Gå til innhold

Hvordan organiserer dere bilder av barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hoper seg opp med bilder av barna på telefoner og pc'er. Hvordan organiserer dere disse? Jeg har mistet så mange opp igjennom, at det rett og slett er trist. Tar jo så mye bilder, men har ingen system og bildene blir borte når telefonen / PC ryker. 

Cloud høres lurt ut - men jeg er skeptisk til å laste opp på o-det-store-Internett. Man hører jo om slike kontoer som blir hacket etc. Videre så må alle enhetene dermed være tilknyttet kontoen slik jeg har forstått det. Det synes jeg er skummelt - stoler ikke på at mann og barn ikke mister telefonene sine etc. 😉

Tips? 

Anonymkode: 0a606...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremkaller ca.hver tredje måned og setter inn i album.

Har 1 ekstern harddisk, tenker å kjøpe en til snart.

Brenner alt på cd-er.

Anonymkode: bb85b...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dropbox til alle bilder. Liker bedre tanken på at noen kan hacke mine uskyldige bilder, enn at samtlige bilder kan forsvinne i en brann. Har ei venninne som nylig opplevde dette, fordi hun var så redd for nettskyen og at uvedkommende kan få tilgang. Hun skulle ønske hun hadde lagret dem i skyen, for nå har hun lite bilder igjen. 

Anonymkode: ed72f...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ekstern harddisk hvor jeg ofte tar back-up, også brenner jeg de viktigste på cd som jeg oppbevarer i en brannsikker safe med andre viktige dokumenter :) 

Anonymkode: 31dda...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ekstern harddisk som jeg har back-up av alle bildemappene, den oppdaterer jeg hver gang jeg legger inn nye bilder på pc. Har brent alle bildemappene og annet som jeg ikke vil miste og har kopi i min egen safe som er brannsikker. Har og en ekstra kopi av alt hjemme hos min bror i hans safe. Er veldig glad i bildene mine så føler jeg har safet meg godt. :P:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagrer på pc og ekstern harddisk. Én mappe per årstid hvis ikke det er veldig få bilder en årstid. Sånn har det bare blitt fordi pcen er treg hvis jeg har større mapper. Lager album på ekjop.no eller tilsvarende for ca 2 år av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har harddisker og cder i brannsikre safer, er dette noe som faktisk vil holde i en brann? Om huset brenner ned vil det jo bli mange mange tusen grader omkring denne brannsafen, og jeg ser for meg at det meste av innhold vil smelte - enten helt eller i alle fall såpass at innholdet er ubrukelig. Metall smelter ofte i husbrann. 

Anonymkode: ed72f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to harddisker, en hjemme og en hos mine foreldre. Hvis det skulle brenne, eller en harddisk skulle bli ødelagt, har jeg en ekstra et annet sted. I tillegg har jeg et album sånn at jeg kan mimre litt uten å måtte bla i over 20000 bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...