Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter p pilleslutt for 9 mnd siden har mensen enda ikke kommet... Har PCO. Er det håp? Noen andre som har gått like lenge uten mens? Måtte dere få behandling? 

Anonymkode: 43f1e...313

Videoannonse
Annonse
Gjest Sisti
Skrevet

Har du hørt med lege? Ville nok bedt om en sjekk. Det er normalt at det tar ett år før mensen stabiliserer seg, men ikke at den uteblir helt så lenge. 

Ved uteblitt mens er det vanlig å få en kur med Primolut N eller Provera. Det vil gi mensen, men ikke nødvendigvis eggløsning, så hvis problemene vedvarer kan det kombineres med eggløsningspiller (Primolut eller Femar). Ikke uvanlig ved pco. 

Skrevet

hei. har pcos og kunne gå 6-8 måneder uten mensen, har ikke gått på p-piller da men jeg og min mann prøvde å bli gravid i 2 år der jeg gikk på mange medisner som jeg fikk fra gynokolog som skulle hjelpe meg men det fungerte ikke. Så bare ga vi opp et år for jeg skulle ta en operasjon og da måtte jeg ikke være gravid. så en måned før jeg skulle operes fant jeg ut at jeg var gravid i uke 10. da hadde vi i tillegg brukt kondom. nå er jeg 20 uker på vei :) så håp er det, men det kan ta tid. kjenner en som prøvde i 8 år. Men gå til en gynokolog og få deg kjekket og få medisiner som kan hjelpe på og da når dere har prøvd et år har dere rett på hjelp med prøverør, men det koster litt. Lykke til og det beste er å prøve å ikke stress (vet det er vanskelig) og ikke tenk på det. bare la det fare. en annen ting som du kan kjøpe er eggløsningstester og viser om du har eggløsning.

Skrevet

Hei 😊 Jeg anbefaler deg å kontakte fastlege, og be om henvisning til gynekolog. Jeg gikk også å ventet på mensen lenge, og tenkte hele tiden at nå stabiliserer den seg sikkert. Men nei, jeg mistenkte selv at jeg har pco, var hos gynekolog nå i februar, fikk provera for å lage mensen, og pergotime for å lage eggløsning.etter bare tre dager på provera kom mensen som bare det, og jeg er nå i gang med pergotime.Jeg irriterer meg grønn over meg selv, at jeg ikke fikk ut fingern å kontaktet gynekolog mye tidligere. Gå så mange måneder å vente på mensen, når en liten pille kan få den i gang på 1,2,3 😀👏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...