AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #41 Skrevet 21. mars 2016 Kjøp deg skostativ til å henge på døra.Har det selv,og det er virkelig genialt. Det sparer masse av gulvplass, Anonymkode: 134dc...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #42 Skrevet 22. mars 2016 Hei igjen! Skostativ på dør høres ikke så verst ut. Har fått tatt mål, og det er kune 2,5 meter under taket, og er redd det blir lite for loftseng. Har to vegger på 2,85 og en langvegg på 3 meter, og plassen mellom der skal da romme alt, haha. Har prøvesittet og ligget for harde livet, og så på sjeselongsofa på Bohus som virket forferdelig å sove i. Har derfor tenkt at jeg heller får gå litt opp i pris og sett på denne: http://www.innovationliving.com/upend.html til 12000kr https://fagmobler.no/soverommet/sovesofa/trento-3-seter-sovesofa-med-sjeselong1 og denne. Litt i tvil med tanke på hvilken. Sjeselongsofaen har oppbevaringsplass, men masse glipper mellom putene, og trenger derfor bedre overmadrass. Den øverste er kjempekjekk å slå ut, men verre med oppbevaringsplass. Plusssiden igjen er jo to hele puter da.... Litt dagbok-aktig, men om noen har gode/dårlige erfaringer, skrik gjerne ut. Anonymkode: 7121c...ab2 1
Auri Skrevet 22. mars 2016 #43 Skrevet 22. mars 2016 Trento har vi hatt, det anbefales ikke! Madrassen på den er steinhard. Har du vurdert en Hemnes dagseng?
Auri Skrevet 22. mars 2016 #44 Skrevet 22. mars 2016 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29130058/ Du har skuffer til dyne og puter, og du kan kjøpe din egen madrass sånn at du får noe som er godt å sove på. Ellers anbefaler jeg en slik sovesofa som noen linket til, som du bretter ut, jeg har som sagt både sovet og sittet i slike og de er mye bedre enn vanlige sovesofaer!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #45 Skrevet 22. mars 2016 Den 12. mars 2016 at 17.09, AnonymBruker skrev: Man er jo bortimot gal hvis man kjøper en 15 m2 stor (les: liten) leilighet. Det kan vel egentlig ikke kalles leilighet, mer hybel. Anonymkode: ff9a4...860 Hvorfor i alle dager er man gal? Dette er jo en super førstegangsleilighet for en ung og singel person. Anonymkode: b65eb...efd 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #46 Skrevet 23. mars 2016 10 timer siden, Auri skrev: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29130058/ Du har skuffer til dyne og puter, og du kan kjøpe din egen madrass sånn at du får noe som er godt å sove på. Ellers anbefaler jeg en slik sovesofa som noen linket til, som du bretter ut, jeg har som sagt både sovet og sittet i slike og de er mye bedre enn vanlige sovesofaer! Takk for heads up på trenton! Jeg er veldig skeptisk til dagseng, fordi jeg ikke synes det blir ordentlig sofa? Også vil jeg ha mulighet til å være to i "ordentlig dobbeltseng", da jeg har kjæreste som sikkert vil komme på besøk. Vet ikke helt hva andre har gjort og om det faktisk funker som sofa, men da må man jo ha utrolig mange løse puter. Anonymkode: 7121c...ab2
Auri Skrevet 23. mars 2016 #47 Skrevet 23. mars 2016 Hemnes blir dobbeltseng når du drar den ut når det gjelder puter, så går det ann å lage ryggstøtte selv med skummadrasser du limer sammen og syr trekk til. Da trenger du ikke masse løse puter. 2
onyx Skrevet 23. mars 2016 #48 Skrevet 23. mars 2016 Enig, ville også gått for en Hemnes dagseng. Funker fint som sofa om du gjør som foreslått og syr /kjøper ryggputer. Mye bedre å sove i enn sovesofaer og blir dobbelseng når den trekkes ut. Jeg tenker at søvnkvalitet faktisk er mye viktigere enn å ha en sofa å sitte i Du får jo ikke så mye plass igjen, men du skal jo sikkert og ha plass til et bord til arbeid/mat/etc. Da kan du jo vurdere en benk som kan stå mot veggen/skjøvet under bordet når du er alene. Ellers anbefaler jeg puff med oppbevaring, de funker bra som bord, sitteplass etc og kan lett flyttes unna når de ikke brukes.
onyx Skrevet 23. mars 2016 #49 Skrevet 23. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for heads up på trenton! Jeg er veldig skeptisk til dagseng, fordi jeg ikke synes det blir ordentlig sofa? Også vil jeg ha mulighet til å være to i "ordentlig dobbeltseng", da jeg har kjæreste som sikkert vil komme på besøk. Vet ikke helt hva andre har gjort og om det faktisk funker som sofa, men da må man jo ha utrolig mange løse puter. Anonymkode: 7121c...ab2 Jeg tenker det er viktig at du faktisk innser at på så liten plass, så kan du ikke få både skikkelig sofa og skikkelig seng/dobbelseng. Husk også at en sovesofa må slås opp/ned hver eneste dag, mens en dagseng enklere dekkes over med et fint sengeteppe. 5
Sjokoladefrelst Skrevet 15. april 2016 #51 Skrevet 15. april 2016 Drar denne opp igjen, er i ferd med å bestemme meg. Står mellom sovesofa fra innovation, som egentlig er to pocket-madrasser som man vipper opp til rygg og ned for seng med en oppbevaringspose under. (Som i link over.) Og en 120 rammemadrass som garantert er god å ligge på men som blir dårligere sofa... Den må isåfall ha masse puter og godt sengeteppe. Dagseng tror jeg blir for stort utslått. Finner ikke en under 160...
onyx Skrevet 15. april 2016 #52 Skrevet 15. april 2016 En dagseng MÅ vel ikke trekkes helt ut, så hvor brei den blir er vel avhengig av madrassbredden. F.eks kan du ha en 80 cm madrass + en smalere madrass (80 cm delt i to?) som du kan bruke som rygg på dagtid? Uansett hva du velger, velg den løsningen med best liggekomfort! 2
Sjokoladefrelst Skrevet 15. april 2016 #53 Skrevet 15. april 2016 180*, unnskyld. Kanskje det er mulig, å ikke dra ut hele på en gang! Må sjekkes ut.
onyx Skrevet 16. april 2016 #54 Skrevet 16. april 2016 Hemnes dagseng fra Ikea er vel bare160 utslått, den tar 2x80 cm madrasser. Men med ramme etc blir den vel litt større.
Sjokoladefrelst Skrevet 16. april 2016 #55 Skrevet 16. april 2016 Tror dessverre den blir for lang, siden den er 211 lang (sjekka nå). Har uansett sett på en fin rammemadrass, og siden den blir omringet av vanlig vegger tror jeg ikke jeg trenger bakveggen... Mitt store spørsmål er om det ikke er kjipt å sitte i senga som sofa hele tiden? At det er kjipt å ha besøk der? Mindre digg enn å ha en ordentlig sofa?
onyx Skrevet 16. april 2016 #56 Skrevet 16. april 2016 Det jeg er vant til fra hybelleiligheter er at man har en seng og bruker den som sofa. Tross alt skal man sove mye mer enn man har gjester...
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #57 Skrevet 16. april 2016 Hvis du går for 120 madrass, med teppe og noen puter, kan du jo kjøre bohemstil. Iom at leiligheten er bare 15 kvm kan det fort føles trangt. Du kan jo også velge kun en vendbar madrass på 120 som kan legges på gulvteppe, og vippes opp mot vegg når du ønsker mer plass å boltre deg på. Da blir madrassen god ryggstøtte. Noen gode gulvputer kan brukes til å sitte på. Litt slik asiatisk bohem. Det krever at du har plass i skapet til å dytte inn evt sengetøy du ikke ønsker å sitte på (i gulvputetrekk). Det er dessverre ikke så mange andre alternativer om du vil ha god sovekomfort. Evt to vendbare 80 madrasser, hvor den ene fungerer som rygg i det daglige. Jeg har prøvd mange sovesofaer, og mange av de er dessverre en lidelse for ryggen, så de anbefales ikke. Anonymkode: 50002...86c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #58 Skrevet 26. april 2016 Jeg ville valgt kun sofa, og noe smale, enkle lenestoler/puffer i tillegg. Seng er så mye viktigere enn sofa, og jeg er en av dem som alltid "ligger" når jeg ser tv og film, så for meg hadde seng vært førstepri. Hvor ofte har man besøk av mer enn 1-2 personer i en så liten leilighet? Anonymkode: 988fa...7d0
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #59 Skrevet 26. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt kun sofa seng, og noe smale, enkle lenestoler/puffer i tillegg. Seng er så mye viktigere enn sofa, og jeg er en av dem som alltid "ligger" når jeg ser tv og film, så for meg hadde seng vært førstepri. Hvor ofte har man besøk av mer enn 1-2 personer i en så liten leilighet? Anonymkode: 988fa...7d0 OBS! Skrev feil, mente selvfølgelig "Jeg ville valgt kun seng". Anonymkode: 988fa...7d0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #60 Skrevet 27. april 2016 Nysgjerrig på hva ts velger jeg Anonymkode: 50002...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå