Gå til innhold

Brun Pelsbille

Anbefalte innlegg

Gjest Dwight
Skrevet

Har noen andre problemer med brune pelsbiller? Hadde aldri sett de før jeg flyttet til Oslo. Fra det jeg har lest på nett så skjønner jeg at det er en ganske normal bille å ha i hus, og når jeg er en som liker å lufte hele tiden så har jeg nok gjort det enkelt for dem. 

Men hva gjør dere? Jeg støvsuger så ofte som jeg kan, og etter jeg har flyttet så har jeg bare oppdaget et par. Men æsj, det er så ekkelt å tenke på. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ugh, har masse slike overalt og prøvd alt. Fryst ned klær, støvsugd, enevendt. 

Tipset er : frys alt, rist det, vask det. Så støvsug ALT og mopp. Pluss lukk vinduer. Da blir det og fort ulevelig...

Anonymkode: 03d9e...a7d

Skrevet

PELSbille??? Han den pels?????? hahahahhahahaahhahahahahhahahaahahahahahahahaha

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett utenfor Oslo, men har aldri sett denne nevnte billen.

Anonymkode: 3b371...912

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke nødvendigvis billene man ser, men larvene. Rekker aldri å få biller, men de er skikkelig ekle de larvene. Åler seg rundt med små haler og spiser alt av klær. 

Gjest Dwight
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke nødvendigvis billene man ser, men larvene. Rekker aldri å få biller, men de er skikkelig ekle de larvene. Åler seg rundt med små haler og spiser alt av klær. 

Jeg fant biller i den andre leiligheten, men har sluttet å ha esker osv på gulvet. De var ofte i en boks med stearinlys osv så vet ikke om de liker lukten av voks feks?

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ugh, har masse slike overalt og prøvd alt. Fryst ned klær, støvsugd, enevendt. 

Tipset er : frys alt, rist det, vask det. Så støvsug ALT og mopp. Pluss lukk vinduer. Da blir det og fort ulevelig...

Takk for tips. Er bare vanskelig når jeg har en knøttliten fryser. Men jeg har ikke funnet larvene enda, så det virker som de kanskje ligger i listene osv?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dwight skrev:

Jeg fant biller i den andre leiligheten, men har sluttet å ha esker osv på gulvet. De var ofte i en boks med stearinlys osv så vet ikke om de liker lukten av voks feks?

Takk for tips. Er bare vanskelig når jeg har en knøttliten fryser. Men jeg har ikke funnet larvene enda, så det virker som de kanskje ligger i listene osv?

Jepp... Det jeg gjorde, som minimerte problemet var at jeg gjorde det omgangsvis, men jeg ser det med fryseren. Du kan jo ta å prøve å riste alt ute, også vaske det. Og støvsug særlig inn til listene. Det står også mye på nett om trivselstemperatur, men har ikke prøvd det selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...