Gå til innhold

Cesar Millan blir etterforsket for dyreplageri

Anbefalte innlegg

Skrevet

En underskriftskampanje har blitt startet for å få Cesar Millan av lufta etter at han brukte en gris som "åte" for å trigge en hund som før hadde angrepet griser. En kan se i videoen at de prøver å få hunden til å angripe grisen, når hunden først ikke vil ha noe med grisen å gjøre. Det er fra siste episode av Cesar 911, og nå er det mange som reagerer på dette, det er kommet over 11000 underskrifter på få dager.

"Cesar Millans methods are inhumane and his shows need to be taken off the air. In this episode, Cesar used pigs as bait for a dog who was a known pig killer and all for "entertainment" purposes and this is not the first time he has used bait animals. This is wrong! Using animals for bait is against the law."

https://www.change.org/p/ban-cesar-millan-shame-on-you-national-geographic

Han blir nå etterforsket for dyreplageri:

http://thebark.com/content/cesar-millan-crosses-line

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg forstått dette riktig? 

Han er anklaget for dyreplageri fordi han har brukt en gris som åte for å trigge en hund som er aggressiv mot griser ? 

Men hverken hund eller gris ble skadet ? Fysisk da, siden dette sikkert har satt sine spor psykisk ? ;) 

verdens står ikke til påsk! 🙊 

Jaja.. Er ikke dette "normal" hundetrening? Utsette hunden for "problemet", korrigere/belønne/ etc med tanke på hvordan hunden reagerer på "problemet

stakkars svigermor her, hun brukes som åte hele tiden for å få hundene til å være rolige når folk kommer på besøk, bruker hesten som åte på den ene av hundene som er "aggressiv" mot hest å.. Forferdelige greier ;) 

Anonymkode: 01075...cd6

• Liker 4
Skrevet

Herlighet... Folk, altså... :sprettoy:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At denne fyren er en drittsekk mot dyr, begynner vel å bli temmelig gammelt nytt?

Strøm-halsbånd for dyr, bare for å ta ett eksempel.

Det er faktisk veldig gode  grunner til at slike ting er strengt forbudt i Norge!!

Anonymkode: a961e...a5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er anklaget for dyreplageri fordi han har brukt en gris som åte for å trigge en hund som er aggressiv mot griser ? 

Men hverken hund eller gris ble skadet ? Fysisk da, siden dette sikkert har satt sine spor psykisk ? ;) 

Jaja.. Er ikke dette "normal" hundetrening? Utsette hunden for "problemet", korrigere/belønne/ etc med tanke på hvordan hunden reagerer på "problemet

stakkars svigermor her, hun brukes som åte hele tiden for å få hundene til å være rolige når folk kommer på besøk, bruker hesten som åte på den ene av hundene som er "aggressiv" mot hest å.. Forferdelige greier ;) 

Nå så man på filmen at grisen ble jaget en god stund, og endte opp med et blodig øre.

Han burde hatt kontroll på hunden og ikke sluppet den løs uten videre, når han vet at den har problemer med griser.

Anonymkode: 8e00b...f71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er "normal" gammeldags hundetrening ja. Kalles "flooding" hvis man utsetter dyret som skal trenes for noe den reagerer på for så å korrigere.
Derimot har man for "lenge siden" funnet en bedre og mer human og virkningsfull metode. Nemlig gradvis tilnærming. Der INGEN av de involverte skal utsettes for ubehageligheter.

Anonymkode: b42cd...bda

• Liker 3
Skrevet

Grisen ble skadet, den ble bitt til blods i øret. For ikke å snakke om frykten og stresset grisene ble utsatt for av å bli jaget av hunden gjentatte ganger.

Jeg har sett det klippet, og CM er helt på bærtur med det han holder på med. Han burde vært anmeldt for dyremishandling for lenge siden slik han behandler hundene han jobber med. 

