AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Har et problem med mat. Jeg fråtser! Jeg kan ikke bare spise noen remser med sjokolade eller noen få never potetgull. Nei, her må det fråtses fra jeg står opp til jeg legger meg om jeg har en utskeielsesdag! Bruker å skeie ut hver lørdag og da planlegger jeg hva jeg skal spise og kjøper inn i forveien.Gleder meg enormt til den dagen da jeg kan fråtse i alt jeg vil og orker! Kan starte med ca et horn og en crossaint til frokost, etterfulgt av 12 ispinner. Deretter en plate med sjokolade og en pose potetgull. Med litt opphold kan jeg deretter spise en svær porsjon middag med chips og hamburger. Senere på kvelden setter jeg til livs en pose smågodt og mer potetgull og brus! Kan attpåtil spise kveldsmat som to pizzastykker. Jeg fikk dette problemet etter at jeg slanket meg ekstremt med kilo, 70 kg. Det var da jeg begynte med å bare skeie ut hver lørdag og spise sunt i hverdagene. Gikk da ned 70 kilo og da var liksom slankekuren avsluttet. Men jeg oppdaget jo at når jeg begynte å spise normal sunn mat og ikke tenkte så mye over vekten at jeg da gikk opp igjen, og det fort! Så nå sulteforer jeg meg i ukedagene og skeier ut ekstremt på lørdag. Klarer ikke å bare spise litt. Har forsøkt å slutte, men det går jo ikke? Flere som meg? Hadde ikke dette problemet da jeg var feit og før jeg slanket meg. Da spiste jeg bare når jeg ville og kunne ta bare noen sjokoladebite en dag. Tror dette var fordi jeg visste at jeg kunne spise når jeg ville og når jeg var sulten. Nå når jeg ikke kan det så blir det til at jeg liksom fråtser når jeg endelig har mulighet. Og det er jo som sagt bare en dag i uken Hvordan skal jeg klare å normalisere meg i matveien? Flere som har det på min måte og som kan hjelpe meg til å bli normal? Tips?. Anonymkode: 37b48...c09
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 Det er mulig at det er denne fråtsingen som gjør at du legger på deg av å spise normalt ellers. Siden du sulteforer deg til vanlig, så påvirker jo dette metabolismen. Du kan prøve å kutte ut denne fråtsingen, og sakte begynne å spise mer og mer, til du er oppnådd ett normalt kosthold. Det er viktig å øke matmengden sakte. Anonymkode: f62be...1e8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at dette potensielt kan bli begynnelsen på en spiseforstyrrelse. Jeg kjenner meg igjen, og jeg sliter nå i dag med tvangsspising og bulimi. Jeg sier ikke at det nødvendigvis kommer til å gå den veien, men vær obs på at dette ikke er et sunt forhold til mat, og at du bør være ærlig med deg selv om hvor langt det har gått, og om du eventuelt bør søke hjelp. Anonymkode: 25c7a...1f3 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 Jeg slanket meg fra 150 til 80, så ble jeg gravid og gikk rett tilbake til den vekta igjen. Etter det har jeg helt mista kontroll og har dager med overspising og greier heller ikke spise så sunt ellers. Jeg gikk opp 9 kg og nå står det sstille. Jobber med å komme inn i gode rutiner igjen. Samme problemet begge gangene etter jeg var gravid og varferdig med ammingen. Jeg er redd jeg aldri får et normalt forhold til mat og at det påvirker barna mine.... Mine strategier -Drikk nok vann og da før måltider, spesielt frokost -Te uten sukker som mellommåltid og kveldskos -Toppen 2 frukt men prøv å få med noe grønt til hver måltid -Jeg velger å ikke ha bil og jeg tar ikke heis om det ikke er 4 etg eller mer. Om jeg har ekstra tid eller ikke rekker bussen går jeg til neste og venter der. To redd dager minst for å holde meg mer i aktivitet hjemme. -Unner meg ting og belønner megselv, men ikke med mat! -Har det som prinsipp at selv om andre skeier ut betyr det ikke at det er en yunnskyldning for meg å gjøre det -Prøv nye oppskrifter og lag noe godt som er sunt istedenfor å bare spise knekkebrød med lettest og andre kjedelige smakløse ting til hvert måltid Enklere sakt enn gjort, for jeg jobber jo med saken å komme på rett spor igjen selv... Anonymkode: e9dae...4c2 1
Pringle Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Bare sjekker om jeg har forstått deg riktig: Du sulteforer deg på hverdagene og lurer på hvorfor du mister kontrollen i helgene? Du går opp i vekt når du ikke tenker på at det du spiser vil påvirke vekten din? 1
Gjest Egiett Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Hva spiser du ellers i uka da? Om man nekter seg alt som er godt, er det jo en selvfølge at man kaster seg over det når man først har lov! Det som er viktig å innse, tror jeg, er at sunn mat ikke trenger å være kjipt! Det er ikke sånn at du må spise knekkebrød, tunfisk, kylling, salat og cottage cheese (sånn for eksempelets skyld) for å holde vekten. Mat skal være godt, og gjerne også gøy. Lag mat du gleder deg til å spise, så skal du se at det går mye lettere Det å spise lite i ukedagene, vil selvsagt også kunne føre til at du overspiser i helgen, rett og slett fordi du får i deg for lite næring og kalorier. Da blir det neimen ikke lett å ta fornuftige valg! Prøv deg fram litt, lær deg selv å kjenne. Kanskje er du en av dem som fungerer best om du får lov til å spise en liten bit sjokolade e.l. til dagen? Kanskje er det det å holde seg helt unna godteri som er løsningen? Eller en mellomting? Uansett, som sagt, du skal ikke trenge å nekte deg selv en hel masse for å være slank. Ønsker deg masse lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Den 11.3.2016 at 12.20, AnonymBruker skrev: Har et problem med mat. Jeg fråtser! Jeg kan ikke bare spise noen remser med sjokolade eller noen få never potetgull. Nei, her må det fråtses fra jeg står opp til jeg legger meg om jeg har en utskeielsesdag! Bruker å skeie ut hver lørdag og da planlegger jeg hva jeg skal spise og kjøper inn i forveien.Gleder meg enormt til den dagen da jeg kan fråtse i alt jeg vil og orker! Kan starte med ca et horn og en crossaint til frokost, etterfulgt av 12 ispinner. Deretter en plate med sjokolade og en pose potetgull. Med litt opphold kan jeg deretter spise en svær porsjon middag med chips og hamburger. Senere på kvelden setter jeg til livs en pose smågodt og mer potetgull og brus! Kan attpåtil spise kveldsmat som to pizzastykker. Jeg fikk dette problemet etter at jeg slanket meg ekstremt med kilo, 70 kg. Det var da jeg begynte med å bare skeie ut hver lørdag og spise sunt i hverdagene. Gikk da ned 70 kilo og da var liksom slankekuren avsluttet. Men jeg oppdaget jo at når jeg begynte å spise normal sunn mat og ikke tenkte så mye over vekten at jeg da gikk opp igjen, og det fort! Så nå sulteforer jeg meg i ukedagene og skeier ut ekstremt på lørdag. Klarer ikke å bare spise litt. Har forsøkt å slutte, men det går jo ikke? Flere som meg? Hadde ikke dette problemet da jeg var feit og før jeg slanket meg. Da spiste jeg bare når jeg ville og kunne ta bare noen sjokoladebite en dag. Tror dette var fordi jeg visste at jeg kunne spise når jeg ville og når jeg var sulten. Nå når jeg ikke kan det så blir det til at jeg liksom fråtser når jeg endelig har mulighet. Og det er jo som sagt bare en dag i uken Hvordan skal jeg klare å normalisere meg i matveien? Flere som har det på min måte og som kan hjelpe meg til å bli normal? Tips?. Anonymkode: 37b48...c09 Serr...siter med det samme- men underlig nok holder jeg vekten. BMI på 20 her og dette spiste jeg i dag(!): 1 grapefrukt, 1 youghurt, 1 egg, 2x epler, 1xappelsin, biffsalat, 1 youghurt, 125 g blåbær, 125 g bringebær, 1 hel mango, 500 g moreller, 1/2 loff med tykt lag margaring og greddost på alle skivene, 1 hel tortila taco wraps pakke med smør, sukker og kanel (ja--spiste det som pannekake), 1/2 lefse, 2x kroneis....tror det var alt...hittill.. Må ha grisehøy forbrenning for å klare å ete så mye på en dag og holde vekten så lav...jesus... Anonymkode: 12b81...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå