AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Hei, er det mulig å kjenne livmoren når man ikke er gravid? Jeg kjenner tydelig noe hardt (ikke så hardt som bein, mer en muskel) over symfysen. Jeg er litt overvektig og må løfte på magen for å se skikkelig. Da buler det en liten hard kul ut, når jeg står (Ikke fett ) noen som ikke er gravide som kan "løfte" livmoren over kanten og kjenne den? Anonymkode: 13e9f...a55
Gjest Holititten Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Mener du at du kan kjenne den inni deg med fingrene inne, eller fra utsiden? Hvis du har en hard kul som stikker ut fra magen ville jeg absolutt sjekket det hos en lege. Det kan høres ut som en brokk (hernia på engelsk).
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Nei, det tror jeg ikke er mulig. Men kjenner du en kul der, så for all del kom deg til legen og få sjekket hva det er! "Livmoren har form og størrelse som en liten pære i ikke-gravid tilstand, hvor den er ca. 8–10 cm lang, har en omkrets på ca. 5–10 cm og veier 50–100 gram." Anonymkode: 01c6b...358
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #4 Skrevet 11. mars 2016 Har et barn fra før, så da er den vel litt større? Tror ikke det er noe "farlig", tenkte det bare var limoren. Kjenner toppen av "hvadetnåenner" når jeg sitter/ligger og kan dra den opp ved å løfte på magen. I grunn likt som når jeg var 12-13 uker på vei med sønnen min. Anonymkode: 13e9f...a55
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Dra til gynekolog og få det sjekket! Du kan ha utviklet en muskelknute på livmoren. Store muskelknuter gjør livmoren større og du kan kjenne dem som en kul enten nederst i bekkenet eller høyere opp i magen dersom livmoren er veldig forstørret. Anonymkode: 04479...76c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Tenkte ikke på at dette kunne være noe, men skal få det sjekket. -- Så det er altså ikke mulig å kjenne livmoren utenom graviditet? (hvis en ser vekk i fra muskelknuter osv). Kjempe liten er den jo ikke, så trodde det jeg kjente ikke var unormalt.. Anonymkode: 13e9f...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå