Gå til innhold

Dere treningseksperter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha slitt veldig psykisk, har jeg endelig begynt å komme meg på beina igjen. Under denne vanskelige periodene la jeg på meg masse, pga trøstespising og nada niks aktivitet. Jeg reiser til syden med venninnene mine i August, og vil veldig gjerne være fornøyd med kroppen min. Så til dere treningseksperter, hvor mange cm rundt magen er det realistisk å sette seg som mål, hva bør jeg trene og hva bør jeg spise for best mulig effekt?

Anonymkode: 0e17e...088

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytter

AnonymBruker
Skrevet

har du anledning til å få deg pt? eller melde deg inn i vektklubb, så har du oversikt over og kan lære litt om hvor mye kalorier det er i forskjellig mat. Hva med organiserte aktiviteter som roing etc ? Det viktigste er jo at du har det bra med deg selv :)  lykke til og god tur i august

Anonymkode: 1e992...428

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

har du anledning til å få deg pt? eller melde deg inn i vektklubb, så har du oversikt over og kan lære litt om hvor mye kalorier det er i forskjellig mat. Hva med organiserte aktiviteter som roing etc ? Det viktigste er jo at du har det bra med deg selv :)  lykke til og god tur i august

Anonymkode: 1e992...428

Har akkurat bestilt 8pt timer, så gleder meg veldig. Jeg har oversikt over kalorier og slikt, men er bare usikker på hva som er lurt å spise for å oppnå resultater fortest mulig. Takk!

AnonymBruker
Skrevet

dytter igjen

Skrevet

Hør med PT'en om de kan hjelpe deg med en kostholdsplan. Spis ting med måte, ikke stopp å ha ting helt i kostholdet ditt, det er viktig å trives for at du skal få noe ut av det. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke treningsekspert, men har lykkes med å gå ned i mye i vekt, og bli der. Hvis du skal ned i vekt er det viktig at du legger opp til et opplegg som er mulig å holde ut over tid. Det å gå i gang med beinhard trening mange dager i uka, er ikke veien å gå hvis du vanligvis ikke pleier å trene. Da blir du lei etter kort tid. Finn noe du liker å gjøre, det viktigste er at du er i bevegelse og blir svett. 

Du må finne ut hvorfor du spiser mer enn du forbrenner. Du skriver at du trøstespiser, da er det lurt å finne ut hva du kan gjøre i stedet. Eller i alle fall erstatte det usunne du trøstespiser med sunnere alternativer. Små måltider, flere ganger om dagen er bedre en få.

Du kommer ikke til å gå ned i vekt utelukkende ved å trene, du må gjøre en god del i matveien også. Hvis vektnedgangen din skal være varig, må du også tenke litt anneledes, da handler det om å legge om livsstilen. Derav poenget med å gå i gang med noe du kan holde på med over tid. Sett deg delmål og belønn deg selv når du når dem. 

Anonymkode: 15fb5...baf

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg trente en slank jente en stund som mistet 2.5cm rundt livet på 10uker med en økt i uken med meg, + egne økter og bra kosthold. Har man i utgangspunktet mer fett vil man også kunne gå ned mer. 

Det som nevnes over er viktig - du må gjøre en livsstilsendring i stedet for å gå på diett. Gjør forandringer, gjerne små i starten, som du kan leve med. Hold godteri til helgen om du spiser det i ukedager, drikk mer vann, spis grønnsaker i hvert måltid/som mellommåltider, bytt proteinkildene dine til magert kjøtt, kutt ned på fete melkeprodukter som rømme/majones/ost osv. 

Trening er også veldig smart å sette i gang med. Mange sentre gir medlemmene sine to gratis timer med PT, så hør på treningssentret ditt om det er mulig - om ikke, invester i to/tre timer med PT, gjerne mer. Det koster litt, ja - men kutt ned på godteri/brus/snus/alkohol, det handler om prioriteringer. Finn en treningsform du liker, som du kan motivere deg til. Styrketrening er veldig bra for å stramme opp/gå ned i vekt. Gruppetimer er en fin måte å bevege seg på/forbrenne, men for å få muskler må man nesten trene litt i styrkesalen på egenhånd. Start rolig, med 1-2 økter per uke, og øk gjerne til 3-4 når du får inn en vane av å trene :)

Skrevet

Det finnes kun en måte å miste vekt: Spis mindre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...