AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Samboeren min og jeg skal til Bergen om noen uker og skal sove på hotell. Begge er studenter med dårlig råd, så lurer på om noen vet om parkering i eller utenfor sentrum hvor vi kan parkere gratis i fire dager? Tenkte på IKEA og ta bussen inn, noen som har erfaring med det og vet om det går greit?? Hilsen fattig student Anonymkode: 70ee0...709
Pepperbiff Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Tror de stenger av parkeringsanlegget om natten på IKEA. Vet ikke helt hvor dere kan parkere, må i såfall være en sidevei i bydelene utenfor sentrum
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Hotell og dårlig råd ja.... Ta inn på Montana Vandrerhjem da. Der er det ikke avgiftsparkering. Anonymkode: 5ecd6...7f0 1
Luckiness Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 De fleste kundeparkeringer har max tid for hvor lenge du kan stå der. Ikke alle steder har overvåking/parkeringsvakt om natten. Men det kan skje, og da er boten kjip. Eneste råd jeg kan gi er å kjøre i diverse gater utenfor sentrum og se om det er noen steder som er lov å parkere.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Gateparkering på Danmarksplass. Anonymkode: 5ae27...f1e
Daniel123 Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Dere kan jo prøve å parkere under Nygårdsbroen. Jeg vet ikke helt om du kan la bilen stå der i flere dager, men det er alltid noen biler der, og det er alltid ledig plass. Forøvrig 10-20 min gange til sentrum.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hotell og dårlig råd ja.... Ta inn på Montana Vandrerhjem da. Der er det ikke avgiftsparkering. Anonymkode: 5ecd6...7f0 Du var jammen rask til å dømme. Til informasjon fikk vi denne turen i gave av foreldrene våre, da vi ønsket oss det til jul. Ellers tusen takk for innspill! TS. Anonymkode: 70ee0...709
Bisous Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 På Landås er det ihvertfall mulig å stå parkert i sidegatene. Tar ca 15 min med buss til sentrum
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Noen hoteller har parkering for gjestene sine, og ellers koster det vel 180 kr døgnet i Klostergarasjen om jeg ikke tar feil. Bygarasjen er kanskje litt billigere? Det finner man ut av på nett. Parkering under Nygårdsbroen som noen nevner lengre oppe, ser ikke helt for meg hvor det skulle være? På Danmarksplassiden er alt reservert eller avgiftsbelagt. På bysiden er det lastebil og bussparkering. Vet en del parkerer på Laksevågsiden og går/tar bussen over Puddefjordsbroen, men det er blitt et ganske belastet strøk og jeg ville IKKE latt bilen stå i ro på samme sted i fire dager der. Anonymkode: 5ecd6...7f0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen hoteller har parkering for gjestene sine, og ellers koster det vel 180 kr døgnet i Klostergarasjen om jeg ikke tar feil. Bygarasjen er kanskje litt billigere? Det finner man ut av på nett. Parkering under Nygårdsbroen som noen nevner lengre oppe, ser ikke helt for meg hvor det skulle være? På Danmarksplassiden er alt reservert eller avgiftsbelagt. På bysiden er det lastebil og bussparkering. Vet en del parkerer på Laksevågsiden og går/tar bussen over Puddefjordsbroen, men det er blitt et ganske belastet strøk og jeg ville IKKE latt bilen stå i ro på samme sted i fire dager der. Anonymkode: 5ecd6...7f0 Siden når ble det avgiftsparkering på danmarksplass? Bodde der i tre år, flyttet desember 2013, parkerte der uten noe problemer Anonymkode: 25745...a23
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden når ble det avgiftsparkering på danmarksplass? Bodde der i tre år, flyttet desember 2013, parkerte der uten noe problemer Anonymkode: 25745...a23 I sidegatene da? For på selve Danmarksplass er det jo bare parkeringshuset og kundeparkering, og i Solheimsviken er det så mye næringsbygg at alt nok er reservert. Anonymkode: 5ecd6...7f0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min og jeg skal til Bergen om noen uker og skal sove på hotell. Begge er studenter med dårlig råd, så lurer på om noen vet om parkering i eller utenfor sentrum hvor vi kan parkere gratis i fire dager? Tenkte på IKEA og ta bussen inn, noen som har erfaring med det og vet om det går greit?? Hilsen fattig student Anonymkode: 70ee0...709 Det bør du ikke gjøre. Både Ikea og parkeringsplasser ved de store kjøpesentrene har begrensninger på at du kan sto noen få timer. Står du over natten risikerer du å bli tauet. Du bør og være forsiktig med hvor du setter bilen fra deg i sentrum. Hvor skal du? Anonymkode: b66c8...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #13 Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I sidegatene da? For på selve Danmarksplass er det jo bare parkeringshuset og kundeparkering, og i Solheimsviken er det så mye næringsbygg at alt nok er reservert. Anonymkode: 5ecd6...7f0 Hadde holdt meg unna sidegatene på danmarksplass.. Folk i Bergen er SKIKKELIG iltre på parkering. Ser de en bil parkert på en plass de anser som egen får de bilen tauet med en gang, eller setter fyr på den. Og mange steder er det så trangt at du risikerer store bøter for å forhindre redningskjøretøy. Anbefaler å bare betale for noen netter i klostergarasjen. Mye tryggere og ikke alt for dyrt heller. Anonymkode: b5621...461
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #14 Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gateparkering på Danmarksplass. Anonymkode: 5ae27...f1e Der blir det innen kort tid soneparkering, noe der er over store deler av sentrum. I tillegg er Danmarksplass et meget belastet område med ofte hærverk på biler. Anonymkode: b66c8...fd5 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #15 Skrevet 13. mars 2016 Er det ikke forresten billigere å ta buss fra der dere kommer fra i stedet for å kjøre hele veien? Da får dere sikkert studentrabatt også? Anonymkode: b5621...461
applestories Skrevet 13. mars 2016 #16 Skrevet 13. mars 2016 Bygarasjen har makspris på 150 kroner døgnet for parkering. Hvilket hotell skal dere overnatte på?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #17 Skrevet 13. mars 2016 Det blir vel gateparkering utenfor byn og buss inn, men mange steder det tidligere har vært lov å parkere er det nå soneparkering, f.eks vognstølen og rundt ibsens gate. Døgnpris på bygarasjen er 150kr, sikkert like greit (og mye tryggere) å ha bilen der, evt ta kollektivtransport til bergen. hvor kommer dere fra? Anonymkode: 332e8...fb5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Vi kommer fra Førde. Har sjekket priser på kollektiv transport, dette blir dyrere enn å kjøre (-pris på parkering, selvfølgelig). Greia er den at vi skal rett videre etter oppholdet i Bergen, og derfor må vi ha bil hvis vi ikke skal tilbake til Førde og hente bilen. Vi skal bo på et hotell midt på Torgalmenningen. TS. Anonymkode: 70ee0...709
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kommer fra Førde. Har sjekket priser på kollektiv transport, dette blir dyrere enn å kjøre (-pris på parkering, selvfølgelig). Greia er den at vi skal rett videre etter oppholdet i Bergen, og derfor må vi ha bil hvis vi ikke skal tilbake til Førde og hente bilen. Vi skal bo på et hotell midt på Torgalmenningen. TS. Anonymkode: 70ee0...709 Det beste alternativet er vel i bygarasjen. Hilsen en annen førdianer. Anonymkode: 4c57e...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå