Gå til innhold

Hvor mye lommepenger går det på 2 uker på Grand Canaria?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye lommepenger må vi regne medå bruke på to uker Grand Canari nå vi er to voksne og to ungdommer?

Vi har ikke bestilt noen måltder på hotellet, så man må renge alle måltider. Har leilighet, så vi blir jo ikke å spise alle måltider ute. Vi regner vel egentlig ikke med å gjøre den store shoppingen, men en utflukt eller to blir det nok.

Vi har ikke dårlig råd sånn at jeg lurer på om pengenestrekker til. Er bare nysgjerrig på hvor mye vi må/kan regne med å bruke.

Anonymkode: a2fd8...7f0

AnonymBruker
Skrevet

siden det ikke er planlagt noe særlig shopping så holder vel 10 000

Anonymkode: c6ea3...682

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regn omtrent som hjemme. Lokal mat er ofte billigere, mat som fraktes til øya er ofte mye dyrere enn her hjemme. Shopping kommer helt an på hvor du drar og hva du kjøper. 

Markedet i Arguineguin om tirsdager eller i Mogan på fredager er ofte fullt av selgere. Men prisene er høyere, ofte dobbel av hva du finner i fastprisbutikker  på senteret i Puorto Rico. Jumbosenteret i Playa Ingles er knalldyrt. 

Mat i Spar og andre butikker er ofte dyrere enn i de lokale Spanske butikkene. 

Anonymkode: 97745...49b

Gjest Elseby13
Skrevet

Det kommer vel også litt an på hva dere betaler for turen? (Hotell og fly) hvis dere fikk turen rimelig, kan man slå seg mer løs med shopping og restaurant tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bruke 100 euro dagen når jeg er på sydentur. Man skal ha mat, drikke, leie solseng +++. Noe shopping blir det alltid, noen taxiturer, bussbilletter, utflukter, inngangspenger til ett eller annet, kanskje må han ha solkrem, noe på apoteket, en øl der, et glass vin der, en kaffe... Penga flyr!

Anonymkode: 5e0a8...4be

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Elseby13 skrev:

Det kommer vel også litt an på hva dere betaler for turen? (Hotell og fly) hvis dere fikk turen rimelig, kan man slå seg mer løs med shopping og restaurant tenker jeg.

Skjønner hva du tenker, men er ikke helt enig. Det kommer vel litt an på om du har et budsjett du skal holde degbtil eller ikke. Vi har ikke det, eller det vil si at vi må jo holde oss innenfor rimelighetens grenser.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å bruke 100 euro dagen når jeg er på sydentur. Man skal ha mat, drikke, leie solseng +++. Noe shopping blir det alltid, noen taxiturer, bussbilletter, utflukter, inngangspenger til ett eller annet, kanskje må han ha solkrem, noe på apoteket, en øl der, et glass vin der, en kaffe... Penga flyr!

For deg alene eller for en familie?

AnonymBruker
Skrevet

Norsk krone er veldig svak ift Euro og det man får veldig mye mindre for pengene enn det man gjorde for bare noen år siden. siden dere har leilighet vil dere kanskje spise frokost hjemme, mens lunsj og middag blir ute? Evt kan dere jo lage matpakke slik at man ikke bruker så mye penger på "småting". Man bruker ofte mer penger når man er på ferie fordi man tenker "vi skal kose oss", eller "jammen det er jo så billig" etc, og  poff så blir pengene borte.. Men fornuftig bruk vil jeg si ligger på 50-60 eur dagen pr pers, så grovt regnet rundt 5-600 kr.

Anonymkode: 64ff4...873

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For deg alene eller for en familie?

Alene.

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Vi er to, og vi pleier å ligge på mellom 150-200 euro om dagen, og da sparer vi ikke på noe. Nå har jeg aldri vært på Gran Canaria, men jeg tipper prisnivået er ca det samme som de stedene i Spania jeg har vært. Pengene flyr fort på ferie, så jeg ville beregnet godt med lommepenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere med euro eller tar dere ut i minibank der?

Skrevet
Den 13.3.2016 at 19.37, AnonymBruker skrev:

Hvor mye lommepenger må vi regne medå bruke på to uker Grand Canari nå vi er to voksne og to ungdommer

Vi har ikke dårlig råd sånn at jeg lurer på om pengenestrekker til. Er bare nysgjerrig på hvor mye vi må/kan regne med å bruke.

Sorry ass men hvor dust er det mulig å være?

Svaret er vel; så mye som dere evner/gidder å bruke

Hvis dere ikke har dårlig råd, hvorfor lurer du da på hvor mye du tror det vil gå :klo:

Tulletråd? Trolletråd? Beklager at jeg er bøs her men dette ble rett og slett for dumt. På tide å begynne å reflektere - selv? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

100000000000000000000000000000000000000000000000000000 euro 

Anonymkode: d7f39...40e

AnonymBruker
Skrevet
Den 14.3.2016 at 23.11, AnonymBruker skrev:

Alene.

Har du mulighet dra ett annet sted da..

Anonymkode: 53e37...eae

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Gorgonzola skrev:

Sorry ass men hvor dust er det mulig å være?

Svaret er vel; så mye som dere evner/gidder å bruke

Hvis dere ikke har dårlig råd, hvorfor lurer du da på hvor mye du tror det vil gå :klo:

Tulletråd? Trolletråd? Beklager at jeg er bøs her men dette ble rett og slett for dumt. På tide å begynne å reflektere - selv? :vetikke:

Vel det er nå vel en helt ærlig sak å ville vite sånn ca hva som er normalt å bruke. Har aldri vært på "sydentur" før så jeg stiller litt blank der. Ikke ute etter hverken å frotse eller å spinke og spare.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vel det er nå vel en helt ærlig sak å ville vite sånn ca hva som er normalt å bruke. Har aldri vært på "sydentur" før så jeg stiller litt blank der. Ikke ute etter hverken å frotse eller å spinke og spare.

Har ingen aning om hvordan prisnivået der er.

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.3.2016 at 17.45, AnonymBruker skrev:

Har dere med euro eller tar dere ut i minibank der?

Tar ut litt på Gardermoen og resten der hvor jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...