Gå til innhold

Til dere som feirer 1-3-åringers bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..og inviterer jevngamle fra barnehagen, og forventer at foreldrene skal være tilstede under feiringen: 

Jeg skjønner at deres lille prins eller prinsesse er verdens viktigste for dere, og at dere synes verden dreier seg rundt den lille. Men vær så snill! Vent med barnebursdager til barna er store nok til å være i bursdag alene - uten foreldrene sine. F.eks når de begynner på skolen. 

Selvom vi sier "det var hyggelig", mener mange av oss at det ikke var det, det er bare høflighet. Det var bortkastet tid og kjedelig, brutalt nok. Barna har det gøy som oftest, så vent til BARNA kan være i selskap! Jeg er ikke interessert i å feire ditt barn, som jeg ikke har noe med å gjøre utenom de 2 miuttene jeg er i barnehagen for å hente eller levere mitt barn. 

Når de går på skolen, leker de mer sammen (ikke ved siden av hverandre) og de klarer å være alene i selskaper. Vent til da. Det er alt for tidlig at babyer og bitte små barn skal feire hverandre. Og foreldrene offer og akker seg hver gang det kommer en invitasjon og de må være med og late som at de har det hyggelig når de egentlig skulle ønske de kunne bruke den lørdagen eller søndagen på noe nyttig istedet. 

 

Anonymkode: f8567...04e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da voldsomt. Jeg er helt enig med deg at det kan vente til fire/fem/seksårsdager (mine gikk alene i selskap som 4-åringer), men bare takk nei? Ikke noe problem det, en SMS "Eliot kan dessverre ikke komme, håper Klara får en fin feiring". Du velger selv hvordan du tilbringer lørdagen din. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må også ha med en forelder når de er 4 år. Vår begynte å gå alene i 5-års dager. 1 og 2 synes jeg også er tidlig, 3 er ok og 4 er definitivt ok at jeg er med pjokken i selskap et par timer. Hyggelig å bli kjent med foreldrene synes jeg da.

Jeg synes heller at skolebarn kan la være å feire midt på dagen på helgedag, det blokkerer jo for alt annet av familieaktiviteter og ut-på-tur den dagen. Vi har bare 2 fridager i uka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig koselig å bli kjent med foreldrene til mitt barns venner, så jeg er veldig glad i bursdagsfeiringer. At barn under 3 år bare leker ved siden av hverandre er en (seiglivet) myte.

Anonymkode: 59f6a...753

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er negativt at barne ditt blir invitert i andres bursdag. Da kan de leke med lekene til det andre barnet, utvikle nye/bedre vennskap etc.

 

Det er en del ganger i løpet av livet at man som forelder må sette barnas hensyn foran sitt eget. Du kan like så godt begynne med det nå.

Anonymkode: b97e2...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også oppgitt over alle disse bursdagene til små barn. Vi har ikke hjerte til å si nei uten å ha en reell grunn, og vi føler forventningene om å be tilbake når det blir vår tur. 

Hadde vært greit fra 4-5år og oppover, men før det er det bare styr synes vi.

I vår bhg har mange begynt å be alle barna, 17 stk. Våre på 2 og 3 år blir bedt til 5-åringene f.eks.

Er det smålig av oss å ikke be hele gjengen? Planlegger å bare be dem de har best kontakt med, men er selvfølgelig redde for å utelate noen som tar seg nær av det og bidra til utestenging.

Anonymkode: e31dc...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chiki
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir også oppgitt over alle disse bursdagene til små barn. Vi har ikke hjerte til å si nei uten å ha en reell grunn, og vi føler forventningene om å be tilbake når det blir vår tur. 

Hadde vært greit fra 4-5år og oppover, men før det er det bare styr synes vi.

I vår bhg har mange begynt å be alle barna, 17 stk. Våre på 2 og 3 år blir bedt til 5-åringene f.eks.

Er det smålig av oss å ikke be hele gjengen? Planlegger å bare be dem de har best kontakt med, men er selvfølgelig redde for å utelate noen som tar seg nær av det og bidra til utestenging.

Anonymkode: e31dc...82f

Gruppen til vår eldste begynte med selskap til 4 årsdagen. Helt greit synes jeg:) de første som feiret i januar-februar hadde alle med foreldrene. Når det nærmet seg sommeren gikk de fleste alene. Da det var vår tur i oktober hadde ingen foreldre med 

hadde aldri tatt med 2-3 åringen min for å gå i selskap til en 5 åring.

synes det er mer enn nok med årskullet. Er mye å gå i 17 bursdager iløpet av året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt er 3 og var i sin første barnebursdag for en måned siden. Stor-koste seg, pappaen var med og han hygget seg også. Jeg fikk litt fri til å styre her hjemme..

