Gå til innhold

Langhåret katt, floker.

Anbefalte innlegg

Gjest NorthDakota
Skrevet

Har en langhåret katt som har fått mange floker rundt nakken og ved frambeina samt litt på magen. Har kjent på de og de sitter veldig nært huden. Må jeg barbere han? Har ikke lyst til det siden det er kaldt ute, men klarer ikke se en annen utvei! :(

Har prøvd å børste han men det syntes han er vondt siden det lugger når jeg prøver meg på flokene. 

Han er ellers fin i pelsen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å klippe bort det verste med saks. 

• Liker 1
Skrevet

Klipp vekk de tovede knutene. Foråpentligvis er det ikke så ille at han blir helt naken. Deretter pass på og børste ham såpass ofte at han ikke får tover i pelsen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om katten tillater det (min gjør det ikke) kan du klippe bort det verste, de vokser jo ut etterhvert og da kan du klippe resten. Anbefaler også Furminator, den tar underhårene i pelsen også, og tynner den litt ut slik at det ikke blir floker :)

Anonymkode: ef4fa...76a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klipper også tugger på min katt, men klipper bare halve tuggen hvis den sitter helt inntil huden. Da kan jeg børste eller rive i resten istedet for å risikere å klippe hud.

Anonymkode: 877ca...5a9

Skrevet

Klipp av flokene og kjøp deg Furminator :) Den kan ikke brukes hver dag, men et par dager i uken. Katten vår får nesten aldri floker etter vi har begynt å bruke denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...