Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan dette komme av, bortsett fra jernmangel?

Fryser konstant, selv om alle andre nesten svetter.

Slitsomt ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er jo uvitende om din "kroppslige situasjon", men man fryser lettere om man har lite kroppsfett...

Skrevet

Og dårlig blodomløp. Trening hjelper på dette.

Skrevet

Jeg tror jeg har nok kroppsfett, er ikke sykelig tynn akkurat.

Jeg trener også litt - riktig nok blitt mindre i det siste, men jeg tror ikke det er så lite at det skulle virke inn på blodomløpet.

Andre ting som kan bedre dårlig blodomløp..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Lavt stoffskifte gjør at man fryser. Dette er en ganske vanlig (og underdiagnostisert) lidelse, og relativt enkelt å gjøre noe med.

Gå til legen og få tatt litt omfattende blodtesting, så får du sjekket både blodprosent og stoffskifte.

Ellers fryser jeg selv ganske mye om dagen, men det skyldes nok et stillesittende liv i sofakroken... :wink:

Skrevet
Lavt stoffskifte gjør at man fryser. Dette er en ganske vanlig (og underdiagnostisert) lidelse, og relativt enkelt å gjøre noe med.  

Gå til legen og få tatt litt omfattende blodtesting, så får du sjekket både blodprosent og stoffskifte.

Ellers fryser jeg selv ganske mye om dagen, men det skyldes nok et stillesittende liv i sofakroken... :wink:

Hva går dette ut på egentlig (hva skjer)?

Jeg tok masse blodprøver for et halvt år siden, og fikk tilskudd av folat og folsyre. Har begynt på dette igjen nå, uten å snakke med lege riktig nok.

Takk for svar! :)

Skrevet

Er du veldig tynn?

DA fryser du lett..

Jeg trener masse, og har alltid gjort det.

Likevel fryser jeg alltid. AHr dårlig blodomløp.

Skrevet
Er du veldig tynn?  

DA fryser du lett..

Jeg trener masse, og har alltid gjort det.  

Likevel fryser jeg alltid. AHr dårlig blodomløp.

Nei, jeg er ikke veldig tynn...

Skrevet

Nei, jeg er ikke veldig tynn...

Hva med å ta seg en tur til legen? Ta blodprøver, finne ut om du mangler noe i kroppen?

Skrevet

Som sagt så har jeg vært til legen for et halvt år siden, og tar nå de tilskuddene jeg fikk beskjed om. Alt var ellers bra, og siden jeg ikke har endret noe særlig på noe siden da, tror jeg kanskje ikke at det er noe slikt ...

Men, så klart - om det fortsetter må jeg jo ta meg en tur. :)

Skrevet

Kanskje dette er et dumt spørsmål, Aida, men går du med korte gensere? Det er utrolig mange jenter som går rundt og fryser og ikke fatter hvorfor, men faktum er at man taper sinnssykt mye varme når man går med magen bar. (Og med "bar" mener jeg at genser og bukse bare såvidt møtes, slik at det lett blir litt glippe når du beveger på deg.)

Skrevet
Kanskje dette er et dumt spørsmål' date=' Aida, men går du med korte gensere? Det er utrolig mange jenter som går rundt og fryser og ikke fatter hvorfor, men faktum er at man taper sinnssykt mye varme når man går med magen bar. (Og med "bar" mener jeg at genser og bukse bare såvidt møtes, slik at det lett blir litt glippe når du beveger på deg.)[/quote']

Godt spørsmål, men ja, jeg går med alle kroppsdeler godt dekket, og fryser likevel masse.

Jeg kan gå med to par ullsokker, bukse, tre gensere (den ene stor og varm), og samtidig fryse (dette er innendørs).

Skrevet

Ok, bra. :-) Sorry altså, men det er faktisk mange som ikke er klar over det. (Må innrømme at jeg ikke er så flink til å pakke inn magen bestandig selv heller.)

Skrevet

Kanskje det bare er kaldt? :wink:

Jeg fryser inne jeg også, går med genser og tykke sokker og jeg har ingen problem med hverken kroppsvekt eller jernmangel. Det er bare kaldt.

Skrevet
Ok' date=' bra. :-) Sorry altså, men det er faktisk mange som ikke er klar over det. (Må innrømme at jeg ikke er så flink til å pakke inn magen bestandig selv heller.)[/quote']

Alt i orden, jeg vet - det er lett å glemme åpenbare ting.

Skrevet
Kanskje det bare er kaldt? :wink:

Jeg fryser inne jeg også, går med genser og tykke sokker og jeg har ingen problem med hverken kroppsvekt eller jernmangel. Det er bare kaldt.

Nei. :wink:

Det er når alle andre i samme rom svetter og vil lufte, mens jeg holder på å dø av kulde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...