Gå til innhold

Barnehage bursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når startet deres barn å invitere venner fra barnehage i bursdag? Hva slags feiring var det? Tidspunkt? Med eller uten foreldre? Hvem ble invitert? Kom alle?

Anonymkode: 89c3b...111

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her begynner de når de er 3 eller 4. Helt enkel feiring med hjemmebursdager. :) Skattejakt, pølser, og kake.

Her var vi med i bursdager fra han var 3, og frem til 4-5år. Det må jeg nok med lillebror og. Litt individuelt tid de vil og tør være alene. Må nesten regne med at noen foreldre blir, og noen går.. Hvertfall når de er 3-4år. Tidspunktene har variert litt, fra 17-19, 12-14 lørdag, 13-15 osv.. Her har vi invitert alle guttene på avd, bare de barna i samme årskull, og etter hvert hele avd.. (men da feiret vi sammen med en annen mor og hennes barn, i tillegg hadde vi det ute i en bhg.. ) Mitt tips er å ikke invitere så mange første året.. Alt etter hvor mange det er, så del inn i kjønn, eller alder.. Så slipper man total kaos. :)og bursdagsbarnet får kanskje lekt og vært med alle. (Vise rom og leker er veldig stas når de er så små.. )

Anonymkode: db552...740

AnonymBruker
Skrevet

Her begynner de når de fyller 4. Er kanskje noen som feirer 3-årsdagen, men sjelden. Alle hadde med seg en forelder på 4-årsbursdag, ca halvparten på 5-års og bare 1-2 på 6-årsbursdag. 

Det har ikke vært nødvendig med noe "program" utover evt skattejakt eller fisking av godtepose. Noe enkelt å spise, kake med lys og bursdagssang og evt litt godis/is/frukt har vært mer enn nok. De har som regel fullt opp med å leke med bursdagsbarnets leker og hverandre. 

Hos oss er det vanlig å be de som er i samme aldersgruppe i barnehagen, både gutter og jenter (9 stk til sammen i min datters gruppe). På skolen går det vel over til å være gutter/jenter eller hele klassen om man feirer sammen med noen. 

Det varierer med tidspunkt, men de fleste har valgt lørdag eller søndag fra 13-15. Noen få har etter barnehagen, fra ca 16-18. 

Anonymkode: 133db...717

AnonymBruker
Skrevet

Og hos oss har alle kommet som ikke har vært syke eller på ferie, for min datters del har alle kommet hver gang, men vi har meldt avbud en gang pga sommerferie. 

Anonymkode: 133db...717

Skrevet

Her starter de ved 4-årsdagen, typisk to timer en lørdag eller søndag. Noen inviterer basert på kjønn og noen på årskull.

Vi hadde 10 gjester mellom 3 og 5 i fireårsdag. Her var en forelder med en stund. Vi trodde vi hadde planlagt for mange aktiviteter, men det er utrolig hvor fort de søte små klarer å inhalere noen pølser og et kakestykke. De siste 20 minuttene var vi tom for planer, men vi kom oss likevel gjennom besøket uten at noen kom til skade. Veldig fornøyd med det.

Gjest chiki
Skrevet

Her inviterte de fleste til 4 årsdagen. De er 10 stykker på årskullet. I de første bursdagene på starten av pret hadde alle med foreldrene. Når det var vår tur i oktober ble ingen foreldre igjen:) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi startet da vår jente var 3, men det var fordi hun da var yngst på sin avd og hadde blitt invitert i noen 4-årsdager, så da hadde hun veldig lyst på barneselskap selv også. De fleste vi kjenner har startet da de ble 4. Her hadde alle med en forelder på 3-årsdagen (da var de andre stortsett et år eldre), mange hadde også med året etter og i fjor på 5-årsdagen var det noen mødre som var med. Tror det var en kombinasjon av at barna ønsket det og at foreldrene syntes det var hyggelig. Synes det stortsett er sånn i de bursdagene vår jente er invitert i: Noen ganger vil barna ha med seg noen, andre ganger er de alene. Kommer litt an på hvor godt de kjenner den de skal være hos. For min del synes jeg det er hyggelig om foreldrene er med, både fordi det er hyggelig å slå av en prat og fordi de fleste har vett nok til å tilby en hjelpende hånd ved behov (ikke det at jeg regner med at de skal hjelpe til altså, men de krever iallefall ikke noe oppvartning). Ang tidspunkt så ha de fleste brukt å feire i helgene. For vår del synes vi lørdager midt på dagen er et litt dumt tidspunt og har hørt andre si det samme. Hvis man skal reise bort på hytta el.l, blir det vanskelig, i

motsetning til om man feirer søndag ettermiddag eller fredag etter bhg. Vi prioriterer bursdager høyt og har flere ganger avlyst planer om å reise bort fordi bursdager er lørdag midt på dagen. Men det er jo smak og behag... Mange synes sikkert det er dumt å feire på hverdager også fordi barna er slitne etter bhg etc. Synes forøvrig 2 timer er nok. Vanligvis trenger man ikke så mye opplegg, men fiskedam/skattejakt m godtepose er vel noe som ofte forventes da... Hvis noen av barna ikke kjenner så mange, kan det kanskje være greit m noe mer organisert, men pakkeåpning, kake etc tar jo en del tid også. 

Anonymkode: 6ae30...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...