Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! 

Jeg fant ut at jeg var gravid på mandag. Ifølge legen min er jeg i uke 5. I går begynte jeg å blø, veksling mellom mørkerødt, brunt og knall rødt blod. Nok til at det renner når jeg er på toalettet, og jeg må bruke innlegg. Slik er det enda. Jeg har begynt å fått stikkinger av og til på høyre side ved lysken og magen, men ikke smerter. Regner med at dette er en SA, men kan man ha den uten smerter? Jeg har jo ikke noe vondt... 

Jeg har hatt en exu der jeg fjernet venstre eggleder og en MA nå for ikke lenge siden. Så det er ikke slike symptomer jeg har. 

Noen som har opplevd en SA uten å ha smerter? 

Jeg har foresten snakket med legevakt som mente at jeg skulle se det an om jeg begynte å blø mere å få smerter. Skjønner godt at de ikke kan gjøre noe, jeg er jo bare i uke 5. Tenkte da heller å høre med dere, om noen har erfaring. det er så lenge til legetime på mandag :-/ 

3. gangen jeg mister nå :-( har ingen barn fra før..

Takker på forhånd for svar 🌺

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så trist:icon_frown: krysser fingrene for deg, men det høres dessverre ut som SA. Søsteren min hadde en SA for noen mnd siden, og blødde ganske klart rødt/mørkt blod. Kjente ikke smerter i begynnelsen, men dagen etter begynte hun å kjenne ubehag.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde akkurat det du beskriver, hvor det var en SA. MEN! Tre uker senere viser det seg at jeg kun har spontanabortert 1 av 2, og er i dag 24 uker på vei med tvillingen. 

Har opplevd spontanabort før også, hvor det var mye smerter begge gangene. Og like lang blødning som en mensen. Denne gangen blødde det i 3-4 dager, også klumper, ingen smerter. Om du ikke har smerter of blødningen stopper tidligere ville jeg sjekket om det er en til der. 

Anonymkode: ff033...572

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde akkurat det du beskriver, hvor det var en SA. MEN! Tre uker senere viser det seg at jeg kun har spontanabortert 1 av 2, og er i dag 24 uker på vei med tvillingen. 

Har opplevd spontanabort før også, hvor det var mye smerter begge gangene. Og like lang blødning som en mensen. Denne gangen blødde det i 3-4 dager, også klumper, ingen smerter. Om du ikke har smerter of blødningen stopper tidligere ville jeg sjekket om det er en til der. 

Anonymkode: ff033...572

Oj ! Så fint at du iallefall fikk en 😊 Håper det går bra resten av svangerskapet ditt. Fint å høre noe positivt 🌺

Ja er 2 dagen jeg blør nå, men det er litt av og på. Fortsatt ingen smerter. Skal ta ny hcg på mandag, som jeg får svar på, på onsdag. Så da vet jeg for sikkert. Men det er jo sååå lenge til onsdag :-/ 

Skrevet
28 minutter siden, FrkPedersen skrev:

så trist:icon_frown: krysser fingrene for deg, men det høres dessverre ut som SA. Søsteren min hadde en SA for noen mnd siden, og blødde ganske klart rødt/mørkt blod. Kjente ikke smerter i begynnelsen, men dagen etter begynte hun å kjenne ubehag.. 

Uff.. Ikke greit dette. Håper det går bedre for søstern din neste gang 💐

AnonymBruker
Skrevet

Hadde SA i uke 11. Ingen smerter, men voldsomt med blod i mange uker.

Hvis jeg var deg ville jeg forbered meg på at det er en SA. Jeg hørte om at tvilling kunne overleve osv. Så det tok litt tid før jeg godtok at det faktisk var SA fordi jeg tenkte det kunne være normalt. Hvis de ikke er SA og alt går bra er det en positiv overraskelse. Jeg tror hvert fall ting hadde vært lettere om jeg hadde godtatt at jeg mistet når blodet kom. Jeg måtte ta ultralyd og se at det ikke var noe der. Da braste alt for meg, men det positive er at det gikk bra til slutt, og jeg ble mor.

krysser fingre for deg fordi jeg vet hvor kjipt det er :(

Anonymkode: a15b5...442

Skrevet

Så trist å lese :(

Jeg hadde en SA i oktober. Startet med at jeg hadde blod på papiret etter å ha vært på toalettet. Blødningene tok seg opp utover dagen og de neste dagene, men hadde aldri smerter. 

Skrevet

Jeg er forberedt på at det er en SA. Iallefall så godt jeg klarer å være forberedt. 

Utrolig trist å høre at dere også har vært igjennom det :-/ jeg prøver å se det positive i dette, nå får jeg utredning om hvorfor jeg ikke klarer å beholde fosterene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en SA i uke 5, med kun en dag friskt blod og et par dager med brun spotting - ingen smerter. En komplett abort.

Trist å høre at du har mistet så mange ganger.:( Krev å få utredning!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet i uke 5. Forløpet var som en normal mens med ørlite murring første og andre dag. 

Stor klem til deg TS. Det er så utrolig kjipt å miste når man har så innmari lyst på barn. 😔

Anonymkode: 7f83e...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...