monokini Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har hår til ca 10 cm nedenfor skuldrene, og vil så gjerne ha hår til nedenfor brystene! Mye lettere å flette osv, kan ikke gjøre så mye med det nå.. Men da må det bli ca 12 cm lengre, så det tar vel omtrent et år? Er ikke sikker på hvor fort håret mitt vokser. Har alltid klipt meg ca annenhver mnd, men det er det slutt på nå. Tar også ølgjærtabletter som skal være bra for hårveksten. Er det flere her som sparer eller har klart å spare til langt hår?
Cessa74 Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Ja kjenner meg igjen i den utålmodigheten.. Dessverre styrer genene MYE ifht hårvekst og kvalitet, men man kan absolutt hjelpe til i prosessen. jeg var nøye på å stelle håret for å holde det sunnest mulig. Kur 1-2 ganger i uka, ikke bruke føner/rettetang, gre minst mulig osv. Hver kveld satt jeg også å masserte hodebunn i 5-10 minutter for å øke blodsirkulasjon til hodebunn/hårrøtter. Tok også diverse kosttilskudd for å hjelpe til - b-vitaminer, tran og hairburst. Det tar dessverre lang tid, men etter ett år hadde jeg dobbelt så langt hår - dvs fra skulderlengde til nedenfor brystene. Det kjipe for meg er at håret mitt er så himla tynt -arvet elendige hårgener dessverre.. Men lengden er iallefall ok!
Gjest Notatboka Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Jeg sparer også! Gjør ikke noen spesielle grep for det annet enn å ikke klippe det for mye. Stusser bare tuppene kanskje hver tredje måned. Pleide å ha hår til rumpa, men klippet det skulderkort for rundt et år tilbake. Har trivdes med kortere hår, mye mer praktisk er det også, men når jeg ser gamle bilder føler jeg at jeg er mer "meg" med det lange håret
powski Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Dessverre så vokser ikke håret 12cm på 1 år. Men finnes alltid hair-extensions for dem som ønsker langt hår kjapt :-)
Kristanna Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Drikk ølgjær, mange sier det hjelper bedre enn tabletter. Vet ikke om det stemmer da Pass på å bruke ordentlige produkter og unngå varmebehandling av håret. Så slipper du klippe tuppene så ofte Mange anbefaler også hestesjampo, mane n tail mener jeg den heter. Fås kjøpt på Iherb og Coverbrands i hvert fall.
Gjest Plastic Heart Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, powski skrev: Dessverre så vokser ikke håret 12cm på 1 år. Men finnes alltid hair-extensions for dem som ønsker langt hår kjapt :-) What? Er vel 1 cm i måneden som er vanlig. TS, spis sunt og mye! Kroppen prioriterer ikke hårveksten dersom den ikke får nok næring.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 2 timer siden, monokini skrev: Jeg har hår til ca 10 cm nedenfor skuldrene, og vil så gjerne ha hår til nedenfor brystene! Mye lettere å flette osv, kan ikke gjøre så mye med det nå.. Men da må det bli ca 12 cm lengre, så det tar vel omtrent et år? Er ikke sikker på hvor fort håret mitt vokser. Har alltid klipt meg ca annenhver mnd, men det er det slutt på nå. Tar også ølgjærtabletter som skal være bra for hårveksten. Er det flere her som sparer eller har klart å spare til langt hår? Pass på å klippe tuppene jevnlig, slitte tupper gjør at håret brekker, og det tar lengre tid å få mer hår Ta Omega3 kapsler eller tran i tillegg til ølgjær, det gir verdifulle oljer til håret. Ta hårkur en gang i uken og bruk balsam ved hver hårvask. ikke bruk for varmt vann og avslutt vasken med kaldt vann som lokker porene i håret Bruk en børste som ikke sliter på