• Liker 6
Gjest Belle âme
Skrevet

For ein helvetes idiot. Alt eg har å seie.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei du har ikke forstått det riktig, grisen ble bitt.

AnonymBruker
Skrevet

Er det de samme folk som nå skal beskytte griser som gnåler om at menn er griser?

Anonymkode: 12af0...53f

• Liker 2
Skrevet

Faan meg på tide!!!

Har sett kun 2 episoder av "showet" hans. .. begge gangene slo han vettskremte hunder han skulle "rehabilitere"!!! 😠😠😠

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det de samme folk som nå skal beskytte griser som gnåler om at menn er griser?

Anonymkode: 12af0...53f

For min del skulle han blitt anmeldt mm. (Ting jeg ikke vil skrive her :) ) for lenge siden, med tanke på at han er en gedigen idiot, som ikke kan noen ting om hunder. Til og med da jeg var ung klarte jeg å lese hundene bedre enn det han gjør, han ser jo ingen av ( til tider ekstremt åpenbare) signalene hunden sender, og finner på rare ting som det hunden gjør liksom skal bety, og han er helt på viddene. I tillegg bruker han ekstremt utdaterte metoder, hunden vil ikke være alfa over deg, du skal ikke ha en underdanig hund, du skal ha en hund. Han skaper livredde hunder som ikke får bruke språket sitt, og lystrer kommandoer fordi de er redde for straff, om de blir presset for hardt har de til slutt ikke noe valg utenom å bite. (Noe som har skjedd med han flere ganger, og med familiene etc., i ettertid etter at programmet er ferdig). 

For ikke å nevne strlmhalsbån, kvele hunden til den besvimer, presse den ned i bakken mens han holder hardt over strupen, så når hunden tisser på seg og gisper etter luft mens den ligger på bakken sier han "flott, nå er han underdanig"... 

Greit nok at han er en tulling, men han lærer jo disse metodene til mange tusen av mennesker, folk tror jo faktisk på hva de ser i programmene og bruker hans metoder... 

Anonymkode: 2a902...068

• Liker 4
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Han vet ihvertfall hvordan han skal stresse dyr. For en tulling.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del skulle han blitt anmeldt mm. (Ting jeg ikke vil skrive her :) ) for lenge siden, med tanke på at han er en gedigen idiot, som ikke kan noen ting om hunder. Til og med da jeg var ung klarte jeg å lese hundene bedre enn det han gjør, han ser jo ingen av ( til tider ekstremt åpenbare) signalene hunden sender, og finner på rare ting som det hunden gjør liksom skal bety, og han er helt på viddene. I tillegg bruker han ekstremt utdaterte metoder, hunden vil ikke være alfa over deg, du skal ikke ha en underdanig hund, du skal ha en hund. Han skaper livredde hunder som ikke får bruke språket sitt, og lystrer kommandoer fordi de er redde for straff, om de blir presset for hardt har de til slutt ikke noe valg utenom å bite. (Noe som har skjedd med han flere ganger, og med familiene etc., i ettertid etter at programmet er ferdig). 

For ikke å nevne strlmhalsbån, kvele hunden til den besvimer, presse den ned i bakken mens han holder hardt over strupen, så når hunden tisser på seg og gisper etter luft mens den ligger på bakken sier han "flott, nå er han underdanig"... 

Greit nok at han er en tulling, men han lærer jo disse metodene til mange tusen av mennesker, folk tror jo faktisk på hva de ser i programmene og bruker hans metoder... 

Anonymkode: 2a902...068

Ja, har vel aldri vært så mange som ukonsenkvent setter fingeren i siden på hunden og sier "TSHHT!!" Verste er at jeg har sett det selv noen ganger. For å ikke snakke om "selværklerte" hundehviskere vi også har sett her i Norge som holder kurs. Har ikke peiling på hva de driver med annet enn at de tror de må være overlegne hunden for å gjøre den mindre "dominant"

Mye dumme mennesker der ute som blindt følger denne Cesar og gjør alt på feil måte. Må innrømme at jeg liker noen av tingene han gjør/holdninger, men det meste er jo helt på viddene!

Anonymkode: 31775...2a5

Skrevet

Samtlige hunder som har vært i nærheten av han går med halen mellom bena og har et redd blikk.

Jeg har ikke mye kunnskap om hund men for meg sier det kroppspråket at han ikke lager trygge lykkelige hunder.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Isabel70 skrev:

Oppdatering fra underskriftskampanjen. 12000 underskrifter på en uke. Det finnnes visst en kampanje til, og tilsammen har de 25000 underskrifter!
https://www.change.org/p/ban-cesar-millan-shame-on-you-national-geographic/u/15824276

Et veldig bra blogginnlegg om saken:
https://wildewmn.wordpress.com/2016/03/14/why-the-latest-cesar-milan-incident-isnt-just-about-a-pig/

Nå blir han vel ikke tiltalt pga en underskriftskampanje. Finnes andre ting jeg synes er viktigere å kjempe for.

Skrevet

Det jeg syns er skumlest er hvor mange hundeeiere som kopierer CMs metoder fordi de har sett dem på TV. Og at flere kanaler (bla fem tror jeg) velger å sende programmene hans, på tross av den negative oppmerksomheten de har fått. Har sett eksempler på folk som bruker "alfa roll" for den minste ting. Dvs slenger bikkjene i bakken og nærmest setter seg oppå dem! Greia er at det funker jo ikke, hundene gjør samme uvanen igjen og igjen. Jeg mener at dersom man skal straffe hunder fysisk bør det utføres av veldig erfarne hundetrenere fordi timingen er så utrolig viktig, og da skal du være god til å lese hunden din. Jeg kunne aldri gjort det med min hund for eksempel, og ikke vil jeg gjøre det heller.

Begrepet alfa som CM baserer metodene sine på er en utdatert teori fra 70-tallet som bygger på feilaktige observasjoner i av ulver i fangenskap! På tide at han og en god del andre tar turen til 2016 hva gjelder hundetrening.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, goodbye_kitty skrev:

Det jeg syns er skumlest er hvor mange hundeeiere som kopierer CMs metoder fordi de har sett dem på TV. Og at flere kanaler (bla fem tror jeg) velger å sende programmene hans, på tross av den negative oppmerksomheten de har fått. Har sett eksempler på folk som bruker "alfa roll" for den minste ting. Dvs slenger bikkjene i bakken og nærmest setter seg oppå dem! Greia er at det funker jo ikke, hundene gjør samme uvanen igjen og igjen. Jeg mener at dersom man skal straffe hunder fysisk bør det utføres av veldig erfarne hundetrenere fordi timingen er så utrolig viktig, og da skal du være god til å lese hunden din. Jeg kunne aldri gjort det med min hund for eksempel, og ikke vil jeg gjøre det heller.

Begrepet alfa som CM baserer metodene sine på er en utdatert teori fra 70-tallet som bygger på feilaktige observasjoner i av ulver i fangenskap! På tide at han og en god del andre tar turen til 2016 hva gjelder hundetrening.

Ja dette er skummelt, man må være en mye flinkere hundetrener for å bruke straff uten å skape uønskede bivirkninger, enn om man bruker belønningsbasert trening, og han er ikke god nok eller kunnskapsrik nok til hverken å få det til selv eller vise andre hvordan det skal gjøres. Hundetreneren og veterinæren Sophia Yin som var nesten 100% belønningsbasert men ikke virkelig "imot" straff, sa hun brukte straff eller aversjonstrening veldig veldig sjeldent, fordi det var så risikabelt, særlig når en skal få hundeeiere med på treningen, som ikke er så erfarne.
Jeg selv som har en omplasseringshund med litt usikker fortid, bruker det iallefall aldri, for ikke å risikere at hun skal bli mere skeptisk til folk enn hun allerede er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...