthotell på Elfenbenkysten hadde skjedd, og det var alt som skulle til for at jeg igjen nå nesten har mer lyst til å bli hjemme.. Irriterer meg at de skal ha sånn makt over meg og sikkert veldig mange andre, men de er jo helt gale så blir jo dumt å tenke at det ikke kan skje deg? Tenker også mye på de turistene det skjer med, tror ikke de heller trodde at skjebnen deres skulle ende slik da de sto opp den aktuelle morgenen. Livredd for at vårt hotell blir utvalgt og at vi tilfeldigvis er der da det skulle skjedd.. Noen som kjenner seg igjen? Og gjerne noen som kan komme med tips/råd evt noen ord som kan roe meg ned? Takk på forhånd
Uhørt Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Mye muslimer i Krakow? Svar Ja. Ikke reis. Svar Nei. Bare å reise. Du fikk med deg litt i geografitimene på skolen?
Redbull_1 Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2016 4 minutter siden, Uhørt skrev: Mye muslimer i Krakow? Svar Ja. Ikke reis. Svar Nei. Bare å reise. Du fikk med deg litt i geografitimene på skolen? Det har jo ingenting med hvor mange muslimer det er der lengre, holder at 2-3 muslimer der er ekstremister. Vet at ikke Polen er blant de mest risikofylte landene for øyeblikket, men det betyr ikke at det ikke kan skje der. Syns du er litt for naiv om det er slik du tenker. Uansett så lærer man ikke så mye om hvor mange muslimer som bor i de ulike landene i geografitimene..
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Du har større sjans for å bli drept av møbler som faller på deg en å bli drept av en terrorist,
Uhørt Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 5 minutter siden, Redbull_1 skrev: Det har jo ingenting med hvor mange muslimer det er der lengre, holder at 2-3 muslimer der er ekstremister. Syns du er litt for naiv om det er slik du tenker. Uansett så lærer man ikke så mye om hvor mange muslimer som bor i de ulike landene i geografitimene.. Så bare vær redd helt urasjonelt da vel. Ingen som skal nekte deg den følelsen. Nevn et terrorangrep på et turisthotell som ikke var i Indonesia, Afrika, Tyrkia eller midtøsten? Så demografi blir ikke lært bort i geografitimene lenger? Javel da vet jeg det til neste gang.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 26 minutter siden, Redbull_1 skrev: Jeg drar til Krakow om ikke lenge, og er ganske bekymret over all denne terroren som foregår. Er bare 22 år men har reist masse allerede, blant annet til flere av stedene som dessverre har blitt rammet av disse syke menneskene.. Men leste senest idag at et nytt angrep på turisthotell på Elfenbenkysten hadde skjedd, og det var alt som skulle til for at jeg igjen nå nesten har mer lyst til å bli hjemme.. Irriterer meg at de skal ha sånn makt over meg og sikkert veldig mange andre, men de er jo helt gale så blir jo dumt å tenke at det ikke kan skje deg? Tenker også mye på de turistene det skjer med, tror ikke de heller trodde at skjebnen deres skulle ende slik da de sto opp den aktuelle morgenen. Livredd for at vårt hotell blir utvalgt og at vi tilfeldigvis er der da det skulle skjedd.. Noen som kjenner seg igjen? Og gjerne noen som kan komme med tips/råd evt noen ord som kan roe meg ned? Takk på forhånd En har aldri garanti for noe,og heller ikke her i Norge. Så en kan jo ikke akkurat låse seg inne heller? Bare dra du,for sannsynligheten er veldig liten for at det skjer mer der enn her til lands.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 1 time siden, Redbull_1 skrev: Jeg drar til Krakow om ikke lenge, og er ganske bekymret over all denne terroren som foregår. Er bare 22 år men har reist masse allerede, blant annet til flere av stedene som dessverre har blitt rammet av disse syke menneskene.. Men leste senest idag at et nytt angrep på turisthotell på Elfenbenkysten hadde skjedd, og det var alt som skulle til for at jeg igjen nå nesten har mer lyst til å bli hjemme.. Irriterer meg at de skal ha sånn makt over meg og sikkert veldig mange andre, men de er jo helt gale så blir jo dumt å tenke at det ikke kan skje deg? Tenker også mye på de turistene det skjer med, tror ikke de heller trodde at skjebnen deres skulle ende slik da de sto opp den aktuelle morgenen. Livredd for at vårt hotell blir utvalgt og at vi tilfeldigvis er der da det skulle skjedd.. Noen som kjenner seg igjen? Og gjerne noen som kan komme med tips/råd evt noen ord som kan roe meg ned? Takk på forhånd Sånn sett er det nok større sannsynlighet for terror på f.eks t-banen enn på et hotell. Store turistattraksjoner vil og være mer utsatt. MEN det er mye mer sannsynlig å dø i trafikken, av kreft eller liknende, så slapp av og dra på ferie. Større byer som Paris, London osv er nok mye mer utsatt. Hvem bryr seg om Krakow? Anonymkode: 7d8e1...efc
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Kjenner følelsen. Jeg tenker og sånn. Skulle ønske jeg klarte å la være, men det gjør jeg ikke. Folk sier " ikke bli redd- da har terroristene vunnet" - men jeg vil heller være redd og levende enn tøff/likegyldig/modig og død Jeg er nervøs når jeg reiser, men jeg reiser likevel. Dvs jeg ville ikke reist til feks Egypt eller Tyrkia. Men Krakow står liksom ikke på topplista over sannsynlige mål "i mitt hode". Skal til USA om litt, selvom det egentlig skremmer meg litt..... USA har blitt 'truffet før' og de stikker jo trynet frem titt og ofte- så jeg tenker at det fort kan skje noe der igjen.... Anonymkode: a7534...29c
Gorgonzola Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Den 14.3.2016 at 1.15, Redbull_1 skrev: Jeg drar til Krakow om ikke lenge, og er ganske bekymret over all denne terroren som foregår. Er bare 22 år Noen som kjenner seg igjen? Og gjerne noen som kan komme med tips/råd evt noen ord som kan roe meg ned? Takk på forhånd Hold deg hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå