Gå til innhold

Baby 1 år med raserianfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har blitt 1 år og begynner visst å få litt egne meninger og være bevisst på disse. Ved er par tilfeller nå så klikker hun virkelig. Blir rasende sint og bare hyler sint. Man kan høre at hun er sint og gjør det bevisst. Man får heller ikke roet henne ned med det første. Dette skjedde på dagtid men nå skjer det i skrivende stund. 

Hun vil ikke sove. Har sjekket alt og ingenting er galt. Hun leker og skravler så fort hun kommer opp sv sengen. Nå har vi bare latt henne stå i sengen og hyle. Vi legger henne ned med jevne mellomrom men hun blir kjempe sint og reiser seg igjennom hyler. Prøver å snakke med henne men ingenting nytter. Nå lar vi henne bare hyle og rase fra seg uten å ta henne opp. Mistenker en liten jente som er vant med å få viljen sin her. Hva gjør man egentlig i slike tilfeller ? Dette er trass og det høres godt at hun ikke gråter men hyler bevisst i sinne. 

Anonymkode: 49199...dbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Setter hardt mot hardt-MEN ikke på bekostning av seperasjon el noe som kan skape utrygghet. I slike tilfeller ville jeg flyttet inn på rom med madrass,med ørepropper og gitt den tid det tar. Sparer dere for mye undøvendig slit senere.

Anonymkode: 8ce0a...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Overse utbruddet hennes, men ikke gå fra henne. Vær på rommet med hold på med noe annet enn å trøste henne. 

Jenta har det nok for travelt til å sove, men sove må hun. Husk At det er verre for dere begge om du tar opp flere ganger, når du har bestemt deg for at hun skal sove. Klart hun blir sint når dere plutselig ikke tar henne opp.

Lykke til, vær bestemt og vis tydelig hva som gjelder :)

Anonymkode: f7b2a...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Så det er en riktig teknikk å overse henne og bare la henne skrike fra seg? I natt holdt hun på i to timer. Viste at jeg var der. La henne ned igjen men tok henne ikke opp. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er en riktig teknikk å overse henne og bare la henne skrike fra seg? I natt holdt hun på i to timer. Viste at jeg var der. La henne ned igjen men tok henne ikke opp. 

Ville vist jeg var til stede, sagt: "Oda, du skal sove nå"- og så lagt meg igjen.  Ville aldri oversett et så lite barn, MEN vært tilstede og holdt på mitt.

( Etter jeg hadde visst at alt var 100% som tør bleie, mett og god, ingen sykdom og vondter osv )

Anonymkode: 8ce0a...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Å la et barn stå å hyle slik, og bare overse synes jeg faktisk grenser til barnemishandling (psykisk altså). Det barn oppfatter av å bli behandlet slik er at når det protesterer og prøver å si at ting ikke er greit, betyr det ingenting. Å overse noen er bare stygt og veldig, veldig urettferdig. Hvordan ville du selv følt det om du var fortvilet og gråt, og mannen din bare overså deg?

Anonymkode: 8a5b6...e63

• Liker 2
Skrevet

Dump den!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Dump den!

Hehehe! :hoho::skratte: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hva ville dere gjort da hvis deres barn gjorde dette midt i natten? 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva ville dere gjort da hvis deres barn gjorde dette midt i natten? 

Jeg ville tatt opp, roet, lagt ned og gått ut. Om og om igjen helt til barnet roet seg. Les om opp- ned-metoden. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som fungerte for oss var faktisk babysafe (sovepose) med seler under madrassen.. Da han lærte å sette seg opp selv ble det plutselig et mareritt å legge han, tok ca 2-3 timer HVER gang han skulle sove dupp eller sove for natta. Han klarte bare ikke å roe seg ned og reiste seg opp i senga i søvne også. Skaffet babysafe fra BabyDan og da sovnet han plutselig på 5 min.. Men alle barn er forskjellige, så om det funker på andre barn enn vårt lille monster vites ei ;) 

Anonymkode: 8792e...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...