AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Hadde en hard treningsøkt i går, for første gang på 1 år. Trodde ikke timen jeg dro på skulle være så ille. Gikk hardest utover lårene. Konstant verk, lit hoven og veldig veik i lårene i dag. Må bruke armene for å hjelpe når jeg røyser meg og føler fotene svikter under meg. Noen som har opplevd det? Tok det lang tid før du ble bedre? Anonymkode: 2f9dd...887
Surikatta Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Ofte er dag nr 2 etter trening verst. men følg med på musklene. Hvis hevelsen vedvarer i 2-3 dager, fargen forandrer seg (rødt til mørkt/svart) eller du begynner å tisse veldig mørkt, ta kontakt med lege. Rhabdomyolyse er noe man bør ha i bakhodet men det du har er sikkert bare stølhet. Kan føles skikkelig jævlig anbefaler deg en gåtur eller svømmetur i morgen for å løsne litt. Ikke hard økt nå. Ta det rolig 1
risari Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 Når det er såpass lang tid siden man har trent så skal man begynne rolig. Man hører alltid at man kommer fort i form igjen når man har pleid å trene før, men uansett form: Har man hatt et langt opphold så begynner man i starten på helt nybegynner-nivå. Bør i hvert fall. Tren gradvis tyngre men bruk noen uker på det! :-) Har selv personlig trener utdannelse og føler jeg har grunnlag nok til å si dette.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 2 timer siden, Surikatta skrev: Ofte er dag nr 2 etter trening verst. men følg med på musklene. Hvis hevelsen vedvarer i 2-3 dager, fargen forandrer seg (rødt til mørkt/svart) eller du begynner å tisse veldig mørkt, ta kontakt med lege. Rhabdomyolyse er noe man bør ha i bakhodet men det du har er sikkert bare stølhet. Kan føles skikkelig jævlig anbefaler deg en gåtur eller svømmetur i morgen for å løsne litt. Ikke hard økt nå. Ta det rolig Hva er Rhabdomyolyse, og er det lett å få dette og er det vanlig? Anonymkode: 489c4...682
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Jeg fant noe om det her http://nevro.legehandboka.no/nevromuskulere-sykdommer/hoy-ck-rhabdomyolyse-33873.html Anonymkode: 489c4...682
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en hard treningsøkt i går, for første gang på 1 år. Trodde ikke timen jeg dro på skulle være så ille. Gikk hardest utover lårene. Konstant verk, lit hoven og veldig veik i lårene i dag. Må bruke armene for å hjelpe når jeg røyser meg og føler fotene svikter under meg. Noen som har opplevd det? Tok det lang tid før du ble bedre? Anonymkode: 2f9dd...887 Du er i ferd med, eller på grensne til senebetennelse. Lytt til kroppen og vær forsikrtig så du ikke ender med skade. Anonymkode: 32e67...563 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Like vondt i lårene i dag! Må bare se hvordan det går de neste dagene! Anonymkode: 2f9dd...887
Ah92 Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 (endret) Kan det være senebetennelse? Endret 12. mars 2016 av Ah92
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Kanskje. Har lagr merke til at jeg har tisset mer enn normalt det siste døgnet. Ts Anonymkode: 2f9dd...887
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 Man tisser mindre ved rabdo, da nyrene begynner å skrante. Er du usikker, dra til legen. Enkel blodprøve og urinprøve så er det om ikke annet utelukket. Anonymkode: 17ba6...663
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Skrevet 13. mars 2016 Er litt bedre i dag Men takk for råd! Anonymkode: 2f9dd...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå