Gå til innhold

Slanking og det sosiale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det her høres kanskje merkelig ut, men tro meg, det er en reell problemstilling. Jeg har begynt med PT og kostholdsveiledning da jeg sliter med litt overvekt. Ikke såå mye, men snakk om ca 9 kg. Jeg har blitt rådet til å ikke drikke alkohol i løpet av 10 uker og holde meg til en diett jeg har fått. Dette medfører at jeg ikke kan dra på byen etc lenger og nå er det flere av mine venner som har KLIKKA for dette.. de syns jeg er teit og at jeg ikke trenger å slanke meg. "Du kan jo bare drikke LITT da.. du kan jo bare ta ETT pizzastykke, kom igjeeen"

Men greia går jo på at jeg kommer ikke inn i klærne mine lengre og trenger å gå ned en del. Egentlig skulle jeg på pub med noen venner i morgen men har avlyst. Jeg gidder ikke gå ut om jeg ikke kan drikke. Hvordan kan jeg takle disse folka? Jeg ble virkelig skjelt ut, både på facebook og tlf. Har betalt masse penger for PT så er ikke snakk om å backe ut. 

Anonymkode: 3f6c5...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men greia går jo på at jeg kommer ikke inn i klærne mine lengre og trenger å gå ned en del. Egentlig skulle jeg på pub med noen venner i morgen men har avlyst. Jeg gidder ikke gå ut om jeg ikke kan drikke.

Anonymkode: 3f6c5...dba

Å si det du har skrevet her burde være mer enn nok. Du kan velge å se det på to måter; de er ikke ekte venner fordi de ikke støtter deg i å gjøre noe for deg selv

Den positive: du er tydeligvis ekstremt viktig for trivselen i gjengen siden de går bananas fordi du ikke kan være med i 10 små uker.

Si at dette er noe du har forpliktet deg til og at du ønsker støtte fra de. At du er skuffet for at de ikke viser mer forståelse. Hvis du allerede har sagt det og de fremdeles kjører på så ville jeg ignorert de og satt de over fra kategorien "venner" til "bekjente"

Gjest Plastic Heart
Skrevet

Det virker jo nesten som om drikking er grunnlaget for mange vennskap, med påfølgende junkfood og inaktivitet... Jeg forstår godt at mange blir frustrerte når tidligere avslappede venner plutselig blir overdrevent fokusert på kosthold og trening, men å ikke ville drikke og spise junk hele tiden er virkelig ikke noe å ta på vei for. 

Ta deg en prat med disse folka og hvis de fortsatt er rasshøl, finn deg noen andre å være med. Ja, jeg vet det er standard KG-svar og en nokså bastant løsning, men det er noe alvorlig galt når du blir skjelt ut fordi du ikke kan drikke alkohol en (kort!) periode. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg slanket meg sa jeg bare "nei takk jeg slanker meg" "nei, jeg skal bli tynn" og så lo vi av det og ingen maste om alkohol, kaker, snop ect. De er jo vennene dine, hele poenget med å ha dem er jo å få/gi støtte.

Anonymkode: 5fe2e...9e6

Skrevet

Høres litt ut som meg, tror jeg har sagt at jeg skal ha hvit helg med null sigg + begynne å trene igjen kanskje hver eneste uke siden august 2015 en gang - uten at det har skjedd. Det er bare null støtte å få for sånt, det er ikke en godtatt unnskyldning når noen har bestemt seg for at du skal bli med ut. Og jeg er nok svakere i viljen enn deg, haha.

Er jo bra man er populær for all del, men litt egoistisk er det jo av dem at de bare vil ha med alle ut fordi de selv skal ut akkurat den kvelden og ha det gøyest mulig :P

Du får bare fortsette å si nei og håpe de tar deg seriøst på et tidspunkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...