AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Skal på en 3 dagers festival i sommer for første gang, og jeg lurer på hva som er lurt å ha med? Første jeg har tenkt på selv er gnagsårplaster:P Anonymkode: 6d37a...913
Gjest Holititten Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Først og fremst: sover du i telt på festivalen, hjemme eller på hotell/hytte?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 20 minutter siden, Holititten skrev: Først og fremst: sover du i telt på festivalen, hjemme eller på hotell/hytte? Ah, selvsagt! Sover i hus til noen som bor i nærheten, så det trenger jeg ikke tenke på:) Har også sjåfør:) Er egentlig mest bekymret for min pittelille blære Anonymkode: 6d37a...913
Fireflies Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Ta med deg dopapir. Seriøst. Det forsvinner sykt fort på de ekle festivaldoene. Og ha med renseservietter i tilfelle du ikke får vasket hendene og håndsprit.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 2 timer siden, S00l skrev: Ta med deg dopapir. Seriøst. Det forsvinner sykt fort på de ekle festivaldoene. Og ha med renseservietter i tilfelle du ikke får vasket hendene og håndsprit. Hadde jeg ikke tenkt på:) Kjempelurt! Anonymkode: 6d37a...913
Fireflies Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg ikke tenkt på:) Kjempelurt! Anonymkode: 6d37a...913 Det tenkte ikke jeg heller på første gang jeg dro på festival. Heldigvis fortalte noen meg det først. Evig takknemmelig når jeg stod der uten papir og såpe
Cuntzilla Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 Hvis du sover i hus så er det jo ikke noe stress Det viktigste er å ha på de beste skoene du eier! Festival er ikke tiden for å gå ut noen nye sko. Kleenex og antibac/wipes er også et must. Avhengig av vær: solbriller, regnparkas (sånn liten sammenleggbar man har i veska, IKKE ta med paraply for guds skyld) og ekstra lag med klær. Det blir alltid kaldt på kvelden, en ekstra hettegenser er fint. Et festivaltriks er å ha et stort sjal/skjerf, som du bruker som teppe på dagen og skjerf på kvelden. Ta på deg behagelige klær som du ikke er redd for. Solkrem, paracet og en hatt om det er sterk sol kan også være en idé. Men ikke pakk med deg for mye dritt, du blir lei av å drasse på en tung veske hele dagen og særlig om du har tenkt å danse mye eller stå i mosh piten etc. Å, nå gleeeder jeg meg til festivalsommer =)
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Takk for så masse tips!:D Vil ikke drasse med meg for mye i en sekk/veske nei, for danse, det skal jeg Hvor får man kjøpt regnparkas som kan rulles sammen? Og bør jeg ha støvler i tilfelle det regner? Regn + joggesko er kanskje ikke så smart om det blir gjørmete. *bake i bordet* Anonymkode: 6d37a...913
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: *snipp* *bake i bordet* Anonymkode: 6d37a...913 BANKE, ikke bake:P Anonymkode: 6d37a...913
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for så masse tips!:D Vil ikke drasse med meg for mye i en sekk/veske nei, for danse, det skal jeg Hvor får man kjøpt regnparkas som kan rulles sammen? Og bør jeg ha støvler i tilfelle det regner? Regn + joggesko er kanskje ikke så smart om det blir gjørmete. *bake i bordet* Anonymkode: 6d37a...913 Jeg foretrekker støvler. Sist jeg var på festival kjøpte jeg meg et par billige, lave(da blir det ikke like klamt og ekkelt hvis det er varmt) til 200kr og kasta de etterpå(det var i utlandet, da, så gadd ikke drasse skitne støvler med meg i bagasjen). Siden du skal bo i hus er det jo egentlig ikke så farlig hva man har med seg, du kan jo pakke ganske mye og avgjøre fra dag til dag. Jeg liker og heller å ha regnjakke enn sånn billig plastparkas, hvis du har regnjakke ville jeg tatt med det. Det er og greit med en tynn ullgenser eller cardigan da den er varm selv om den blir våt. Ellers: shorts og t-skjorte/topp er jo greit nok? Selv pleier jeg ikke å fryse så veldig på beina, så kjører på med shorts og heller noe varmere oppe(så klart ikke hvis det er 10 grader). Anonymkode: c993b...3ca
