AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Nå sitter jeg her igjen med en hemoride på størrelse med en plomme. Det er vondt! Scheriproctsalve hjelper ikke en dritt og legekontoret åpner ikke før på mandag. Noen som kan ha noen lure tips til lindring mens jeg venter? Gruer meg som f til neste dobesøk Anonymkode: 5e517...966
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 En isbit i plast med et tøystykke rundt kan lindre ganske bra. Pass bare på at isen ikke ligger direkte mot huden. Noen sverger til kålblader, som knøvles litt og legges på. Anonymkode: 71c71...374
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå sitter jeg her igjen med en hemoride på størrelse med en plomme. Det er vondt! Scheriproctsalve hjelper ikke en dritt og legekontoret åpner ikke før på mandag. Noen som kan ha noen lure tips til lindring mens jeg venter? Gruer meg som f til neste dobesøk Anonymkode: 5e517...966 Alcos anal stikkpiller hjalp meg mye Jeg fikk kjkøpt de reseptfritt på apotek Anonymkode: 4e3f1...b87 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 Har hørt at noen dytter hemoroiden "på plass" inn i anus selv med hånd/finger, og at det hjelper. At hemoroiden har svulmet så mye opp, betyr vel at det er mye blod i den som ikke kommer seg videre. (Husk: en hemoroide er en type åreknute) Blir det verre: kontakt legevakta Anonymkode: 4e3f1...b87 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt at noen dytter hemoroiden "på plass" inn i anus selv med hånd/finger, og at det hjelper. At hemoroiden har svulmet så mye opp, betyr vel at det er mye blod i den som ikke kommer seg videre. (Husk: en hemoroide er en type åreknute) Blir det verre: kontakt legevakta Anonymkode: 4e3f1...b87 Her på Helsebiblioteket står det også om å dytte hemoroiden på plass, men at det er ikke alltid at det går http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/mage-og-tarm/hemoroider Anonymkode: 4e3f1...b87 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 " Medisiner uten resept: Alcos Anal. Virker ved å "irritere" slimhinnene til å trekke seg sammen og man regner da med at hemoroidene også skal bli mindre. Hindrer også kløe. Uten kortison. Skal brukes i 4-6 uker for maksimal effekt, og du kan velge mellom salve eller stikkpiller. Hemoroidesalve. Virker som Alcos Anal og selges kun som salve. Xylocain salve. Virker smertestillende. Xyloproct. Inneholder kortison og lidokain. Kortison virker betennelsesdempende mens lidokain er smertestillende. Medisiner på resept: Scheriproct. Inneholder prednisolon og virker betennelsesdempende. Proctosedyl. Inneholder kortison og virker betennelsesdempende. Skal ikke brukes over lang tid." http://www.lommelegen.no/artikkel/hemoroider Anonymkode: 4e3f1...b87 2
EvaLena Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Gled deg til den sprekker, da får du ett helt nytt liv 😊
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: En isbit i plast med et tøystykke rundt kan lindre ganske bra. Pass bare på at isen ikke ligger direkte mot huden. Noen sverger til kålblader, som knøvles litt og legges på. Anonymkode: 71c71...374 Haha,mon tro hva mannen sier når jeg kommer med en kul bak i buksa "neida, jeg har ikke bæsja på meg, bare en isbit" 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alcos anal stikkpiller hjalp meg mye Jeg fikk kjkøpt de reseptfritt på apotek Anonymkode: 4e3f1...b87 Takk for tips. Alle apotek i området er stengt nå, men jeg skal huske på det til neste gang! 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt at noen dytter hemoroiden "på plass" inn i anus selv med hånd/finger, og at det hjelper. At hemoroiden har svulmet så mye opp, betyr vel at det er mye blod i den som ikke kommer seg videre. (Husk: en hemoroide er en type åreknute) Blir det verre: kontakt legevakta Anonymkode: 4e3f1...b87 Jeg dytter og dytter, men det lindrer bare noen minutter før det tyter ut igjen. Ja, nå er jeg ekkel, men det er sannheten. Jeg føler liksom ikke at dette er et legevakt problem heller.Det er vel for litt mere akutte ting? Jeg får prøve å komme meg innom et vaktapotek i morgen tror jeg. Anonymkode: 5e517...966
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Og takk for alle tips så langt! Anonymkode: 5e517...966 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Jeg fikk råd om å bruke sinksalve på. Tok bare et heftig lag på en kompress og la på så det dekket. Vet ikke hvorfor det funket, men det gjorde altså det. :-) Anonymkode: 85c57...5ab
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt at noen dytter hemoroiden "på plass" inn i anus selv med hånd/finger, og at det hjelper. At hemoroiden har svulmet så mye opp, betyr vel at det er mye blod i den som ikke kommer seg videre. (Husk: en hemoroide er en type åreknute) Blir det verre: kontakt legevakta Anonymkode: 4e3f1...b87 Huff. Har man en hemeroide som man må dytte inn så går man til legen! Er det indre hemeroider kan man sette strikk på dem, og etter hvert faller dem av. Anonymkode: 3c436...8f1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Kan opplyse at jeg fikk hastetime hos legen i dag. Fått stikkpiller på resept for å lindre og henvisning til å få fjernet dritten Anonymkode: 5e517...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå