Gjest gjest- silje Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Vi vurderer å flytte,, opptil 13 mil bort fra plassen vi bor nå. Flere av grunnene er økonomi og jobb Ja jeg hater litt den jobben som jeg har nå, den er bassert på kun økonomi og ikke hva brukerne/pasientene trenger lengre. Det vil si at det er et evig press for å passe inn og gjøre en god jobb. Mannen er litt mer fri, og har mer rom for å flytte på seg i forhold til jobb. Flytter vi, så får vi en bedre økonomi. Kanskje jeg ikke får en bedre jobb, men jeg kan selvsagt få en eller annen jobb - uten at det har noe å si hvilken jobb det blir, for økonomien blir allikevel bedre. Og jeg ønsker å flytte. Hovedproblemet er at barnet nå er elleve år gammelt. Jeg vet ikke om det vil finne ok venner i en liten bygd. Og jeg vil ikke rive barnet opp, hvis det kan være snakk om at fremtiden blir ødelagt for barnet. Noen som har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 Jeg er i samme situasjon og flytter i sommer med en gutt på 9 og en som blir 11 til høsten. De gleder seg begge to, men det er nok lettere for gutter. Har du jente eller gutt? Jeg tviler ikke på at de vil få nye venner, men de anbefaler ikke flytting fra 12 års alderen.. Anonymkode: 0db7f...2a9
Tibbie Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Trives hun på skolen, da? Om hun ikke er med i en klikk hun trives veldig godt i, så kan det kanskje hende at hun ikke har noe i mot å flytte? Men dere kan kanskje forhøre dere litt med henne før dere tar en avgjørelse, bare for å sjekke hvordan ståa er. Det er kanskje ikke så kult for en 13-åring å flytte på landet :/
Gjest gjest- silje Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 Det er selvsagt ei jente jeg har. Problemet er at jeg ikke ser at de vennene som hun har nå, ikke er noe særlig bra dessverre. Altså, så hadde jeg mindre venner, enn det hun har, men jeg hadde allikevel mer stabile og bedre venner.. Så jeg vet ikke helt hva vi skal eller bør prioritere. En ok hverdag, eller en ok økonomi.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Jeg flyttet selv 11 ganger fra jeg var 1-2 år frem til jeg var 15. Kult? Nei, ikke spesielt. Varige mèn? Nei, ikke det heller. Det er utrolig hvor tilpassningsdyktige barn er, så med mindre barnet et spesielt utsatt av noen grunn (sykdom(psykisk/fysisk), nervøs eller sliter veldig med å passe inn i grupper med jevnaldrene, så tror jeg det skulle gå helt fint så lenge dere snakker åpent om flyttingen med barnet. Anonymkode: 306a6...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 2 minutter siden, gjest- silje skrev: Det er selvsagt ei jente jeg har. Problemet er at jeg ikke ser at de vennene som hun har nå, ikke er noe særlig bra dessverre. Altså, så hadde jeg mindre venner, enn det hun har, men jeg hadde allikevel mer stabile og bedre venner.. Så jeg vet ikke helt hva vi skal eller bør prioritere. En ok hverdag, eller en ok økonomi. En god hverdag i familien burde vel alltid komme foran god økonomi (innen rimelighetens grenser så klart)? Anonymkode: 306a6...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå