Gå til innhold

I hvilken setting er det greit å spørre om høyde/vekt på personer på Tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har matchet med en del av det motsatte kjønn og flere av disse har jeg kommet i god kontakt med. Noen av dem har bare bilde av ansiktet deres så jeg har ingen mulighet til å se hvilken kroppsfasong personene har.Jeg er også den type person at jeg ikke har mulighet til å se hvor høy en person er på et bilde. Jeg tenker å møte en eller flere av dem og da hadde selvfølgelig informasjon om hvordan kroppsfasong og høyde vært greit å ha. I hvilken setting er det greit å spørre om slikt? Hvordan bør man gå fram?

Anonymkode: d72b9...eff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri spurt om noe slikt. Høyde er jo ikke så relevant. For meg er vekt mye mer relevant, så jeg spør alltid om hvor fysisk aktiv han er. Og man kan se på ansiktet om han er "romslig" eller slank.

Anonymkode: 96a2a...110

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre om høyde, men ikke vekt. Du trenger ingen anledning, for man spør jo om alt mulig, og høyde er absolutt relevant.

Ang. kroppsfasong, så kan du spørre om å se flere bilder, ikke bare av ansiktet. Det kan du forvente å få så lenge du selv har en del bilder.

Anonymkode: ee591...a40

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare fjes-bilder har ofte vist seg å være ganske overvektige folk på mine dates. Ikke ett problem i seg selv, men greit om folk ligner litt på den dhar bilde av. Selv har jeg opplyst høyde da jeg er 179, og spør selv, om de ikke har opplyst om det samme. Uansett om gutta er noen cm kortere, tar jeg alltid på heels på første date for å se hvor selvsikker de er, på tross av høydeforskjellen. 

Anonymkode: 24e5d...5d6

Skrevet

Da er det bedre å be om bilder. Jenter kan være flaue over vekta si selv om de er slanke, og vekt er ytterst personlig. Og hva er så ille om daten skulle vise seg å være for feit for din smak? Det er bare å avslå noen ny date. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spørre om høyde, men ikke vekt. Du trenger ingen anledning, for man spør jo om alt mulig, og høyde er absolutt relevant.

Ang. kroppsfasong, så kan du spørre om å se flere bilder, ikke bare av ansiktet. Det kan du forvente å få så lenge du selv har en del bilder.

Hvorfor kan du spørre om høyde og ikke vekt? 

La meg gjette: Fordi du ikke synes at menn skal kunne ha preferanser. 

Anonymkode: 700ad...56c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det mest hykleriske jeg har lest.

Anonymkode: 4e23c...8d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenter i er nøtteskall. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenter i er nøtteskall. 

Jenter i er nøtteskall? Nei, jeg tror ikke det altså.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva for noe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha. Jeg antok egentlig at TS var kvinne, og at det var en mann hun skulle spørre.

• Liker 2
Skrevet

Vekt er vanskelig å få noe konkret ut av. Jeg og venninnen min har lik kroppsform og vi bruker samme klesstørrelse, men hun veier 30 kg mer enn meg. Høyde er mer konkret. Jeg synes begge deler er litt rart å spørre om, det skader jo ikke å møte en tung eller lav person liksom. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er frekt å spørre om vekt. Det vet vel de fleste.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er frekt å spørre om vekt. Det vet vel de fleste.

Men hvorfor er det ikke frekt å spørre om høyde?

Anonymkode: 0a97b...38f

AnonymBruker
Skrevet

Høyde kan du spørre om, ikke vekt.

Selv svarer jeg, og blir ikke fornærma, hvis noen spør meg om høyden min. Vekta liker jeg ikke å snakke om selv om jeg har en "normal vekt". Da er det bedre å spørre om hva slags kroppsbygging de har, uten å spørre om et spesifikt tall.

Anonymkode: f80bf...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da mye frekkere å spørre om vekt enn om høyde? Høyden finner du jo ut av i det øyeblikket du treffer personen, ikke vekta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da mye frekkere å spørre om vekt enn om høyde? Høyden finner du jo ut av i det øyeblikket du treffer personen, ikke vekta. 

Men hvorfor skal man vite vekt? Det sier jo ingenting. Er jeg 50 eller 80 kg så sier det ingenting om kroppstype og fettfordeling. Høyde har et formål. Mannen bør i manges øyne være høyere enn kvinnen. Mange menn mener også dette. Hvorfor skal høyde liksom være et sårt tema? Jeg skjønner det ikke. Vekt er forståelig fordi man kan veie mye uten å være stor, og det er flaut.

Anonymkode: c9187...70e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde egentlig være like frekt å spørre om høyde som f.eks hudfarge. Ingen av delene kan man jo gjøre noe med. Vekt derimot kan man endre på.

Anonymkode: fb6db...789

• Liker 1
Skrevet

Høyde: 1 målestokk.

Vekt: 2 vekter burde holde.

Skrevet

Kan være vanskelig å se høyden på bilder, så det synes jeg er greit å spørre om. Vekt - nei. Spør heller om helfigursbilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...