Gå til innhold

Flytte til Stavanger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er ikke noe som påvirker meg og mitt yrke. 

Anonymkode: cef6e...4a1

Foreløpig iallfall. Men som sagt det er nedbemanninger overalt. Eneste som er sikkert nå er at det meste er usikkert. Eneste jobbene som er relativt sikre nå er de innenfor helse, ppt, barnevern. Men der og er det ganske harde innstramminger som i resten av kommunen.

Anonymkode: 6732d...91c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Foreløpig iallfall. Men som sagt det er nedbemanninger overalt. Eneste som er sikkert nå er at det meste er usikkert. Eneste jobbene som er relativt sikre nå er de innenfor helse, ppt, barnevern. Men der og er det ganske harde innstramminger som i resten av kommunen.

Anonymkode: 6732d...91c

Som sagt, det påvirker ikke mitt yrke eller den tiden jeg skal arbeide i byen. 

Anonymkode: cef6e...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger er FANTASTISK! Forstår virkelig ikke de som sier at det skjer lite her? Det skjer jo masse hele tiden! Teater, konserter, museer, uteliv osv osv. 

Olje"krisen" er ikke noe å tenke på, det snur! 

Støtter en annen bruker som skriver at Tjensvoll er et flott sted å bo. Her er det mange litt rimeligere boliger og leiligheter, kort vei til sentrum og kort vei til mange turområder. Velkommen :-)

Anonymkode: 17d82...331

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

Jeg er nordlending bosatt i Stavanger, og trives godt i byen. Det jeg ikke liker er været (det er helt forferdelig altså, såpass ille at jeg innimellom angrer - men for en vestlending er det vel til å leve med), og at en del sosiale miljøer er veldig preget av at folk har tjent mye penger på olja. Litt overfladisk, rett og slett. Men det er jo ikke vanskelig å finne seg en omgangskrets med litt andre prioriteringer. Og så er det spinndyrt å reise herfra, sammenlignet med andre byer jeg har bodd i. Vanskeligere å få besøk, for folk syns det er dyrt å reise hit. Mulig oljekrisen endrer på det. 

Det jeg liker er naturen, flotte turområder over alt. Det er ikke langt til "landet", og roligere omgivelser med bondegårder og bygdefolk. Husk å sjekke ut turområdene i Sandnes også! Jeg syns kulturtilbudet er flott, og blir litt overveldet av alt jeg ikke rekker å få med meg. Fargegata har flotte kafeer, og går man rundt i sidegatene er det en del fine butikker utenom de store kjedene. Stavanger øst begynner også å bli en spennende bydel. 

Jeg syns Stavanger er en flott by, og på mange måter har byen godt av at oljeprisen nå er på mer realistiske nivåer. Folk og bedrifter ble litt stormannsgale en stund, og folk trengte å få beina ned på jorda igjen - det er sunt! Jeg syns allerede at kulturen har blitt litt bedre her i byen, folk er mer ydmyke. Men selvfølgelig, det er tungt også, mange som bekymrer seg, og ting kan fort gå for langt den ene veien, at det ender med håpløshet og langsiktig høy arbeidsledighet. Stavanger er en annen by nå enn da jeg flyttet hit for noen år siden, og om 5 år kan det være en helt annen by igjen. 

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2016 den 12.00):

Kjedelig by, lngenting som skjer.

Anonymkode: 8f2f9...54b

Joda ☺️

Anonymkode: 9c359...aea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2016 den 4.39):

Vet jeg er negativ, men Stavanger med Haugesund er de mest tragiske byene som eksisterer. Det er absolutt ingenting å finne på, ligger også i utkanten så det er vanskelig å komme seg ut i verden-Stort sett blåser det mye, regner gjør det støtt. Lite sentrum. Nei, tragisk.

Mye rus er det og ( spes Haugesund- opphoping av sosiale problemer )

Anonymkode: 8f2f9...54b

Neida ☺️

Anonymkode: 9c359...aea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...