håret og unngå for mye hårføning og lignende som sliter på håret. Ikke børst vått hår. Anonymkode: 1fd28...547 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 4 timer siden, Kristanna skrev: Drikk ølgjær, mange sier det hjelper bedre enn tabletter. Vet ikke om det stemmer da Pass på å bruke ordentlige produkter og unngå varmebehandling av håret. Så slipper du klippe tuppene så ofte Mange anbefaler også hestesjampo, mane n tail mener jeg den heter. Fås kjøpt på Iherb og Coverbrands i hvert fall. Ølgjær gjør deg mer mottakelig for soppinfeksjon(er). Just saying. Anonymkode: a275c...277
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 10 timer siden, powski skrev: Dessverre så vokser ikke håret 12cm på 1 år. Men finnes alltid hair-extensions for dem som ønsker langt hår kjapt :-) ? Det er jo vanlig, ca en cm pr mnd. Tror mitt vokser nesten dobbelt så fort...ca to cm i mnd... Viktig med næringsrik kost og sunt fett. Og ikke for mange produter i håret, vask det ca en-to ganger i uka, ikke for ofte. La håret få være mest mulig i fred. Plutselig begynner du å merke lengde. Vil også anbefale å massere hodebunnen 3-5 min noen dager i uka. Anonymkode: e1c0e...042
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 10 timer siden, Notatboka skrev: Jeg sparer også! Gjør ikke noen spesielle grep for det annet enn å ikke klippe det for mye. Stusser bare tuppene kanskje hver tredje måned. Pleide å ha hår til rumpa, men klippet det skulderkort for rundt et år tilbake. Har trivdes med kortere hår, mye mer praktisk er det også, men når jeg ser gamle bilder føler jeg at jeg er mer "meg" med det lange håret Hvilke type hår har du? Slett eller fall/krøller? Har du tykt hår og vokser det fort? Enig med deg i at håret avspeiler mye av personligheten vår. Anonymkode: e1c0e...042
Gjest Notatboka Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke type hår har du? Slett eller fall/krøller? Har du tykt hår og vokser det fort? Enig med deg i at håret avspeiler mye av personligheten vår. Anonymkode: e1c0e...042 Jeg har tykt og mye hår, som er ganske slett når det er langt, bortsett fra at babyhåra krøller seg litt. Men etter jeg klippet det kort derimot har jeg så masse fall at det fint kan se ut som jeg har bølget/krøllet det. Tror det er noe med tyngden, at det blir "tungt" og derfor slett når det er langt. Jeg føler ikke selv at det vokser fort(det er vel fordi jeg vil ha det langt, helst i går), men innser jo at det vokser ganske fort når etterveksten kommer nesten med en gang etter farging. Nå har jeg en ettervekst på mange centimeter og det er på høy tid med en runde hårfarge igjen
monokini Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 14. mars 2016 Skal ta med meg tipsene deres! Jeg er dessverre avhengig av å føne håret, hvis ikke blir det bare ikke fint. Orker ikke bad hair day i mange måneder fremover. Retter ikke håret mer enn et par ganger i måneden da. Kjedelig om man får soppinfeksjon av ølgjær, men jeg prøver det ut en stund og ser hvordan det går. Åh, misunner dere som har laangt hår! Hår til korsryggen kan jeg nok bare drømme om, men rett nedenfor brystene burde vel være mulig for de fleste? Vet dere forresten hva som sliter minst på håret om natten? Å ha det løst, eller i en løs flette f.eks?
Gjest Notatboka Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 Bruk i det minste en god varmebeskyttende i håret før du føner og en god olje etter!! Vil tro det er minst skadelig å sove med flette, men jeg syns det er for ubehagelig selv.
runi Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Du må ikke ha det så langt at du får flass i avføringen
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Den 13. mars 2016 at 15.37, monokini skrev: Jeg har hår til ca 10 cm nedenfor skuldrene, og vil så gjerne ha hår til nedenfor brystene! Mye lettere å flette osv, kan ikke gjøre så mye med det nå.. Men da må det bli ca 12 cm lengre, så det tar vel omtrent et år? Er ikke sikker på hvor fort håret mitt vokser. Har alltid klipt meg ca annenhver mnd, men det er det slutt på nå. Tar også ølgjærtabletter som skal være bra for hårveksten. Er det flere her som sparer eller har klart å spare til langt hår? Har hår tjukt til rompen nå. Endelig fornøyd med lengden Jeg tar bvitamin, biotin, omega 3 og vitamin bjørner hver dag. Er sikkert litt for mye vitaminer, og jeg vet ikke om det er derfor håret mitt vokser mye, men tror ikke det skader. Har også latt etterveksten (vet ikke om jeg kan kalle den det lengre ) i nesten to år for å få tilbake min naturlige hårfarge, og unngå slitasje på håret. Det var en periode det ikke så helt bra ut gitt. Ellers børster jeg aldri håret når det er vått, lar det tørke av seg selv etter å ha dusjet, aldri sove med det løst osv. Er ikke flink å kure det men det får heller være. Tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av at håret skal være langt, friskt og tjukt Anonymkode: 07500...fc6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hår tjukt til rompen nå. Endelig fornøyd med lengden Jeg tar bvitamin, biotin, omega 3 og vitamin bjørner hver dag. Er sikkert litt for mye vitaminer, og jeg vet ikke om det er derfor håret mitt vokser mye, men tror ikke det skader. Har også latt etterveksten (vet ikke om jeg kan kalle den det lengre ) i nesten to år for å få tilbake min naturlige hårfarge, og unngå slitasje på håret. Det var en periode det ikke så helt bra ut gitt. Ellers børster jeg aldri håret når det er vått, lar det tørke av seg selv etter å ha dusjet, aldri sove med det løst osv. Er ikke flink å kure det men det får heller være. Tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av at håret skal være langt, friskt og tjukt Anonymkode: 07500...fc6 Vet du hvor lenge du sparte det til å bli så langt og når begynte du å ta alle vitaminene? Hvor mye biotin tar du ? B vitaminer ( hvilke b vitaminer og hvilken biotin tar du )? Merket du forskjell på vokseprosessen etter at du begynte å ta alle vitaminene, at det vokste fortere? Hvor fort vokser håret ditt ca? Kanskje du kunne legge inn et bilde av det? Jeg er også veldig opptatt av håret mitt, så kjenner meg igjen. Har alltid hatt veldig langt tjukt, fyldig hår med fall i, men mistet plutselig endel pga helseproblemer, men nå vokser det ut igjen. Målet mitt er å få det kjempelangt igjen, men det vil ta litt tid, da alt må ha samme lengde,men kjenner at det nå er på vei igjen for fullt. Det er først når jeg mistet endel av håret mitt at jeg merket hvor heldig jeg var tidligere, tok det liksom for gitt. Det var gruuusomt å miste endel hår! Fikk ofte komplimenter for det, hadde alltid langt, sunt , vakkert hår mange misunte meg. Husker det var ei på en konsert en gang som kastet ølen sin på håret mitt, fordi en av de mennene hun snakket med så på meg og håret mitt.../: Anonymkode: e1c0e...042
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hår tjukt til rompen nå. Endelig fornøyd med lengden Jeg tar bvitamin, biotin, omega 3 og vitamin bjørner hver dag. Er sikkert litt for mye vitaminer, og jeg vet ikke om det er derfor håret mitt vokser mye, men tror ikke det skader. Har også latt etterveksten (vet ikke om jeg kan kalle den det lengre ) i nesten to år for å få tilbake min naturlige hårfarge, og unngå slitasje på håret. Det var en periode det ikke så helt bra ut gitt. Ellers børster jeg aldri håret når det er vått, lar det tørke av seg selv etter å ha dusjet, aldri sove med det løst osv. Er ikke flink å kure det men det får heller være. Tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av at håret skal være langt, friskt og tjukt Anonymkode: 07500...fc6 Glemte å spørre hvor ofte du stusser det? Anonymkode: e1c0e...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå