gro tove Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 Jeg takler henne dessverre dårlig. Hun gir meg angst. Mannen min blir lei seg og jeg får dårlig samvittighet. Føler hun går så løs på meg- og jeg blir rett og slett nervøs. Orker derfor ikke alltid bli med. Og blir frustrert på mannen min som pusjer på helt til vi krangler.. Jeg er bare hyggelig mot henne, hverken tør eller ønsker noen konfrontasjon med henne. Noen råd?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 Er vanskelig å tro at du ikke gjør noe for å provosere, men det er jo mulig. Kan du forklare litt nærmere hva det er hun gjør når hun går løs på deg? Forklare noen situasjoner? Anonymkode: f0a0a...e23
gro tove Skrevet 12. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vanskelig å tro at du ikke gjør noe for å provosere, men det er jo mulig. Kan du forklare litt nærmere hva det er hun gjør når hun går løs på deg? Forklare noen situasjoner? Anonymkode: f0a0a...e23 Aner ikke hvorfor, men jeg har som alle negative og positive ting i mitt liv; har lite kontakt med min far f.eks. , og ho spør typisk"ja, hvor mange år siden er det siden han var på besøk" etc. sånn helt uten at jeg har tatt det opp først og foran mange i slekten på middagsselskaper osv. Jeg blir naturligvis satt ut, rødmer sikkert og prøver å svare så godt ja kan. Føler jeg får angst rett og slett. Og da spør ho bare mer.. Om jeg ikke skal ha brus eller alkohol lager ho en STOR sak av det. Jeg jobber i kommunen og om jeg forteller om noe seminar eller kurs som har vært kjekt vrir ho det om på en måte som virker at pengene brukes feil: skulle heller ha blitt brukt på brøyting enn seminar osv. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 gæmlinger vil være gæmlinger, TS..sett pris på dem så lenge dere har dem. Ikke vær så hårsår og gi hun blomster og kaker ved fremtidige anledninger. plutselig er du favoritten Anonymkode: c4d13...52f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Mitt råd med umulige svigerforeldre er å smile det du kan, og å unngå alt du kan å skape heftige diskusjoner. Fokuser på det positive. Svelg mange kameler. Mannen din kan ikke tvinge deg med dit, men du bør likevel si noe til ham a la "hils til dem fra meg, da" slik at de skjønner at du fremdeles er der. Her er jeg nok hos svigers MAKS to ganger i året. Men nå er jeg ganske sikker på at begge parter er inneforstått med at jeg er så ulik den generelle familien der at det er ok. Jeg er tydelig på mine meninger på sosiale medier, de ser der hvor jeg står på ting. Så holder jeg heller inne de fleste av mine meninger når jeg er på besøk hos dem for å unngå krangler. Anonymkode: 8969c...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har kuttet all kontakt med min svigermor etter å ha svelge altfor mange kameler. Sett en grense du og. Et liv uten min giftige svigermor er rett og slett deilig Anonymkode: 3abeb...874 3
Elefantenirommet Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 De fleste svigermødre er litt irriterende. Beste er å heve seg over det og prøve å ikke lage uvennskap. Men det er viktig å sette ned foten hvis hun tråkker helt over grensene dine, da er det lov å si fra. Jeg er snill, blid, hjelpsom og oppvartende mot svigermor, men har et par ganger også sagt strengt ifra når jeg synes hun tråkker over mine grenser eller er ufin mot mannen min. Iom at jeg 99% av tiden er grei og vennlig mot henne, virker det som om hun til en viss grad respekterer det jeg sier når jeg setter bed foten. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 Ah de svigermødrene! De er ikke alltid så lett å tekkes. Var jeg deg ville jeg bare jattet med og svart litt unnvikende hvis hun spør og graver. Ev få mannen din til å snakke med henne om at du opplever det som ubehagelig at hun spør deg ut i sosiale sammenhenger. Jeg har selv svelget mange kameler ift svigermor, fordi jeg ikke ønsker dårlig stemning og konflikter. Men går hun langt over grensa så sier jeg fra!! Å svelge noen kameler er en ting, å la seg tråkke på er noe helt annet, og det skal man ikke tillate!! Anonymkode: 7320e...f18
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 Den Saturday, March 12, 2016 at 11.47, AnonymBruker skrev: Er vog å tro at være ulike gjør noe for å provosere, men det er jo mulig. Kan du forklare litt nærmere hva det er hun gjør når hun går løs på deg? Forklare noen situasjoner? Anonymkode: f0a0a...e23 Jeg har ikke vanskelig for å tro at hun ikke gjør noe for å provosere! Det finnes så mange ulike mennesketyper, og ulike reaksjonsmønster, og relasjoner kan bli vonde uten at noen framprovosere det...være seg selv men likevel være så ulike at det kan smerte. Kan eks være at ts er en pleaser og blir dampet over? Anonymkode: 601c8...73b
Zienna Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Hun synes antakelig at du ikke er "god" nok for sønnen sin. Derfor kritiserer hun deg indirekte, vil få deg til å føle deg liten. Min svigermor startet forhåpningsfullt ut ved å ville lære meg å bake brød. Jeg var "med", men har aldri bakt et brød siden. Ikke kunne jeg strikke heller, og ikke laget jeg varm kveldsmat til mannen. I det hele tatt var jeg ikke et arbeidsjern i hjemmet, som hun var. Hun, som aldri hadde vært i jobb utenfor hjemmet, forventet at vår standard likevel skulle være som hennes. Jeg sa til slutt i fra. Det ble et verbalt slagsmål. Siden har vi vært de beste venner. Så reis hodet og vær deg selv. Si i fra når hun prøver å gjøre deg liten, at du ikke synes det er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå