AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Jeg vil begynne å trene armhevinger, men jeg føler at jeg ikke får helt til teknikken. Det er bare ett eller annet som blir feil. Klarer ikke å aktivisere rett muskler eller noe. Jeg får det fint til dersom jeg har knærne i bakken, og da klarer jeg mange, men med en gang jeg prøver å tærne, så er det noe som skjærer seg. Vil i hovedsak lære den teknikken Forsvaret bruker. De forklarer det slik: "Utgangsstilling er liggende på gulvet med pekefingeren i kant med skulderens ytterkant. Fingrene skal peke rett framover. Begge beina skal være plassert på gulvet med maksimalt skulderbreddes avstand. Under hele øvelsen skal kroppen være strak med en liten knekk i hofta. Det vil si at hofta ikke skal berøre gulvet. I nedre stilling skal brystet berøre gulvet. I øvre stilling skal armene være strukket". Noen som har noen tips til ev andre øvelser jeg kan gjøre, eller hva jeg skal tenke på når jeg gjennomfører øvelsen? Anonymkode: a130d...dd0
rh1 Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Det er kanskje litt vanskelig for folk å komme med tilleggsinformasjon når den metoden fra forsvaret beskrives så konkret og detaljert som den gjør..:) Men jeg husker feks da jeg ikke fikk til armhevninger skikkelig, kanskje MAKS tre stk. så klarte jeg fortsatt mange på knærne.. Hvis det har med styrken å gjøre, kan du for eksempel gjøre den eksentriske bevegelsen sakte med den teknikken forsvaret beskriver, også sette knærne i bakken før du skyver deg opp. Prøv å bruke litt tid opp også, og vær bevisst på om du har aktiv kjerne, om armene har lik vinkel ut fra kroppen...
frkamalie Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Hm, du forklarer ikke helt hva du har problemer med. "Noe rart" sier meg ikke så mye. Men det du må huske på er å ha en 45 graders vinkel på armene dine. Når du er svak i armhevinger så pleier de fleste å vende skulderleddet og armen 90 grader utover, og det er ikke riktig. Du blir ikke sterkere sånn og du risikerer å skade rotatorkappen. Husk og spenn magen. Kjernemuskulatur er kjempeviktig for alle øvelser og en svak kjernemuskulatur vil gjøre alt vanskeligere. Selv om du kanskje må stå på knærne så må du passe på at du har fult spenn på magen.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 3 minutter siden, frkamalie skrev: Hm, du forklarer ikke helt hva du har problemer med. "Noe rart" sier meg ikke så mye. Men det du må huske på er å ha en 45 graders vinkel på armene dine. Når du er svak i armhevinger så pleier de fleste å vende skulderleddet og armen 90 grader utover, og det er ikke riktig. Du blir ikke sterkere sånn og du risikerer å skade rotatorkappen. Husk og spenn magen. Kjernemuskulatur er kjempeviktig for alle øvelser og en svak kjernemuskulatur vil gjøre alt vanskeligere. Selv om du kanskje må stå på knærne så må du passe på at du har fult spenn på magen. Jeg vet ikke hva du mener med 45 graders vinkel? Anonymkode: a130d...dd0
frkamalie Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva du mener med 45 graders vinkel? Anonymkode: a130d...dd0 Legg merke til hvordan de begge har armene og albuene rett ut fra skulderleddet. Det er feil. i stedet må du plassere armene litt lenger ned på kroppen sånn at de former en vinkel rundt 45 grader sånn at du får brukt brystmuskelen din Slik Legg merke til hvordan håndleddet er plassert lavere på kroppen i forhold til det første bildet. Endret 25. mars 2016 av frkamalie
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 15 timer siden, frkamalie skrev: Legg merke til hvordan de begge har armene og albuene rett ut fra skulderleddet. Det er feil. i stedet må du plassere armene litt lenger ned på kroppen sånn at de former en vinkel rundt 45 grader sånn at du får brukt brystmuskelen din Slik Legg merke til hvordan håndleddet er plassert lavere på kroppen i forhold til det første bildet. De to bildene av mannen er jo merket "Bad Posture".. Anonymkode: 6acba...89a
frkamalie Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De to bildene av mannen er jo merket "Bad Posture".. Anonymkode: 6acba...89a Eneste som ikke er bra på det nederste bildet er at han svaier ryggen.Den skal ligge nøytralt, men armplasseringen er riktig. Bare pass på at albuene ikke går rett ut fra skuldrene og at du er rett i ryggen så ordner det seg av seg selv. Endret 26. mars 2016 av frkamalie
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Den 25.3.2016 at 15.15, frkamalie skrev: Eneste som ikke er bra på det nederste bildet er at han svaier ryggen.Den skal ligge nøytralt, men armplasseringen er riktig. Bare pass på at albuene ikke går rett ut fra skuldrene og at du er rett i ryggen så ordner det seg av seg selv. Det er vanskelig å ha armene ut fra skuldrene i det hele tatt da, når du har smalt grep? Anonymkode: a130d...dd0
frkamalie Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å ha armene ut fra skuldrene i det hele tatt da, når du har smalt grep? Anonymkode: a130d...dd0 Det stemmer at smalere grep også automatisk gir deg en mer riktig vinkel på armene, men det er heller ingen grunn til å vinkle armene 90 grader utover når du har står breiere med armene. Det er veldig lett å justere. Simpelt enn plasser håndflatene dine litt lavere på torsoen sånn at albuene peker skrått nedover og ikke rett ut til siden. Se på bildet av damen. Om hun bare legger håndflatene en cm eller to bakover så har hun rett posisjon på skulderledd og albue. Det er ikke mer komplisert enn det. Endret 27. mars 2016 av frkamalie
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 1 minutt siden, frkamalie skrev: Det stemmer at smalere grep også automatisk gir deg en mer riktig vinkel på armene, men det er heller ingen grunn til å vinkle armene 90 grader utover når du har står breiere med armene. Det er veldig lett å justere. Simpelt enn plasser håndflatene dine litt lavere på torsoen sånn at albuene peker skrått nedover og ikke rett ut til siden. Albuene mine peker aldri rett ut til siden, men bak, så antar at jeg har de ca slik jeg skal? Anonymkode: a130d...dd0
frkamalie Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Albuene mine peker aldri rett ut til siden, men bak, så antar at jeg har de ca slik jeg skal? Anonymkode: a130d...dd0 Ja, mest sannsynlig gjør du det riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå