AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Da jeg og eksen min gikk fra hverandre, hadde egentlig forholdet vært dødt I to år allerede. Men eksen ga meg hele tiden dårlig samvittighet for å ville ødelegge familien og ta fra ham den daglige kontakten med barnet, og mente at jeg I hvertfall burde gi oss en siste sjanse gjennom å gå til familievernskontoret. Jeg synes rådgiveren der var flink og tydelig på en ting, og det var at hun ikke så noen grunn til at vi burde være sammen lenger. Men videre synes jeg hun la opp til at jeg I for stor grad skulle føye eksen. F.eks: At jeg kunne dekke det meste av reisekostnader, siden jeg fikk bidrag. At jeg bare skulle glemme ting han hadde gjort galt tidligere (sikkert en god ting I de fleste situasjoner, men å glemme at han drakk seg dritings så barnet ikke klarte å vekke han da jeg var på jobb like før bruddet Og når det endatil hadde vært flere situasjoner der han drakk for mye når han var alene med barnet). Hva tenker dere andre som har vært gjennom lignende? Er det for mye fokus på foreldrenes rettigheter og ønsker? Er man for redde for å si at du er for uansvarlig og må virkelig skjerpe deg hvis du skal ha ansvar for barn? Jeg tok også kontakt med barnevernet for å søke råd, men fikk der beskjed om at jeg ikke burde nekte samvær. For det kunne gi meg problem I en ev rettsak. Samtidig som denne personen jeg snakket med gav meg klar beskjed om at den som har hovedomsorg også har ansvar for at barnet er trygg under samvær. (Pga enkelt episode var det så ille at far lå inne I systemet en stund) Unner ingen å havne I denne situasjonen som jeg var I. Heldigvis har besteforeldre stilt opp for at samværssituasjonen skulle bli stabil hos far, og jeg har også hatt sjansen til å ha litt oversikt over hvordan ting er der. Anonymkode: e8ca9...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå