Gå til innhold

Hva tror dere er grunnen til at noen mennesker faktisk blir fornærmet....

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Hva tror dere er grunnen til at noen mennesker faktisk blir fornærmet fordi man ikke liker en tv serie\film\gruppe\sanger som de liker ?

Og jo det finnes faktisk mennesker som blir fornærmet fordi man ikke liker noe de liker. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de mener at du har en veldig dårlig smak innenfor film /og musikk?  :P

Anonymkode: 2ea2a...97c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne som var på en konsert og skrev på Facebook hvor kjekt hun hadde det. Jeg skreiv til henne at jeg var veldig glad på hennes vegne, selv om jeg selv ikke hørte på den gruppen da jeg liker en annen type musikk. Hun svarte meg frekt og blokkerte meg på Facebook og har aldri kontaktet meg igjen. Jeg satt der bare som et stort spørsmålstegn. Har aldri opplevd noe lignende hverken før eller etter. 

Anonymkode: c0cd5...345

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en venninne som var på en konsert og skrev på Facebook hvor kjekt hun hadde det. Jeg skreiv til henne at jeg var veldig glad på hennes vegne, selv om jeg selv ikke hørte på den gruppen da jeg liker en annen type musikk. Hun svarte meg frekt og blokkerte meg på Facebook og har aldri kontaktet meg igjen. Jeg satt der bare som et stort spørsmålstegn. Har aldri opplevd noe lignende hverken før eller etter. 

For ei umoden kjerring hun er..

Anonymkode: 66501...3c2

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de mener at du har en veldig dårlig smak innenfor film /og musikk?  :P

Anonymkode: 2ea2a...97c

Det gjør de helt sikkert. Noe de selvsagt har full rett til

Gjest Castielz
Skrevet

Folk blir jo fornærmet for alt mulig i disse dager.
Veike mennesker uten ryggrad!

Skrevet
20 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Hva tror dere er grunnen til at noen mennesker faktisk blir fornærmet fordi man ikke liker en tv serie\film\gruppe\sanger som de liker ?

Og jo det finnes faktisk mennesker som blir fornærmet fordi man ikke liker noe de liker. 

Vet ikke kanskje de er usikre på seg selv og tror da at andre mener de har dårlig smak. Eller så blir de lei seg fordi de da ikke kan dele den interessen at de er alene om den

Skrevet

Noen kan kanskje oppfatte det som kritikk av dem som person, og deres manglende smak eller intellekt?

Det kommer sikkert også an på hvordan den andre parten uttrykker seg. Hvis man sier at man ikke liker den filmen så godt, bør alle kunne ta det pent. Sier man derimot at det er en dummeste filmen man har sett og at man ikke kan forstå hvordan noen med IQ over 60 kan like den, så kan jeg lettere forstå at noen blir fornærmet.

Jeg kan ikke huske at jeg har blitt fornærmet, men jeg kan absolutt argumentere sterkt for hvorfor boken/musikken/filmen jeg snakker om virkelig er bra. Man må jo kjempe sin sak! ;)

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke. Det er jo helt merkelig å bli fornærmet over at noen andre ikke liker f.eks. samme film som en selv. Helt tåpelig. Men jeg antar det bunner i at enkelte personer er mer nærtagende enn vanlig, og de tar alt som en personlig fornærmelse. Å ikke like samme film tolker de da automatisk som "jeg liker ikke smaken din, siden DU likte den". Selv om det er aldri så tåpelig å tenke sånn.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da en både nedlatende og sosialt uintelligent ting å skrive..... !

Anonymkode: f97df...89d

• Liker 2
Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Usikkerhet, sårbarhet eller oppblåst ego. De samme menneskene blir lett fornærmet eller snurt, hvis noen er uenige med dem om andre ting i samfunnet.

Endret av Cartman
Skrevet

Jeg tror grunnen er at de er oversensitive, overtolker og rett og slett tar det personlig. 

• Liker 1
Gjest Emera
Skrevet

Du er da ganske så opptatt av fenomenet fornærmelse...

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
5 minutter siden, Emera skrev:

Du er da ganske så opptatt av fenomenet fornærmelse...

Jeg lurer også på hva som er grunnen til at folk ikke bare kan svare på et spørsmål.  Men isteden må de komme med noe som ikke har noe med tråden å gjøre. 

Gjest Emera
Skrevet

Joda, sant det. Men du har startet en del tråder med akkurat samme spørsmål, så du må da ha fått en del gode svar nå, skulle jeg tro.

Noen er vel bare mer hårsåre eller usikre, eller gjerne også litt for sikre på sin egen smak/mening. Sånn vil det alltid være, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Blanding av usikkerhet og dårlig selvtillitt kanskje? Samboeren min har veldig dårlig selvtillitt og han blir småsur/fornærma hvis jeg syns en sang han liker er dårlig.. Antar de kanskje føler seg dumme, eller at det de liker ikke er bra nok?

Anonymkode: 5d6c1...6a9

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
23 minutter siden, Emera skrev:

Joda, sant det. Men du har startet en del tråder med akkurat samme spørsmål, så du må da ha fått en del gode svar nå, skulle jeg tro.

Noen er vel bare mer hårsåre eller usikre, eller gjerne også litt for sikre på sin egen smak/mening. Sånn vil det alltid være, tror jeg.

Nei jeg har aldri spurt om dette før.

Jeg har spurt om folk blir lettere fornærmet i dag en hva de gjorde før. Noe som ikke er det samme spørsmålet. 

Skrevet

Jeg blir ikke fornærmet, men jeg syns det er litt sårt når jeg liker en sang, og så sier noen til meg at sangen er bare noe drit. Jeg føler at sangen blir "krenket"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...