Gjest Holititten Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ah, selvsagt! Sover i hus til noen som bor i nærheten, så det trenger jeg ikke tenke på:) Har også sjåfør:) Er egentlig mest bekymret for min pittelille blære Anonymkode: 6d37a...913 Da er du heldig, ikke så mye å stresse med! Anbefaler faktisk å kjøpe et lite telt (spleise med noen andre kanskje), sånn at du kan legge fra deg litt i det mens du er på konserter, med mindre huset er kun et steinkast unna, noe som virker usannsynlig om du har sjåfør. Så har du en hengelås på teltet, og inni kan du legge små klapp-igjen-stoler dere kan sitte på mellom konsertene, pledd, ekstra skift til når natten kommer og det blir kaldere, drikke osv. Og doruller! Hvis du ikke vil ha telt, så anbefaler jeg ikke å drasse rundt på en stor dorull, men heller en liten pakke med papirlommetørkler. Det er et must. Ellers er solbriller nyttig, og myggspray dersom du vanligvis får mange myggstikk. Solkrem om det er varmt og sol. Gode sko, og et par støvler med som bare kan stå i huset om det ikke trengs. Dersom det regner en dag, blir det gjerne mye gjørme. Ikke gå med dine fineste hvite nye sko, de blir vanskelige å redde igjen etter festivalen, så velg noen som er greit om enten blir skitne eller ødelagte. En bukse til skift i teltet (om du går med shorts) er veldig nyttig, men aller viktigst er de varme klærne på topp. Gjerne en lang, strikket ullgenser som er romslig, det er perfekt. Plastkopper/glass til drikke er alltid greit. Veska di bør ha gllidelås, så det er vanskeligere å stjele. Anbefaler en liten (jo mindre, jo bedre) skulderveske, der du kun har det viktigste (mobil, penger, ID, papirlommetørkler). Alt annet bør ligge i teltet jeg anbefalte. Ellers er en powerbank til mobilen kjempelurt om du tar mye bilder eller er en del på den. Da holder den hele natta. Kan kjøpes for 99kr og oppover på Clas Ohlson. Finnes en til 129 kr som går på vanlige batterier, så du bare kan pakke med en stor pakke av det, ellers må de andre lades i veggen eller PC. De som er dyrere gir flest ladinger. Hvilken festival skal du på? Og reiser du med noen som har vært på festival før? Da er det kanskje litt greiere
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker støvler. Sist jeg var på festival kjøpte jeg meg et par billige, lave(da blir det ikke like klamt og ekkelt hvis det er varmt) til 200kr og kasta de etterpå(det var i utlandet, da, så gadd ikke drasse skitne støvler med meg i bagasjen). Siden du skal bo i hus er det jo egentlig ikke så farlig hva man har med seg, du kan jo pakke ganske mye og avgjøre fra dag til dag. Jeg liker og heller å ha regnjakke enn sånn billig plastparkas, hvis du har regnjakke ville jeg tatt med det. Det er og greit med en tynn ullgenser eller cardigan da den er varm selv om den blir våt. Ellers: shorts og t-skjorte/topp er jo greit nok? Selv pleier jeg ikke å fryse så veldig på beina, så kjører på med shorts og heller noe varmere oppe(så klart ikke hvis det er 10 grader). Anonymkode: c993b...3ca 2 timer siden, Holititten skrev: Da er du heldig, ikke så mye å stresse med! Anbefaler faktisk å kjøpe et lite telt (spleise med noen andre kanskje), sånn at du kan legge fra deg litt i det mens du er på konserter, med mindre huset er kun et steinkast unna, noe som virker usannsynlig om du har sjåfør. Så har du en hengelås på teltet, og inni kan du legge små klapp-igjen-stoler dere kan sitte på mellom konsertene, pledd, ekstra skift til når natten kommer og det blir kaldere, drikke osv. Og doruller! Hvis du ikke vil ha telt, så anbefaler jeg ikke å drasse rundt på en stor dorull, men heller en liten pakke med papirlommetørkler. Det er et must. Ellers er solbriller nyttig, og myggspray dersom du vanligvis får mange myggstikk. Solkrem om det er varmt og sol. Gode sko, og et par støvler med som bare kan stå i huset om det ikke trengs. Dersom det regner en dag, blir det gjerne mye gjørme. Ikke gå med dine fineste hvite nye sko, de blir vanskelige å redde igjen etter festivalen, så velg noen som er greit om enten blir skitne eller ødelagte. En bukse til skift i teltet (om du går med shorts) er veldig nyttig, men aller viktigst er de varme klærne på topp. Gjerne en lang, strikket ullgenser som er romslig, det er perfekt. Plastkopper/glass til drikke er alltid greit. Veska di bør ha gllidelås, så det er vanskeligere å stjele. Anbefaler en liten (jo