Syntes det var utrolig trivelig. :)

Anonymkode: 002e4...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det ingen som feirer før 4-årsbursdagen, og ikke alle da heller. Før det ville jeg syns var litt unødvendig, ja. Egentlig syns jeg godt 5 år hadde vært et bra sted å starte, fordi de fleste da kan dra uten foreldre. Vi var i den første barnehagebursdagen (4-årsdag) for noen uker siden, og alle 14 barna på avdelingen var invitert. De fleste kom med foreldre, og det var rett og slett så mange folk at jeg nesten ikke syns barna fikk lekt ordentlig sammen. Samtidig er jeg ikke uten videre for en deling av kjønn allerede, når de ikke er flere enn de er. Men, som sagt en 4-årsbursdag ser jeg poenget med. Å invitere barnehagebarn for å feire en 2-årsdag ser jeg mest som en feiring for foreldrenes del, mindre for barnas del, som ikke har noe konsept om bursdag nesten. Og hverdagen er vel full nok for de fleste, det er vel ikke sånn at de fleste foreldre (med mer enn ett barn hvertfall) leter etter ting å bruke fritiden på. Barna er jo sammen hele dagen i bhg, og jeg vil si de skal bli ganske store før de har noe veldig behov for sosialisering utenom. Vi har feiret familiebursdager hjemme fra barna våre har vært 1 år, men det er jo noe annet, og det har jo en annen betydning at man da feirer mest for de voksnes del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært givende for barna da.

Anonymkode: 598fb...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror de som sa det til oss mente det jeg altså, siden absolutt alle de andre på avdelingen også inviterte til 3-årsdag (som var da vi begynte) og nesten halvparten inviterte til 2-årsdag også.

Greit at du har din mening, men ikke innbill deg at du snakker for alle. ;)

Anonymkode: f69e0...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er en super anledning til å bli kjent med de andre foreldrene jeg! Her ventet de fleste til 4årsdagen da, så selv om foreldre ble med så var barna ganske selvgående. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterer de på samme årskull. Kunne vurdert ett kull til, men de er vel 7-8 i årskullet på avdelingen, og det er passe. Hvis vi skulle hatt hele avdelingen, måtte vi hatt utebursdag. Forøvrig er de mange foreldre bosatt i nabolaget, så fint å bli kjent med naboer slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

..og inviterer jevngamle fra barnehagen, og forventer at foreldrene skal være tilstede under feiringen: 

Jeg skjønner at deres lille prins eller prinsesse er verdens viktigste for dere, og at dere synes verden dreier seg rundt den lille. Men vær så snill! Vent med barnebursdager til barna er store nok til å være i bursdag alene - uten foreldrene sine. F.eks når de begynner på skolen. 

Selvom vi sier "det var hyggelig", mener mange av oss at det ikke var det, det er bare høflighet. Det var bortkastet tid og kjedelig, brutalt nok. Barna har det gøy som oftest, så vent til BARNA kan være i selskap! Jeg er ikke interessert i å feire ditt barn, som jeg ikke har noe med å gjøre utenom de 2 miuttene jeg er i barnehagen for å hente eller levere mitt barn. 

Når de går på skolen, leker de mer sammen (ikke ved siden av hverandre) og de klarer å være alene i selskaper. Vent til da. Det er alt for tidlig at babyer og bitte små barn skal feire hverandre. Og foreldrene offer og akker seg hver gang det kommer en invitasjon og de må være med og late som at de har det hyggelig når de egentlig skulle ønske de kunne bruke den lørdagen eller søndagen på noe nyttig istedet. 

 

Anonymkode: f8567...04e

Hm...mulig jeg er sær, men jeg synes det er kjempeartig med bursdager og er veldig gjerne med barnet mitt! Mange andre koselige foreldre, og barna har det fint sammen også før skolealder. Ok, kanskje litt tidlig når de er 1-2 år, men skal love deg at det er stas når de er 3! Men kanskje det bare er jeg som tenker sånn...

Anonymkode: 8c9a4...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine

Hvis barnet ditt ikke har glede av disse bursdagsfestene, så kan dere vel bare takke pent og høflig nei? Problem løst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår blir snart 3 og har pratet om bursdagen sin i 2 måneder. Var i sin første barnebursdag forrige helg og prater om det ennå, så at de ikke kan glede seg Og ar dette ikke er en stor ting for dem er det dummeste jeg har hørt. Jeg blir gjerne m barnet mitt i bursdag så han kan kose seg og jeg synes det er stas og bli kjent med foreldrene til dem som barnet mitt leker med.

Anonymkode: 70300...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt er 3 og var i sin første barnebursdag for en måned siden. Stor-koste seg, pappaen var med og han hygget seg også. Jeg fikk litt fri til å styre her hjemme..

Syntes det var utrolig trivelig. :)

Anonymkode: 002e4...cb1

Lol. Seff er det trivelig om du kan shippe avgårde gubben og ungen å få noen timer fri. Megatrivelig, vil jeg tro.

Anonymkode: 29988...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bare det er trivelig med selskap. Nå har jeg mitt barn i liten bhg, med kun 8 barn. Syns det er koselig at barnet mitt kan leke med de andre utenom bhg, samt at jeg får sjansen til å bli kjent med både de andre barna og deres foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig koselig med barnebursdager, er så koselig å se barna koser seg, og at det er så stas for de. Veldig ofte opplever jeg at det er god stemning blant de voksne og hyggelig å prate og bli bedre kjent med de. Jeg tror jeg kommer til å synes det blir litt trist den dagen datteren min ikke vil ha meg med lengre hehe :D 

Anonymkode: 694bd...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...