Gå til innhold

Linser på telttur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med det? Hvordan vadker du hendene før innserting og uttak? Våtservietter? Antibac?

Er ikke så lenge siden jeg startet med linser, og det er førdte gang jeg bruker dem på telttur. Bruker dagslinser.

Anonymkode: b2994...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke tilgang på skikkelig rent vann, såpe og rene håndklær eller tørkepapir, så bruker du IKKE linser på telttur.
Våtservietter og antibac inneholder stoffer du ikke skal ha i øynene, ikke bruk det!

Ikke bare er det direkte vondt å ta på seg linser med skitne hender/hender klisne av antibac eller våtserviettsåpe, men det er også potensielt farlig for øynene dine. Du kan risikere alvorlige øyeinfeksjoner, du kan risikere å aldri kunne bruke linser igjen og i verste fall kan du risikere dårligere syn og blindhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Jeg har tatt med en flaske vann og såpe så jeg får vasket hendene. Så tar jeg på linsene som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med på utenlandstur, om man ikke vet om vannet er rent nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva med på utenlandstur, om man ikke vet om vannet er rent nok?

Ikke noe problem, man tørker jo hendene etter å ha vasket dem. Har brukt linser siden 1981 i både inn- og utland og på hytteturer, uten noen gang å ha fått problemer. Har hatt øyenbetennelse to ganger, begge fikk jeg hjemme. Første gang mistenker jeg noe utgammel sminkefjerner for å ha skylda, andre gang tror jeg egentlig jeg fikk det fordi jeg var sylta forkjøla og hadde vel bakterier alle veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Jeg pleier å bruke antibac, deretter en mild våtserviett, og så skylder jeg hendene i vann og tørker meg på et mikrofiberhåndkle (lette og tar liten plass). Null stress! 

Anonymkode: 91740...b55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt linser på veldig mange teltturer og aldri fått noen problemer. Har bare skyldt hendene med vann så de ikke er synlig skitne og så tatt av linsene. Ta med deg noen ekstra par så du kan bytte hvis du merker at de er ubehagelige å ha på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...