AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Jeg står ovenfor en konflikt med arbeidsgiver. O følge HK må saken ha sin opprinnelse etter en måned med medlemskap. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal vinne mot sjefen uten støtte fra foreningen når de har denne regelen? Anonymkode: df736...bf1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg står ovenfor en konflikt med arbeidsgiver. O følge HK må saken ha sin opprinnelse etter en måned med medlemskap. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal vinne mot sjefen uten støtte fra foreningen når de har denne regelen? Anonymkode: df736...bf1 Fagforeninger er litt som forsikringer, det hadde ikke funket om folk meldte seg inn først når ulykken var et faktum. Det er ikke umulig å vinne mot sjefen, det kommer helt an på hva saken gjelder. Brett opp ermene og ha litt tro på deg selv. Anonymkode: e1141...28a 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Min erfaring er at de ikke gidder å gjøre noe for å hjelpe til. Jeg stod også ovenfor en tvist med arbeidsgiver, to ganger, og jeg fikk ingen hjelp! Skaffa meg en advokat og vant saken! 👍🏼 Anonymkode: fb10d...0dc
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at de ikke gidder å gjøre noe for å hjelpe til. Jeg stod også ovenfor en tvist med arbeidsgiver, to ganger, og jeg fikk ingen hjelp! Skaffa meg en advokat og vant saken! 👍🏼 Anonymkode: fb10d...0dc Fagforeninger er best til å forhandle kollektive avtaler. Individuelle arbeidskonflikter er som regele best ivaretatt med en advokat. Har egentlig aldri skjønt hvorfor folk har så høy terskel for å oppsøke advokat. Å leie inn håndverkere er ofte vel så dyrt, men det gjør man over en lav sko. Anonymkode: e1141...28a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Det er for sent å forsikre huset etter det har brent ned, men det betyr ikke at du har tapt kampen og kanskje de kan gi deg noen tips og råd selv om de kkke kan ta selve saken for deg? Det gjorde de for meg 😊😉 Anonymkode: b9dc0...fff
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Den 12. mars 2016 at 18.09, AnonymBruker skrev: Fagforeninger er best til å forhandle kollektive avtaler. Individuelle arbeidskonflikter er som regele best ivaretatt med en advokat. Har egentlig aldri skjønt hvorfor folk har så høy terskel for å oppsøke advokat. Å leie inn håndverkere er ofte vel så dyrt, men det gjør man over en lav sko. Anonymkode: e1141...28a Jeg har god erfaring med fagforening, men det er jo avhengig av personene i fagforeningene. I vår forening finnes dyktige jurister som er spesialister i arbeidsrett.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 20 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg har god erfaring med fagforening, men det er jo avhengig av personene i fagforeningene. I vår forening finnes dyktige jurister som er spesialister i arbeidsrett. Det er flott at de er spesialister. Faktum er at denne kompetansen aldri brukes til indviduelle arbeidskonfilkter. Kun kollektive konflikter og prinsippsaker, eller høyprofilerte saker. Til nød vil noen fagforeninger svare og rådgi helt enkelt på konkrete skriftlige spørsmål. Men aldri sette seg inn i en konkret sak. Anonymkode: e1141...28a
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er flott at de er spesialister. Faktum er at denne kompetansen aldri brukes til indviduelle arbeidskonfilkter. Kun kollektive konflikter og prinsippsaker, eller høyprofilerte saker. Til nød vil noen fagforeninger svare og rådgi helt enkelt på konkrete skriftlige spørsmål. Men aldri sette seg inn i en konkret sak. Anonymkode: e1141...28a Det er voldsomt skråsikre uttalelser fra deg. Jeg har selv henvist medlemmer til vår jurist der jeg vet at de fikk hjelp. Dette var en omstillingsprosess.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Den Saturday, March 12, 2016 at 17.35, AnonymBruker skrev: Jeg står ovenfor en konflikt med arbeidsgiver. O følge HK må saken ha sin opprinnelse etter en måned med medlemskap. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal vinne mot sjefen uten støtte fra foreningen når de har denne regelen? Anonymkode: df736...bf1 Du fikk vel svar i den andre tråden din? Å vinne over sjefen når arbeidskontrakten sier 90 timer Har du tenkt at det er en måte å si at du ikke har noen sak å gå videre med, når de viser til karenstid? Anonymkode: 01cd5...739 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå