Gå til innhold

Kjøpskontrakt fra Forbrukerrådet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor seriøse er disse kontraktene? Kjøp av ting mellom privatpersoner. Jeg har kjøpt en vare som jeg enda ikke har mottatt og vi har skrevet en kontrakt på kjøpet. Har jeg noen rettigheter med tanke på at jeg har kontrakt? 

Anonymkode: 9167f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må gi oss mer informasjon. Skulle tingen sendes i posten? Hevder selgeren å ha sendt tingen? Hva står det i kontrakten?

Anonymkode: 8f1d9...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En skriftlig kontrakt er ikke mer verdt enn papiret det er skrevet på for at avtalen overholdes. Men overholdes ikke avtalen, kan du gå videre med saken, entenntil forbrukerrådet/ombudet? Eller ta ut en forliksklage. Da har du god dokumentasjon på avtalen. Men en skikkelig utformet mail, med avtalen er ofte like bra. 

Les på forbrukerrådets sider. Der er ganske god informasjon, og mulighet for å spørre om råd. Jeg fikk raskt svar fra dem for noen uker siden. 

Anonymkode: 648a5...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gi oss mer informasjon. Skulle tingen sendes i posten? Hevder selgeren å ha sendt tingen? Hva står det i kontrakten?

Anonymkode: 8f1d9...1e3

Tingen skal sendes med posten. Selger sier selv at tingen ikke er sendt enda. Hva som gjør at det tar så lang tid vet jeg ikke. Selger unngår å svare på det hvis jeg i det hele tatt får svar. Det kommer tydelig frem i kontrakten hva jeg har kjøpt og at selger skal sende varen til meg. Det står en dato for mottagelse av varen, men fristen gikk ut for to uker siden. 

Anonymkode: 9167f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...