Gå til innhold

Kan ikke NRK slutte å prøve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så litt på en episode fra en serie NRK reklamerer mye for på nettsiden. Skam, tror jeg den het.

Det dreide seg om noen jenter i første på gymnasiet. Og de gikk rundt og snakket om at de ikke ville fremstå som seksuelle objekter..

Det hørtes ut som en normal samtale.

NRK! Få tilbake lisenspengene! Regjeringa må gå!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Send NRK en e-post. Jeg antar at lisensavdelingen ikke leser KG. 

Endret av Berentsens
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Berentsens skrev:

Send NRK en e-post. Jeg antar at lisensavdelingen ikke lese KG. 

Du antar lisensavdelingen ikke lese KG? Jeg heller ikke lese KG bare skrive KG.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Lanista1984 skrev:

:fnise:

Anonymkode: 75abd...310

• Liker 4
Skrevet

Hva var problemet med det da? At NRK sender en serie som handler om hvordan jenter på vgs har det? Med sjargong og tema som beskriver hverdagen til disse jentene?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Lanista1984 skrev:

Ja, vil tro at de heller gnir seg i henda og teller alle kronene de får fra tv-seerne. 

Det å skrive på KG er du svært flink til.

Skrevet
1 minutt siden, MK skrev:

Hva var problemet med det da? At NRK sender en serie som handler om hvordan jenter på vgs har det? Med sjargong og tema som beskriver hverdagen til disse jentene?

Men det er jo det som er problemet. De beskriver vel ikke hverdagen til jenter på vgs. De forteller jentene om å opptre som politisk korrekte 30-åringer. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Berentsens skrev:

Ja, vil tro at de heller gnir seg i henda og teller alle kronene de får fra tv-seerne. 

Det å skrive på KG er du svært flink til.

Ja, jeg tok den..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Men det er jo det som er problemet. De beskriver vel ikke hverdagen til jenter på vgs. De forteller jentene om å opptre som politisk korrekte 30-åringer. 

Feminister utkledd som tenåringer.

Anonymkode: 75abd...310

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er noe annet en sex og kn....ng på nrk tv og spesielt radio for tiden. Har sluttet å både seg og høre på denne kanalen

Anonymkode: 77a5e...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Om du er født i 84 er du ikke i målgruppen for serien (15 år). Det blir litt som at 15 åringer skal klage på NRK for at de sender program som ikke er deres smak eller alder, som f.eks Barne-TV.

NRK lager mye og for mange, dette inkluderer også for 15 åringer. Synes det er bra at de gjør det, så jeg skal sende en e-post til samme avdeling med skryt. :) 

Anonymkode: 8031c...706

• Liker 8
Skrevet

Jeg har selvfølgelig ingenting i mot feminisme. Men det er unaturlig når en jentegjeng går rundt som 18-åringer og er forferdet over å fremstå som seksuelle objekter. Og at det er en normal samtale.

En normal samtale i den alderen er hvor kjekk Lanista er! Eller hvor teit han er!

Sånn er det med den saken:)

NRK. Slutt! Folk på høyresiden betaler også lisens. Vis en balanse. 70-tallet er for lengst dødt. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er født i 84 er du ikke i målgruppen for serien (15 år). Det blir litt som at 15 åringer skal klage på NRK for at de sender program som ikke er deres smak eller alder, som f.eks Barne-TV.

NRK lager mye og for mange, dette inkluderer også for 15 åringer. Synes det er bra at de gjør det, så jeg skal sende en e-post til samme avdeling med skryt. :) 

Anonymkode: 8031c...706

Jeg elsker NRK. Jeg har ikke kabel og bruker bare nett-TV. Men poenget mitt droppet du å kommentere. Snakker 15-åringer om at de er seksuelle objekter?

Skrevet
4 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Jeg har selvfølgelig ingenting i mot feminisme. Men det er unaturlig når en jentegjeng går rundt som 18-åringer og er forferdet over å fremstå som seksuelle objekter. Og at det er en normal samtale.

En normal samtale i den alderen er hvor kjekk Lanista er! Eller hvor teit han er!

Sånn er det med den saken:)

NRK. Slutt! Folk på høyresiden betaler også lisens. Vis en balanse. 70-tallet er for lengst dødt. 

Du er knepp. Er jo herlig at ikke alle unge er dumme som brød og har som høyeste mål å få tre sekunders berømthet via Paradise Hotel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skam er helt enormt populær hos den yngre garde. Har lest så mye om den serien på Jodel at jeg er lei den uten å ha sett den. Men ser ut til at sesong 1 var mye bedre.

Men poenget er: Du er tydeligvis for gammel for serien. Se noe annet.

Anonymkode: 0a102...ecf

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skam er helt enormt populær hos den yngre garde. Har lest så mye om den serien på Jodel at jeg er lei den uten å ha sett den. Men ser ut til at sesong 1 var mye bedre.

Men poenget er: Du er tydeligvis for gammel for serien. Se noe annet.

Anonymkode: 0a102...ecf

Ikke mas. Nå setter Nora seg inn i den kule bilen til William. Og hun skal egentlig ikke date han. 

Skrevet
4 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Jeg elsker NRK. Jeg har ikke kabel og bruker bare nett-TV. Men poenget mitt droppet du å kommentere. Snakker 15-åringer om at de er seksuelle objekter?

Jeg vet om flere i målgruppen for denne serien som snakker om at de føler seg som seksuelle objekter ja. I min jentegjeng gjorde vi faktisk det når vi var 15 og. Men vi snakket jo selvfølgelig om mye mer også. Jeg synes det er bra at NRK har en serie som viser at 15-åringer ikke nødvendigvis er så dumme og bare prater om sex, gutter og fyll. :) 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Serien Skam er jo faktisk en av de få NRK-satsingene som virkelig har slått an blant tenåringer -- det har jo vært masse skriverier om dette den siste siden i forbindelse med sesong 2. Første sesong ble ikke markedsført noe særlig av NRK, men tok allikevel av i det stille blant ungdommer. Selv er jeg 26 og er dermed ti år eldre enn målgruppen for serien, men jeg har en søster på 16 som elsker Skam, og det samme gjør vennene hennes. De høye seertallene sier jo også sitt om hvor bra den har truffet denne målgruppen og hvilket fenomen den har blitt.

Forresten så tror jeg at unge jenter på den alderen snakker stadig mer om feministiske temaer. Har inntrykk av at feminisme er blitt mer kult, og noen (selvsagt ikke alle) tenåringsjenter er bevisste på dette med objektivisering, slut shaming og lignende. Ser ihvertfall at min søster og hennes venninner er mye mer reflekterte om dette enn hva jeg og mine venninner var som 16-åringer. Så jeg tror nok ikke dialogene i Skam er så urealistiske -- jeg tror de er veldig i tiden.

Anonymkode: d4757...7a6

• Liker 13
Skrevet

Det er så lættis av William. Nora er bare liksom jævla spah!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serien Skam er jo faktisk en av de få NRK-satsingene som virkelig har slått an blant tenåringer -- det har jo vært masse skriverier om dette den siste siden i forbindelse med sesong 2. Første sesong ble ikke markedsført noe særlig av NRK, men tok allikevel av i det stille blant ungdommer. Selv er jeg 26 og er dermed ti år eldre enn målgruppen for serien, men jeg har en søster på 16 som elsker Skam, og det samme gjør vennene hennes. De høye seertallene sier jo også sitt om hvor bra den har truffet denne målgruppen og hvilket fenomen den har blitt.

Forresten så tror jeg at unge jenter på den alderen snakker stadig mer om feministiske temaer. Har inntrykk av at feminisme er blitt mer kult, og noen (selvsagt ikke alle) tenåringsjenter er bevisste på dette med objektivisering, slut shaming og lignende. Ser ihvertfall at min søster og hennes venninner er mye mer reflekterte om dette enn hva jeg og mine venninner var som 16-åringer. Så jeg tror nok ikke dialogene i Skam er så urealistiske -- jeg tror de er veldig i tiden.

Anonymkode: d4757...7a6

Takk. Da tror jeg deg på det.

Har vært for det meste utenlands i ti år og kan hende jeg henger litt etter. Men er ikke for stor til å ikke innse at jeg da kanskje tok feil. Begynte faktisk å følge med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...