AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Del Skrevet 11. mars 2016 Har fått presentert skrekkhistorier omkring barn og popkorn, så vi har aldri tenkt på å gi dem det. Når har deres barn fått popkorn? Anonymkode: 0c816...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 11. mars 2016 #2 Del Skrevet 11. mars 2016 Søsknene mine har fått popcorn fra rundt 3 års alderen, og det har gått helt fint. Honning derimot... Lillesøsteren min er fire år og har fortsatt ikke smakt på honning, det tør ikke mamma å gi henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 11. mars 2016 #3 Del Skrevet 11. mars 2016 Har tilbudt sønnen min det fra han ble 4 men han er ikke interessert. Han er ikke så glad i chips, popcorn og gummigodt. Sjokolade og nøtter derimot er han veldig glad i. Nøtter har han fått i vanlig form fra han var 3. Før det så var det helst i kaker å slikt og da malte jeg dem opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chiki Skrevet 11. mars 2016 #4 Del Skrevet 11. mars 2016 Eldste var vell 3-4år. Lillebror har spist det fra han var 1,5 år, men bare litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg er ikke sikker på om hun var passert 3. Da plukket vl ut kun godt utpoppede til henne, og fulgte _nøye_ med. Anonymkode: 5a299...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #6 Del Skrevet 11. mars 2016 Hva er disse skrekkhistoriene knyttet til popcorn? Og honning? Nei, jeg har ikke barn... Anonymkode: 4dc57...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 11. mars 2016 #7 Del Skrevet 11. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er disse skrekkhistoriene knyttet til popcorn? Og honning? Nei, jeg har ikke barn... Anonymkode: 4dc57...fde Når jeg var liten ble jeg kraftig syk. Mamma fikk beskjed om å gi meg honning og det gjorde hun - Da ble jeg så syk at jeg havnet på sykehus. Da bodde vi ikke i Norge og jeg var mammas første barn så mamma var så klart uerfaren. I ettertid når vi kom til Norge og mamma fikk søsknene mine har hun fått beskjed om å ikke gi søsknene mine honning før de er minst 3 år. Det er tydeligvis ikke bra for barn. Uansett - Leste i dag på vg om at nøtter ikke er bra for barn og at det kan gi barn allergi å gi dem det i tidlig barndom. Jeg vet ikke om det er noe å tro på, men broren min reagerte på nøtter når han var lite (han elsket det). Han fikk det ikke når vi skjønte han er allergisk, men nå tåler han det uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #8 Del Skrevet 11. mars 2016 Honning kan gi spedbarnsbotulisme, popcorn kan de sette i halsen. Anonymkode: 0c816...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 11. mars 2016 #9 Del Skrevet 11. mars 2016 3 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 11. mars 2016 #10 Del Skrevet 11. mars 2016 24 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Når jeg var liten ble jeg kraftig syk. Mamma fikk beskjed om å gi meg honning og det gjorde hun - Da ble jeg så syk at jeg havnet på sykehus. Da bodde vi ikke i Norge og jeg var mammas første barn så mamma var så klart uerfaren. I ettertid når vi kom til Norge og mamma fikk søsknene mine har hun fått beskjed om å ikke gi søsknene mine honning før de er minst 3 år. Det er tydeligvis ikke bra for barn. Uansett - Leste i dag på vg om at nøtter ikke er bra for barn og at det kan gi barn allergi å gi dem det i tidlig barndom. Jeg vet ikke om det er noe å tro på, men broren min reagerte på nøtter når han var lite (han elsket det). Han fikk det ikke når vi skjønte han er allergisk, men nå tåler han det uten problem. Du har nok misforstått litt. Hvis man gir barn nøtter i når de er små så kan man forhindre at de utvikler nøtteallergi, dette viser flere nyere studier. http://www.side2.no/helse/forhindre-ntteallergi-gi-babyen-mat-med-ntter/8546876.html http://forskning.no/2015/02/spise-notter-forebygger-notteallergi http://www.vg.no/forbruker/helse/helse/peanoetter-forebygger-allergi-hos-babyer/a/23632895/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 11. mars 2016 #11 Del Skrevet 11. mars 2016 19 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Du har nok misforstått litt. Hvis man gir barn nøtter i når de er små så kan man forhindre at de utvikler nøtteallergi, dette viser flere nyere studier. http://www.side2.no/helse/forhindre-ntteallergi-gi-babyen-mat-med-ntter/8546876.html http://forskning.no/2015/02/spise-notter-forebygger-notteallergi http://www.vg.no/forbruker/helse/helse/peanoetter-forebygger-allergi-hos-babyer/a/23632895/ Åja herregud jeg har misforstått helt, beklager! Takk for at du sa ifraf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. mars 2016 #12 Del Skrevet 11. mars 2016 Det er peanøtter som er farlig å gi små barn. Det er eitt eller anna skummelt som kan skje, sjølv om barn berre får ein bitteliten bit ned i luftrøret. Har noko å gjera med den olja eller kva det no er, som er utanpå peanøttene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. mars 2016 #13 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) No fann eg ut av det. Olja som er utanpå peanøttene kan skada lungevevet, og gi ein type lungebetennelse som kan vera veldig alvorlig. Leste også ein plass at barn under 5 år ikkje bør få nokon typar nøtter i det heile tatt. Og egentlig burde ingen barn under 10 år eta peanøtter! Så farlig kan det visst vera å setja peanøtter i halsen. Endret 11. mars 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammabamma Skrevet 11. mars 2016 #14 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg tror alle ungene fikk popcorn første gang de var på kino så samtlige hadde passert 3 år. Ikke fordi jeg er redd for å gi dem eller har tenkt at det er farlig men ganske enkelt fordi vi aldri spiser pop corn annet enn på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #15 Del Skrevet 11. mars 2016 38 minutter siden, Mirabella76 skrev: No fann eg ut av det. Olja som er utanpå peanøttene kan skada lungevevet, og gi ein type lungebetennelse som kan vera veldig alvorlig. Leste også ein plass at barn under 5 år ikkje bør få nokon typar nøtter i det heile tatt. Og egentlig burde ingen barn under 10 år eta peanøtter! Så farlig kan det visst vera å setja peanøtter i halsen. Det er jo farlig for voksne og å få det i lungene. Anonymkode: c9a3e...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. mars 2016 #16 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo farlig for voksne og å få det i lungene. Anonymkode: c9a3e...9e7 Ja, det er det. Men barn set lettare i halsen enn vaksne, og tåler gjerne dårligare ein alvorlig lungebetennelse, enn det ein i utgangspunktet frisk vaksen person gjer. Endret 11. mars 2016 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå