AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Hei. Jeg lure på hvordan foreldrepenger er. Hvordan man lan få Max utbytte av foreldrestipend og foreldrepenger. Jeg jobber endel ved siden av studiene og vil selvfølgelig ikke være dum og jobbe for mye så jeg mister masse penger fra foreldrestipend i permisjonstiden. Da lurer jeg på hva man må gjøre for og få Max foreldrepenger fra begge sider? Ville egentlig jobbet så mye jeg kunne, men skjønner jo iblant at i Norge så er det ikke alltid positiv og være flink. takk for hjelp. Anonymkode: 9a4b8...810
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Hvor mye foreldrepenger kan jeg ha i mnd før foreldrestipend blir redusert kraftig? Om jeg foreksempel har 10.000 netto utbetalt i mnd de 6 mnd de beregner foreldrepengene. Er deg slikt at jeg får 8.000kr fra foreldrestipend og 10.000kr fra foreldrepenger? Eller blir foreldrestipend drastisk redusert da? Anonymkode: 9a4b8...810
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Fødselsstipend påvirkes ikke av din inntekt i det hele tatt, det kan derimot påvirkes av din partners inntekt. Dette står forøvrig godt forklart på Lånekassens hjemmesider. Anonymkode: 9429d...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå