Gå til innhold

En feil mange gjør med "nettdating"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En feil som jeg ser mange gjør feil med nettdating er at de skriver følgende:

"Jeg har chattet med fyen i nesten en måned nå, og han er den 4. i rekken av mannfolk som har mistet interessen i meg, jeg skjønner ingenting og gir opp dating"

Nettdating er et misforstått begrep og dette er grunnen til at det ikke funker, nettopp fordi du gjør det helt feil og har misforstått en stor del: Hvorfor i allverden sitter du og DATER PÅ NETT? Altså, du bruker FIRE uker (noen enda mer) på å snakke med fyren i et chatvindu, og du lurer på hvorfor han plutselig ikke gir noe mer lyd fra seg? 

Nettdating er lagt opp til at det er lettere å komme i kontakt med folk, og at det er også like lett å luke ut folk, bortsett fra det er det ikke noe annerledes enn "vanlig dating". Nettdating er ikke for at du skal skrive 8 selvskrevne A4 ark om din personlighet, barndom, preferanser og hobbyer, og så få 8 A4 ark sider tilbake som du må pine deg gjennom. Når man har utvekslet noen ord i noen få dager, så er det om å faktisk MØTES folkens. Slutt å pine dere selv. 

Det en del av dere (ikke alle) gjør totalt feil er at dere tar 90% av all datingen på nettet, og ikke IRL. Det er ikke meningen at du skal bestemme og finne  ut om fyren (eller dama?) er drømmepartneren din gjennom et chatvindu, det er faktisk meningen man skal finne det ut etter å ha hengt sammen i litt forskjellige settinger.

I tillegg er det en del av dere som legger altfor mye vekt på hva statistikk og tall regner ut på datingsider. At man er 98% match med en på Sukker betyr ingenting, for alt du vet kan det føre til at du bare vil komme deg vekk fra fyren når du endelig møter han, fordi han er en complete weirdo. Jeg møtte min nåværende mann på en datingside, jeg hadde ingen profiltekst, kun bra bilde, og vi hadde 2% match. I "real life" er vi så utrolig like på mange måter og passer sammen bra.

Datingsider kan ikke regne ut noe for deg (som du kan stole på), datingen er ment å foregå IRL selv om dere først kom i kontakt gjennom en skjern, det er bortkastet med lang profiltekst da det er utseendet som teller mest (akkurat som i real life,er ikke som om du først leser CVn og livshistorien til en person før du ser på trynet), og selv om du liker bildene til personen og måten personen skriver på så kan du få et helt annet inntrykk av personen når dere møtes. Derfor er det viktig å ikke bruke for lang tid foran skjermen, og mer tid ute i det virkelige liv.

Send en melding,  utveksle noen ord og SPØR H*N UT. 

Anonymkode: fd30e...a65

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...