mindre, jo bedre) skulderveske, der du kun har det viktigste (mobil, penger, ID, papirlommetørkler). Alt annet bør ligge i teltet jeg anbefalte. Ellers er en powerbank til mobilen kjempelurt om du tar mye bilder eller er en del på den. Da holder den hele natta. Kan kjøpes for 99kr og oppover på Clas Ohlson. Finnes en til 129 kr som går på vanlige batterier, så du bare kan pakke med en stor pakke av det, ellers må de andre lades i veggen eller PC. De som er dyrere gir flest ladinger. Hvilken festival skal du på? Og reiser du med noen som har vært på festival før? Da er det kanskje litt greiere Tusen takk for tips:D Kan hende han som vi skal sove hos har telt vi kan ta med:) Myggspray! Det må jeg huske jeg som pleier å bli spist levende Eksternt batteri til mobilen har jeg alt:) Vil ikke si hvilken jeg skal på, men han som vi sover hos har vært på den før:) Anonymkode: 6d37a...913
Gjest Holititten Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips:D Kan hende han som vi skal sove hos har telt vi kan ta med:) Myggspray! Det må jeg huske jeg som pleier å bli spist levende Eksternt batteri til mobilen har jeg alt:) Vil ikke si hvilken jeg skal på, men han som vi sover hos har vært på den før:) Anonymkode: 6d37a...913 Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Å dra på festival med hus å sove i og egen sjåfør er jo som å dra på vanlig fest. Trenger ikke stresse med noe særlig da. Ha en minipakke med intimservietter og antibac i veska, samt myggolje og solbriller og du er klar. Klær etter været tar du jo før dere drar fra huset. Trenger ikke støvler og regnfrakk på soldager. Anonymkode: c58d6...6d0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 23 minutter siden, Holititten skrev: Hvorfor ikke? Kall meg paranoid:P 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å dra på festival med hus å sove i og egen sjåfør er jo som å dra på vanlig fest. Trenger ikke stresse med noe særlig da. Ha en minipakke med intimservietter og antibac i veska, samt myggolje og solbriller og du er klar. Klær etter været tar du jo før dere drar fra huset. Trenger ikke støvler og regnfrakk på soldager. Anonymkode: c58d6...6d0 Hehe, nei, sikkert ikke, men har aldri vært på festival er så er redd det skal være noe jeg ikke tenker på:P Er egentlig mest redd for å ikke ha/ha dårlig tilgang til toalett for jeg har så sinnsykt liten blære. Og om det ikke er noen busker å gjemme seg bak heller så sliter jeg:P Jeg aner jo ikke hvordan det ser ut der, jeg har aldri vært på stedet der festivalen holdes. Anonymkode: 6d37a...913
Ananas. Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kall meg paranoid:P Hehe, nei, sikkert ikke, men har aldri vært på festival er så er redd det skal være noe jeg ikke tenker på:P Er egentlig mest redd for å ikke ha/ha dårlig tilgang til toalett for jeg har så sinnsykt liten blære. Og om det ikke er noen busker å gjemme seg bak heller så sliter jeg:P Jeg aner jo ikke hvordan det ser ut der, jeg har aldri vært på stedet der festivalen holdes. Anonymkode: 6d37a...913 Vel, det er garantert folk som kan si deg mer om hva du bør ha med (og toalettforholdene) om du sier hvor du skal. Jeg er på noen festivaler i løpet av en sommer, og veskene kan se ganske ulike ut fra sted til sted. F.eks. så krever en mindre festival i strandkanten og en "proff" festival der alt er rigget litt forskjellige ting. Men uansett er det ikke noe stress å dra på festival, nå som du har overnatting og sjåfør kan du jo bare tilpasse deg underveis
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Takk for tips igjen:) Kan jo undersøke litt selv på nett hvordan fasiliteter og slikt er på festivalen:) Anonymkode: 6d37a...913
Gjest Holititten Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 Skjønner ikke helt greia. Hva har du å være paranoid for? Du er redd for at noen av oss skal finne ut hvem du er utifra hvilken festival du skal på? Skjønner det kanskje om det er en festival med 10 stk, men herlighet. Som nevnt over, veldig mye lettere å gi tips om man vet hvilken festival du skal på. Da kan vi også tipse om hvordan campen og selve festivalområdet fungerer, cash eller eget festivalkort til betaling osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå