Gå til innhold

Slipper jeg ansvaret ved en slik ordning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dama vil ha barn, jeg vil ikke ha det. Kan en løsning være at hun blir kunstig befruktet ved en klinikk? Slipper jeg da alt ansvaret for barnet hvis det blir slutt mellom oss?

Anonymkode: 68d8c...f40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dama vil ha barn, jeg vil ikke ha det. Kan en løsning være at hun blir kunstig befruktet ved en klinikk? Slipper jeg da alt ansvaret for barnet hvis det blir slutt mellom oss?

Ja, det gjør du.

Anonymkode: c7b0e...72a

Gjest ashanti
Skrevet

? Kanskje litt off topic, men litt nysgjerrig på hvordan du har tenkt dette i praksis. Dere skal være sammen (og bor dere sammen?) mens hun får et barn for seg selv? Hva skal din rolle være oppi dette da? Hva om det ikke blir slutt før barnet er 10 år og er sterkt knyttet til deg, så skal du bare stikke av? :klo:

Skrevet (endret)

Dette blir bare rot. Gå fra hverandre i stedet.

Det kan jo faktisk hende at du knytter deg sterkt til barnet TS. Da kan det ødelegge livet ditt omtrent dersom det blir brudd, og du står uten rettigheter.

Endret av Macro
  • Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh? Så dere skal være sammen,ha barnet "hennes",og så skal barnet risikere å miste deg som farsfigur om det skulle bli slutt? Noen ganger skjønner jeg virkelig ikke hva noen tenker på. Hva får noen til å få sånne ideer som dette?? 

Skrevet

Gå fra hverandre. Herre jævla jesus. Du kan ikke bli flere år i livet til et barn og så droppe alt av ansvar for ungen fordi du og dama gjør det slutt. Det er noe av det mest grusomme du kan gjøre mot et barn. Hvis du ikke vil ha barn, så skal dere to ikke være sammen. Så enkelt og greit er det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dere kommer i et etisk, moralskt og juridisk dilemma.

Anonymkode: eb8b7...77e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dere kommer i et etisk, moralskt og juridisk dilemma.

Anonymkode: eb8b7...77e

Etisk og moralskt ja, juridisk nei. For hvis hun gjør det alene så har ikke han noe med det å gjøre. Annet enn at han er en kødd hvis han flere år etterpå går fra kvinnen og dropper ungen. Jeg blir helt matt av slik tankegang.

Skrevet

Det du som mann må forstå er at du er føkka. Spesielt når barn er involvert. Loven er er imot deg som mann.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes også dere bør gå fra hverandre og at kjæresten din bør få barn med en mann som ønsker å være far, men for å svare på spørsmålet ditt så slipper du unna ansvar dersom du ikke er biologisk far, ja. 

Også håper jeg du ikke gråter den fagen det faktisk blir slutt og du er sterkt knyttet til barnet men sitter der uten rettigheter. 

Anonymkode: e4ecb...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...