Gå til innhold

Hvem kontakter man for økonomisk veilednig av salg av bolig? Eller kanskje noen av dere vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er at jeg disponere leilighet og har bodd her i snart 7 år. Min far tok opp lån og jeg gikk inn med litt egenkapital i boligen. Nå ønsker jeg å selge og da før jeg har fått kjøpt leiligheten.  Slik det ser ut må jeg skatte 28% av gevinsten av salget siden jeg ikke på papiret har bodd her i 1 år når jeg selger. Jeg har ikke tenkt tanken på at siden far på en måte leier leilgheten til meg at vi måtte skatte for salget. 

Er det noen andre regler om han sier at det er en fritidsbolig?

Problemstillingen nå er hva vi skal gjøre for at det skal bli mest gunstig for meg å selge. Bør jeg kjøpe leiligheten snarest? Avtalen er at jeg skal kjøpe den til salgsprisen for 7 år siden. Nå er verditaksten ganske så mye høyere enn den gangen. Eller er det mulig at min far selger og jeg får gevinsten som forskudd som arv? Det er så mange regler og lover, men jeg må finne ut om det kan være noen smutthull for å unngå skatte av salge eller hva som er mest gunstig for meg økonomisk. Det er ikke et tema å bo her lenger desverre.

Anonymkode: b6f88...216

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står som medeiger og har fått tips om å få skøyte over på meg.

Anonymkode: b6f88...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...