AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har lest litt inne på Rampelys, skriver aldri selv, men går innimellom inn for å se hva slags ting de faste brukerne har klart å "lire" av seg av vemmeligheter. Det som slår meg er at mye av det som skrives pakkes inn i "tenk på de unge som blir påvirket av dette", men er i virkeligheten bare rene slemme og dømmende utsagn. Utsagnene blir rettferdiggjort med at "personen velger selv å være offentlig, og må tåle kritikk". Ofte plukkes ting denne personen har sagt for flere år siden opp og kritiseres og harseleres med. Dette er småting av liten betydning, men det kan "diskuteres" opp og ned i mente. Det er også gjerne personlige valg, og forumbrukerne virker ikke å ha forståelse for at folk velger å leve livet sitt forskjellig, og at deres valg IKKE trenger å være alles valg. Mitt spørsmål er; ville det vært okei å starte en tråd hvor man diskuterer det en forumbruker sier/har sagt og uttaler/har uttalt seg om på ulike tråder? Kritisere(konstruktivt) det man er uenig i? Denne brukeren velger jo også å være offentlig ved å ytre seg, i likhet med en blogger. Eller er en forumbruker fritatt fra å bli kritisert på tross av sterke meninger og holdninger som like gjerne kunne funnet sted på en blogg? Jeg har særlig én bruker i tankene som jeg mener burde smake sin egen medisin, fordi det kan virke som personen lever og ånder for å skrive nedlatende om bloggere og "le" av andre menneskers valg. Anonymkode: c9684...220 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Enig. Er en bruker i Helene Drage tråden som kommenterer omtrent annenhvert innlegg for å si at hun er enig med andre brukeres utsagt. Helt vanvittig. Anonymkode: ba5f8...148 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Er ikke dette noe som du heller burde spørre om under Rampelys-delen av forumet? Anonymkode: edd02...427
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Er en bruker i Helene Drage tråden som kommenterer omtrent annenhvert innlegg for å si at hun er enig med andre brukeres utsagt. Helt vanvittig. Anonymkode: ba5f8...148 Ja, nettopp! Meningen med denne tråden er ikke det at jeg har lyst til å starte en tråd om brukere her inne, men at OM det blir startet en tråd med kritikk til brukere, hva er egentlig forskjellen på en slik tråd og kritikken bloggerne får. Hadde de tålt og fått alt de har skrevet og sagt diskutert, på det samme viset som de driver selv? Anonymkode: c9684...220
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette noe som du heller burde spørre om under Rampelys-delen av forumet? Anonymkode: edd02...427 Jeg vet ikke Kanskje jeg valgte feil underforum, det kan moderatorene bestemme. Anonymkode: c9684...220
Gjest canacas Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Jeg syns det ofte blir innlegg som henger seg opp i unødvendige ting, og som på den måten drar trådene ned i "gjørma". Det har aldri vært min hensikt i diskusjoner, men er ikke perfekt jeg heller. Syns det er på sin plass å ansvarliggjøre brukere for hva man skriver. Det er jo ikke uvanlig at folk drar ned andre for å fremheve seg selv, men er man egentlig så mye bedre da?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Har vært innom der jeg også. Der kritiseres veldig mange bloggere. Det er vel lettere å peke på hva de ikke blir kritisert for. Det kritiseres også om at det går andre å tjene så mye på bloggingen. ..hva de har skrevet, lagt ut foto om, samboere, familie, barna,maten....ja alt. Og de er Helt imot alt. Hvordan vet de alt dette? Jog de leser bloggene. Bloggene som de er imot. De går ikke nok bare av bloggene, nå følger de også ned bloggere på tv Anonymkode: 5e791...908 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, canacas skrev: Jeg syns det ofte blir innlegg som henger seg opp i unødvendige ting, og som på den måten drar trådene ned i "gjørma". Det har aldri vært min hensikt i diskusjoner, men er ikke perfekt jeg heller. Syns det er på sin plass å ansvarliggjøre brukere for hva man skriver. Det er jo ikke uvanlig at folk drar ned andre for å fremheve seg selv, men er man egentlig så mye bedre da? Ja, da forstår du hva jeg mener! Skepsis og kritikk kan være bra og sunt, og i noen tilfeller er det også det på Rampelys. Helhetsinntrykket jeg sitter igjen med er derimot at det er mye mer "skadefryd" å finne der inne, en slags velvilje til å trekke bloggerne ned og kritisere de for hvert minste trekk de gjør. Det er veldig trist å se på Anonymkode: c9684...220
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Jeg forstår simpelthen ikke hva de som henger i Rampelys-kategorien tenker med, eller om de faktisk tenker noe særlig i det heile tatt! De kritiserer fleire kjente (og mindre kjente) bloggere - og skriver heile tiden kommentarer om hvor dårlige, og tvers igjennom elendige - de mener at disse bloggene er. Samtidig som de faktisk leser de samme bloggene - som de kritiserer på det aller sterkeste! Hvorfor gidder dem i det heile tatt å lese alt mulig som disse bloggerne skriver om heile tiden?! Hvis noen ikke liker disse bloggerne, så burde de jo (enkelt og greit) kutte ut å klikke på disse bloggene som de tydeligvis ikke liker i det heile tatt. I tillegg burde de la være å klikke på alt som finnes av artikler om bloggere i forskjellige nettaviser! Det virker faktisk som om de aller fleste leser blogger - bare for å komme hit til Kvinneguiden for å kritisere og skrive hvor elendig de mener at de bloggerne er! Disse folka som henger så mye på Rampelys-forumet er faktisk med på å betale lønnen til bloggere - som de tydeligvis mener at skriver noen elendige blogg-innlegg. Dersom ingen hadde giddet å lese alle disse idiotiske bloggene, så ville heller ikke bloggerne ha tjent noe som helst på å skrive alle de idiotiske og tullete innleggene som de skriver heile tiden... Anonymkode: edd02...427 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå