Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for deg å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på, hvor lang tid det tok fra du begynte å prøve å få barn, til du ble gravid?

Jeg er 28 år. og har lyst å prøve neste sommer.. men

lurer på om det kan ta ÅR før jeg blir gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjøt blink på første forsøk. Hadde da gått på p-pillen sammenhengende i nesten 10 år.

Gjest Anonymous
Skrevet

to uker med første man, men 2 1/2 år med nr. to.

Gjest Anonymous
Skrevet

Førstemann satt med en gang. Nå 10 år etterpå har jeg holdt på i 14 mnd. uten å bli gravid igjen. Går nå på min andre dobble kur med pergotime.

Hvor lang tid det tar kan avhenge av flere ting.

Skrevet

Jeg har blitt ufrivillig gravid 4 ganger. Alle gangene har jeg brukt prevansjon. (1. og 2. gang kondom, 3. og 4. gang p-sprøyte)

Av de 4 gangene har jeg bare beholdt 1 gang, mens de andre gangene har jeg tatt abort. (jeg blir usannsynlig dårlig hver gang jeg er gravid så jeg orker rett og slett ikke å gjennomføre flere svangerskap)

Nå har jeg satt inn kobberspiral og håper dette vil funke så jeg ikke blir gravid flere ganger.

Virker som om jeg er overfruktbar, blir jo gravid bare jeg tenker på det. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Et barn på p-piller , er gravid med nr to som satt på første forsøk

Skrevet

Fikk barn for seks uker siden, og vi begynte å prøve for litt over to år siden. Hadde en spontanabort etter å ha prøvd i fem måneder, og ble gravid igjen syv måneder etter det igjen. Nå ligger Plonkeliten og koser seg i vuggen her :)

Men å prøve å planlegge noe er vanskelig!! Gjennomsnittet for prøving er visst omtrent et halvt år (sånn sett var vi helt normale, da), men det er jo mange som holder på i årevis (bare se inne i prøver-forumet...)

Skrevet

Tok meg 1,5 år med førstemann. Mistet en etter ca 1 års prøving, men så gikk det greit. Med frøken nr to tok det 4 mnd.

Gjest lilletroll
Skrevet

På første forsøk etter å ha sluttet med pillen..

Gjest Anonymous
Skrevet

5 minutter :hoho::hoho:

Ble gravid første gang jeg hadde sex,ho ho ho snakk om flaks/uflaks da :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

HVILKE TING AVGJØR OM DU FÅR BARN TIDLIG/SEINT?

UTENOM ALDER... Jeg er nærmere 30 når jeg vil prøve.

Det er ganske vanlig nå for tiden. Ingen av mine venner har barn enda.

Skrevet

Klaffet på første forsøk. Var 28 da jeg ble gravid.

Skrevet

Det tok vel 8-9mnd med den første og 6mnd med den andre.

Skrevet

Tok oss 10 måneder med førstemann. Andremann har vi prøvd på i et år nå uten å ha lykkes enda.

Skrevet

Jeg var 22 da vi begynte å prøve... Tok 13 mnd før det klaffet.... Men nå er jeg verdens lykkeligste Mamma! :wink:

Skrevet

Med førstemann var vi uforsiktige og prøvde ikke engang...da var jeg 21 og den satt altså uten å egentlig prøve...

Andre mann prøvde jeg 4 sykluser tror jeg. Da var jeg 27.

Skrevet

sluttet på pillen og var gravid to mnd etter. Dette kommer til å bli vårt første barn og vi er begge 25 år.

Skrevet

Jeg ble gravid 4 mnd før den planlaget prøveperioden skulle starte, og har idag en sønn på 6 uker. Jeg ble gravid da jeg var 26 år - etter 12 år på p-piller.

Skrevet

Første gangen tok det litt over et halvt år fra jeg sluttet på p-pillen til jeg ble gravid. Men spontanaborterte. Håper det går like fort neste gang jeg hiver pillene, og at jeg da får klaff som sitter hele veien!

Skrevet
Jeg lurer på, hvor lang tid det tok fra du begynte å prøve å få barn, til du ble gravid?

Jeg er 28 år. og har lyst å prøve neste sommer.. men

lurer på om det kan ta ÅR før jeg blir gravid...

Første forsøk begge gangene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...