Agb Skrevet 13. mars 2016 #1 Del Skrevet 13. mars 2016 Noen som er blitt operert for tennisalbue her? Opererte for snart to uker siden og skulle gjerne visst hvordan andre har opplevd det. Tenker da på smerter, opptreningsmåte og fremgang :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chips4 Skrevet 13. mars 2016 #2 Del Skrevet 13. mars 2016 Har ikke operert men sliter med det samme selv. Så kan ikke svare dg på det dessverre.. Men lurer på hvorfor du opererte? Og hva slags behandlinger du har vært igjennom for å prøve å bli kvitt det? Var det ikke håp uten operasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agb Skrevet 13. mars 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 13. mars 2016 Opererte etter å ha plagdes med det i rundt et år og ingen av behandlingsmetodene fungerte. Har prøvd hvile, voltaren, fysioterapi med eksentrisk trening, kiropraktor, 5 x trykkbølgebehandling, triggerpunktakupunktur, tverrmassasje osvosv...Så etter måneder med håpløshet, lite tålmodighet, smerter og sykmeldinger fikk jeg henvisning til ortoped. Dermed ble det operasjon kunne sikkert ventet det ut i det uendelige og unngått ditt og datt av ting som gjorde det verre...og håpe at det kanskje gikk over av seg selv. For noen (som meg) var operasjon nødvendig, for andre går det over av seg selv. Men vil gjerne påpeke at man kan bruke maaaange tusen kroner på utallige forskjellige behandlinger uten at det egentlig trenger å være til hjelp ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg har tennis og golf albue på begge armer, har prøvd omtrent det samme som deg og ingenting fungerer. I følge legen min så er det ingenting som fungerer heller annet en hvile, hvile og atter hvile. Men etter 3 mnd hvile så går det etter to dager med aktivitet også er det tilbake for fullt sånn holder det på. Så det er håpløst. Legen min vil ikke henvise meg til ortoped fordi han mener det ikke har noen langvarig effekt. Er interessert i å høre hvordan det går med deg etterhvert, om det faktisk hjelper deg. God bedring! Anonymkode: 2fa00...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chips4 Skrevet 14. mars 2016 #5 Del Skrevet 14. mars 2016 Hva sier ortopeden om prognose for å bli helt bra etter operasjon? Vet du hva de gjør når de operer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agb Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) 1 time siden, Chips4 skrev: Hva sier ortopeden om prognose for å bli helt bra etter operasjon? Vet du hva de gjør når de operer? 80 % blir helt bra. Komplikasjoner kan oppstå som for alle operative inngrep. Muskelfestene løses ut fra tilheftingen på beinet (albuen), og senene deles på langs og det betente vevet blir fjernet. De fjernet også en liten bit av beinet. Deretter lukker de åpningen i senene og senekappen blir sydd tilbake til benet. Huden utenpå syes med 5-6 sting. Noen gjør dette med kikkhullskirurgi, men da min operatør mener man skader flere nerver ved dette skjærer han heller et snitt. Operasjonen er halve jobben, resten er opptrening hos fysioterapeut som man får gratis i 6 mnd etter en slik operasjon. Albuen er veldig stiv og vond (to uker siden jeg opererte idag), greier med tvang og bøye armen litt under 90 grader nå. Smertefullt for å si det mildt og ingen kraft...jeg greier ikke å bruke arma til noe fornuftig, ikke å ta meg i ansiktet/til hodet feks...maks jeg greier nå er å sette hånda i midja :-D Også kjennes det ut som om jeg har slått albuen kraftig, det er vel pga fjerninga av beinbiten. Men ifølge fysio så blir dette bra innen noen uker. Han mener jeg kommer til å bli helt fin om ca 6 mnd. Hovedfokus/trening pr idag er å få normal funksjon i leddet igjen...kun bøyeøvelser. Det står mye om tennisalbue på nettet, men lite om "livet" etter en slik operasjon. Endret 14. mars 2016 av Agb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chips4 Skrevet 17. mars 2016 #7 Del Skrevet 17. mars 2016 Høres omfattende ut så det holder😓håper virkelig du blir bra og at det hjelper. Må ta tiden til hjelp og stole på fysio! God bedring og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Del Skrevet 17. mars 2016 Oj visste ikke at man kan bli operert etter så kort sykdomshistorie Jeg har vært plaget en god stund to ganger i begge armer samtidig men begge ganger blitt bra med en god dose fysio. Håper det ikke kommer tilbake hos oss begge. God bedring! Anonymkode: a0b83...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agb Skrevet 13. april 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 13. april 2016 Hei 😊 Her kommer en oppdatering... Er kommet langt nå, etter bøyingstrening og elektroterapi 2 ganger pr uke den siste måneden 👍🏻 kan nå vaske håret med begge hendene igjen, hurra! Har ingen plager av de jeg hadde FØR jeg opererte (tennisalbuen er helt borte), sa jeg anbefaler virkelig operasjon og angrer meg slett ikke. Nå skal jeg starte med styrketrening og regner med jeg er helt fin igjen til sommeren 😊👍🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå