Gå til innhold

Katten min blir angrepet av nabokatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hunnkatt og naboen vår har en hannkatt som har bodd her i mange flere år enn min katt. De to er de enste kattene i et stort område.  Begge er kastrerte.  Katten min er kun utendørs på dagtid når jeg er hjemme,  nesten hver dag hører jeg henne skrike som besatt fordi hun blir jaget og angrepet av nabokatta.  Dette har jeg sett flere ganger og ofte skjer det rett utenfor inngangsdøren,  men stund venter på at jeg skal sjekke om hun vil inn igjen.  Synes så synd på henne!!  Når hun kommer inn puster hun som en gal,  er kjempestressa og vasker seg masse i baken,  i tillegg røyter hun ekstra rett etterpå.  Hver gang jeg ser nabokatt en i nærheten av tomta vår,  jages den bort.  Det ble kastet vann etter den i sommer,  og hunden vår har jaget den (som lek,  men det vet jo ikke katten).  Skulle tro det hjalp å ha en hund som pisser ned tomta og lusker rundt,  men neida.  Hva gjør jeg??  Stakkar kattejenta mi! 

Anonymkode: bfacc...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du gjør ingenting.

Kattene må ordne opp selv, ellers vil det fortsette slik for alltid. Er nok konkurranse om territorium det her.

vanskelig å se på, men må til.

Endret av Centrino
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, snakk om å lage problemer! Katter ordne opp selv!

Forresten "kattejenta"? Serisøt??

Anonymkode: 2100f...622

• Liker 3
Skrevet

Om du har mulighet ville jeg satt inn en katteluke til katten, med chipleser, så bare din katt kommer inn, og ikke den andre. Så kan hun komme inn når hun trenger det.

Ellers er det vanskelig å gjøre noe med det. At du jager bort den andre når du ser den er jo bra. Regner med at den andre katten er en del eldre enn din katt, så den vil gjerne bli roligere med årene.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alt mennesker kan kontrollere. Kattene oppfører seg som katter, og det får du ikke gjort noe med.

Anonymkode: d370e...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Du. Holde. Katten .inne.       Ta den så ut i  bånd. Om du tviler så søk kunnskap på internasjonale vet. sider på nett. Feks  Humane Society. Så kan TS  og    potensielle andre bondeknøler her-;) , ta et opplyst valg. 

Anonymkode: de9f8...7fa

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du. Holde. Katten .inne.       Ta den så ut i  bånd. Om du tviler så søk kunnskap på internasjonale vet. sider på nett. Feks  Humane Society. Så kan TS  og    potensielle andre bondeknøler her-;) , ta et opplyst valg. 

😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, ClosedParadise skrev:

😄

Ja. Men like moro er det ikke å ta seg av halvdøde,  torturerte katter som eiere har gitt beng i.  I Norge? De fryser ihjel, dør I trafikken,  tatt av rovfugler,  slåsskamper,  spiser noe giftig, grufulle barn  stenger de inne for så å dø i lidelse osv. Alltid fint med ansvarlige eiere eller  hva.

AnonymBruker
Skrevet

Norge er generelt dårlige på dyrevern og henger etter både lovmessig og når det gjelder kunnskap om dyrehold - som her feks katter. Sjokkartet å se hvor bakstreversk og lite handlekraftig rettsvesenet og politikere  er til å beskytte dyr. Annet tema, javisst,  men det henger også sammen med at mange folk gir f som eier av dyr. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men like moro er det ikke å ta seg av halvdøde,  torturerte katter som eiere har gitt beng i.  I Norge? De fryser ihjel, dør I trafikken,  tatt av rovfugler,  slåsskamper,  spiser noe giftig, grufulle barn  stenger de inne for så å dø i lidelse osv. Alltid fint med ansvarlige eiere eller  hva.

Var ikke akkuratt det jeg siterte til, var skrivefeilene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Var ikke akkuratt det jeg siterte til, var skrivefeilene. 

Ok:).Er trett og skriver knølete på mobilen

Skrevet

Det er nok dessverre sånn det er. Min var nabolagets hakkekylling som ungpus, har ikke tall på hvor mange ganger han var i slåsskamp. Mange turer til veterinær med betente sår ble det også. Men så lenge han fortsatt ville ut fikk han gå ut, og til slutt gikk det seg til. Klart det ikke er noe kjekt, men det er naturlig at de slåss om revir. 

Så lenge hun bare er ute når du er hjemme, har du mulighet til å sette opp et vindu hun kan hoppe inn om hun trenger å rømme fra den andre katten? Jeg gjorde det, syns det hjalp veldig. Spesielt siden du skriver at det gjerne skjer mens hun venter på å bli tatt inn, tenker jeg at det viktigste du må gjøre er å finne en løsning rundt det. Eventuelt kan du kanskje i en periode være ute med henne, så hun får markert sitt territorie samtidig som du får holdt borte den andre katten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...