Gå til innhold

Tips til treningsprogram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg er i ferd med å legge på meg i en rasende fart, noe som er litt skremmende. Har derfor gått til innkjøp av mye treningstøy og jeg har meldt meg inn i et treningsstudio.

Det eneste jeg mangler er et program å følge for å opprettholde motivasjonen. Jeg HATER å trene :P

Vet dere om et bra program i en app eller noe? Hvor mat ikke er en del av programmet - kun treninga.

Jeg er keen på å miste vekt, men også å bygge litt muskler for å beholde forbrenningen.

:)

Anonymkode: 7d888...085

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderman
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg er i ferd med å legge på meg i en rasende fart, noe som er litt skremmende. Har derfor gått til innkjøp av mye treningstøy og jeg har meldt meg inn i et treningsstudio.

Det eneste jeg mangler er et program å følge for å opprettholde motivasjonen. Jeg HATER å trene :P

Vet dere om et bra program i en app eller noe? Hvor mat ikke er en del av programmet - kun treninga.

Jeg er keen på å miste vekt, men også å bygge litt muskler for å beholde forbrenningen.

:)

Anonymkode: 7d888...085

Lær deg baseøvelser som gjør at du trener store deler av kroppen uten at du bruker altfor lang tid på øktene. Å trene de store muskelgruppene er bra for forbrenningen din, du får en fin kropp og det å klare dem riktig er noe som gir mestring følelse i seg selv.

Markløft, frontbøy, pullups og benkpress har gitt fantastisk resultater for meg, men det kreves litt egeninnsats i starten hvis du ikke ønsker å skade deg selv på de.

Skrevet

Har du noen å trene sammen med? :) Det kan gjøre underverker for motivasjonen ;) 

Ellers så må du vurdere litt hvor ofte du har mulighet til å trene - er det nødvendig å "dele opp kroppen" eller ikke. Trener du feks tre- fire ganger i uka kan du ha annenhver gang overkropp og bein, men trener du to ganger i uka kan det sikkert være like fordelaktig å få trent hele kroppen. ;) Men som det allerede er nevnt her - baseøvelser bør definitivt være sentrale i treningsprogrammet. Knebøy, markløft og benkpress. (En fin måte å varme opp på kan være burpees/box jumps, da får du bevege hele deg, og har en gyllen mulighet til å få opp pulsen skikkelig også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...