Gå til innhold

Når bytte seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min blir 2 år i juni. Han sover fint i sprinkelsenga ennå og har ennå ikke prøvd å klatre ut. Han er sv den litt forsiktig typen, så tviler på st han prøver. Han har fortsatt god plass i sprinkelsenga. Bør jeg vente med å bytte? Eller passer det å bytte ved 2 års alder likevel? Hva tenker dere, og når byttet dere?

Anonymkode: 9c1d6...78b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk eldste ny seng da han var 2 1/2 mens yngste nektet sprinkelseng etter 1 1/2 år og da fikk hun ny.

Anonymkode: 73ee0...8f8

Skrevet

Nr 1 byttet da hun var rundt 2 tror jeg (helt seriøst, jeg husker ikke, det kan ha vært  3 🙊). Minste er 15 mnd og har nettopp begynt med sprinkwlseng 😨

Det finnes ingen fasit. Bare du og ungen vet når det passer å bytte 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vår fikk stor seng til treårsdagen. Klatra ikke over kanten så jeg så ingen grunn til å bytte før. Tenker hun og lærte lettere å ikke stikke ut av senga bare fordi hun kan når jeg venta så lenge med stor seng. For nå etter et år har hun aldri gått ut av senga ved leggetid. (men det kan selvsagt bare være personlighet også)

Anonymkode: 5423a...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Våre har aldri klatret. Den eldste fikk stor seng til 3-årsdagen, da var han enkel å legge og sov godt gjennom natta. Gikk kjempebra! 

Yngste er 2,5 og har fortsatt sprinkelseng. Han våkner flere ganger om natta, er veldig aktiv og kreativ, og vi synes det er godt å vite hvor han er foreløpig...

Anonymkode: 69ab9...a82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...