AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Del Skrevet 11. mars 2016 Da er valget tatt, vi skal flytte til Trondheim. Valget står mellom kolstad, byåsen og Flatåsen. Hva mener dere om skolekretsene der på godt og vondt? Dere som enten bor der eller kjenner til stedene 😊 Anonymkode: b73a1...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #2 Del Skrevet 11. mars 2016 Kan jeg spørre hvorfor det står mellom akkurat de tre stedene? Det er jo ganske forskjellige steder, og rimelig stor prisforskjell på bolig. Byåsen er veldig stor, så det kommer veldig an på hvor man bor, men generelt er det en mer "blendahvit" bydel enn de to andre. Og også dyrere. Jeg tror nok Flatåsen er ganske fint, Kolstad vet jeg ikke så mye om. Men jeg vil foreslå Heimdal eller Tiller i stedet! Anonymkode: 0df9d...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Del Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er valget tatt, vi skal flytte til Trondheim. Valget står mellom kolstad, byåsen og Flatåsen. Hva mener dere om skolekretsene der på godt og vondt? Dere som enten bor der eller kjenner til stedene 😊 Anonymkode: b73a1...006 Jeg ville gått for Byåsen. Kolstad og Flatåsen er begge litt sånn lav sosioøkonomisk status. Anonymkode: c51fa...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #4 Del Skrevet 11. mars 2016 Definitivt Byåsen. Singsaker er også bra om dere ser etter andre steder også. Anonymkode: 43df4...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Del Skrevet 11. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor det står mellom akkurat de tre stedene? Det er jo ganske forskjellige steder, og rimelig stor prisforskjell på bolig. Byåsen er veldig stor, så det kommer veldig an på hvor man bor, men generelt er det en mer "blendahvit" bydel enn de to andre. Og også dyrere. Jeg tror nok Flatåsen er ganske fint, Kolstad vet jeg ikke så mye om. Men jeg vil foreslå Heimdal eller Tiller i stedet! Anonymkode: 0df9d...f0e Byåsen er mer "Blendahvit"? Hva skal det bety? Er det plutselig blitt negativt å bo i en Norsk bydel hvor de fleste er Nordmenn? Anonymkode: 43df4...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #6 Del Skrevet 11. mars 2016 Kolstad er bedre enn ryktet for å si det enkelt. Det er ikke bare folk med lav inntekt som bor der. Flatåsen er omtrent som Heimdal, forskjellen er at det er rekkehus på Flatåsen og lavblokker på Kolstad. Byåsen er stort så det er vel alt fra digre eneboliger til små kommunale boliger. Tiller er omtrent det samme som Flatåsen og Kolstad. Vanlige folk med vanlige inntekter i vanlige leiligheter. Det samme er jo forsåvidt Byåsen. Anonymkode: b8a37...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #7 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg vokste opp på byåsen, og jeg kommer ikke til å flytte tilbake dit. Nå var jo jeg uheldig som ble mobbet, men ut i fra det jeg har hørt fra andre så er det generelt et dårlig miljø der. Kolstad og Flatåsen vet jeg ikke mye om. Fordommene mine sier at det ikke er spesielt godt miljø der heller, men jeg hører folk sier at spesielt Flatåsen ikke er så ille som folk tror. Jeg ville heller valgt f.eks. Tiller (og området rundt) eller Jakobsli/Brundalen. Jeg kjenner en del som har vokst opp på de plassene som trivdes veldig godt der. Anonymkode: 62c2e...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #8 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg ville heller gårt for noe østover. Vikåsen, Charlottenlund, Jakobsli, Strindheim, Lade. Jeg hører det er ganske mye tyn på Byåsen om å ha riktig jakke og bukse, hva foreldrene jobber med osv. Parajumpers Central. Anonymkode: f2584...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #9 Del Skrevet 11. mars 2016 Kolstad og Flatåsen er... ghettoen. Dårlig miljø for ungdommer ihvertfall. Ungdomskolen (Huseby) har et sykt dårlig miljø, dårlige lærere generelt. Barneskolen på Flatåsen er en skole. Barneskole kommer mer an på elevene enn hvor det ligger egentlig. Ungdomskole er mer preget av miljøet rundt. Byåsen VGS = Bra miljø, ufattelig lite narkotika press og trend-press. Beste skolen jeg har gått på. Tiller VGS = Dårlig miljø, likt Kolstad. Ladejarlen VGS = lesber (den store, beryktede lesbegjengen som fryste ut alt og alle, ruset seg og var rett og slett byens dritt-gjeng, og fremtidige narkiser (stort narkotika-miljø da jeg gikk der i 1 år). Ladejarlen er nedlagt og flyttet, heter nå Strinda?... Det er de skolene jeg har gått på. Dette er 10-15 år siden og gjengene flytter på seg. Elevene har svært mye å si også, så ting forandrer seg. Når det kommer til det faglige miljøet og opplæringen; Byåsen VGS = Best Tiller VGS = Ræva, tipp-topp for kronisk skulkere. Ladejarlen VGS = Usikker, for jeg byttet til Byåsen, sto på venteliste og hadde planer å droppe ut hvis jeg ikke kom inn på Byåsen. Beste stedet å bo er Ila, mener nå jeg da. Det er en plass for gamle, unge, studenter og barnefamilier. De fleste stedene har div grupperinger som utlendinger (kolstad, Saupstad), Navere og fattigfolk (Lademoen, og spredt rundt i div kommunale boliger), liksom-rike folk og gamlinger med mye penger (Møllenberg, bakklandet, Singsaker, Så har du wannabe-Trondhjemmere med en god miks av wannabe-bønder i Buvika, Melhus, Kattem, Byneset, Klæbu. De er så langt unna og uti huttiheita at de hører nesten ikke til Trondheim. Ila, Byåsen, Tiller, Ranheim kan ha OK boligområder for barnefamilier. Alle plassene har et lite nabolag som er bra for eldre, studenter, enslige, barnefamilier, rike, fattige etc. Anonymkode: 0a88f...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #10 Del Skrevet 11. mars 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Byåsen er mer "Blendahvit"? Hva skal det bety? Er det plutselig blitt negativt å bo i en Norsk bydel hvor de fleste er Nordmenn? Anonymkode: 43df4...f92 Jeg skrev vel ikke at det var verken positivt eller negativt, bare at Byåsen er en mer "blendahvit" bydel enn Flatåsen og Kolstad. For øvrig skrives norsk og nordmenn med liten n. Anonymkode: 0df9d...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Del Skrevet 12. mars 2016 Kolstad hadde vært heeelt uaktuelt for min del. Har selv bodd på flatåsen, trivdes kjempegodt, men vet ikke om jeg ville latt barnet mitt vokse opp der pga miljøet på ungdomsskolen. Mye narkotika visstnok ( men vet nå ikke hvor vanlig det er på andre skoler heller da). Kan se for meg at byåsen er beste valget.. Anonymkode: 426b1...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #12 Del Skrevet 12. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kolstad og Flatåsen er... ghettoen. Dårlig miljø for ungdommer ihvertfall. Ungdomskolen (Huseby) har et sykt dårlig miljø, dårlige lærere generelt. Barneskolen på Flatåsen er en skole. Barneskole kommer mer an på elevene enn hvor det ligger egentlig. Ungdomskole er mer preget av miljøet rundt. Byåsen VGS = Bra miljø, ufattelig lite narkotika press og trend-press. Beste skolen jeg har gått på. Tiller VGS = Dårlig miljø, likt Kolstad. Ladejarlen VGS = lesber (den store, beryktede lesbegjengen som fryste ut alt og alle, ruset seg og var rett og slett byens dritt-gjeng, og fremtidige narkiser (stort narkotika-miljø da jeg gikk der i 1 år). Ladejarlen er nedlagt og flyttet, heter nå Strinda?... Det er de skolene jeg har gått på. Dette er 10-15 år siden og gjengene flytter på seg. Elevene har svært mye å si også, så ting forandrer seg. Når det kommer til det faglige miljøet og opplæringen; Byåsen VGS = Best Tiller VGS = Ræva, tipp-topp for kronisk skulkere. Ladejarlen VGS = Usikker, for jeg byttet til Byåsen, sto på venteliste og hadde planer å droppe ut hvis jeg ikke kom inn på Byåsen. Beste stedet å bo er Ila, mener nå jeg da. Det er en plass for gamle, unge, studenter og barnefamilier. De fleste stedene har div grupperinger som utlendinger (kolstad, Saupstad), Navere og fattigfolk (Lademoen, og spredt rundt i div kommunale boliger), liksom-rike folk og gamlinger med mye penger (Møllenberg, bakklandet, Singsaker, Så har du wannabe-Trondhjemmere med en god miks av wannabe-bønder i Buvika, Melhus, Kattem, Byneset, Klæbu. De er så langt unna og uti huttiheita at de hører nesten ikke til Trondheim. Ila, Byåsen, Tiller, Ranheim kan ha OK boligområder for barnefamilier. Alle plassene har et lite nabolag som er bra for eldre, studenter, enslige, barnefamilier, rike, fattige etc. Anonymkode: 0a88f...8ac Buvika (Skaun), Melhus og Klæbu er egne kommuner, de hører ikke til Trondheim. Du har mange fordommer du... Anonymkode: 7259b...cbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrygirl Skrevet 12. mars 2016 #13 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg har bodd på ulike steder i Trondheim. Jeg ville tenkt på hva salgs interesser dere har. Er dere glad i turer i marka, ski/jogging/sykling osv ville jeg valgt byåsen eller ila/ilsvika. Da har dere god tilgang til bymarka. Dere kan også bo på Risvollan/nardo - da har dere tilgang til estendstadmarka. Jeg har hatt hest og ridd mye u disse skogene. Uendelig med turmuligheter! Om dere vil bo bynært er jo Møllenberg, Bakklandet eller Singsaker fine plasser. Lykke til i Trondheim. Det er en fantastisk by 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #14 Del Skrevet 12. mars 2016 Byåsen = snøhøl. Kolstad = Ghetto. Flatåsen = middelklasse wannabe Anonymkode: 35682...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #15 Del Skrevet 12. mars 2016 Har dere som skriver her egentlig vært på Kolstad og Flatåsen? Der bor det vanlige folk med vanlige barn som går på skolen. Det er lite mobbing på barneskolene på Kolstad og på Flatåsen. Huseby ungdomskole er en helt vanlig ungdomsskole hvor det går barn fra Flatåsen og Kolstad og Saupstad. Heimdal videregående ligger på Kolstad og er en god videregående skole. Kolstad var ille for 20 år siden og har fremdeles et ufortjent dårlig rykte. De jeg kjenner som bor på Kolstad synes det er veldig trygt å bo der med barn, det er kort avstand til skole, barnehage og butikker og biblioteket og svømmehallen. Lite fyllebråk og lite bråk generelt. Det bor en god del kurdere der men de oppfører seg som vanlige folk de også. Anonymkode: b8a37...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #16 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg ville ikke flyttet til hverken Kolstad eller Flatåsen med barn. Veldig tøft miljø, ikke så gode skoler, mye gjengbråk, utrykninger osv. Byåsen er kjempefint. Godt idrettsmiljø, gode skoler, majoriteten av elevene er fra ressurssterke familier og miljøet er bra. Oppfatter ikke Byåsen som snobbete, men det er et trygt og fint oppvekstmiljø. Spesielt området rundt Sverresborg/Kyvannet. Anonymkode: 33b74...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #17 Del Skrevet 12. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere som skriver her egentlig vært på Kolstad og Flatåsen? Der bor det vanlige folk med vanlige barn som går på skolen. Det er lite mobbing på barneskolene på Kolstad og på Flatåsen. Huseby ungdomskole er en helt vanlig ungdomsskole hvor det går barn fra Flatåsen og Kolstad og Saupstad. Heimdal videregående ligger på Kolstad og er en god videregående skole. Kolstad var ille for 20 år siden og har fremdeles et ufortjent dårlig rykte. De jeg kjenner som bor på Kolstad synes det er veldig trygt å bo der med barn, det er kort avstand til skole, barnehage og butikker og biblioteket og svømmehallen. Lite fyllebråk og lite bråk generelt. Det bor en god del kurdere der men de oppfører seg som vanlige folk de også. Anonymkode: b8a37...f0e Jeg flyttet fra Kolstad for tre år siden. I klassen til min datter var 77 % barn av ikke-etnisk opprinnelse. Det er mye motsatt rasisme, mye gjenger. Kolstad bydel, som består av Kolstad-Flatås-Saupstad er den bydelen i Norge med høyest andel sosialmottakere, barnevernssaker og fattigdom PR.innbygger. Anonymkode: 33b74...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #18 Del Skrevet 12. mars 2016 Motsatt rasisme kan jeg skrive under på. Jeg har bodd både på Kolstad, på Flatåsen og sist på Saupstad, og vi valgte å flytte fra byen på grunn av behandlingen min datter fikk. Som en av de få etnisk norske i klassen og blond/blåøyd ble hun grusomt behandlet, spesielt av kurderne, og vi orket ikke se henne lide lenger. Saupstad skole gjør en fantastisk jobb, men klarte ikke å gjøre stort med klassemiljøet. Flatåsen er mye bedre, spesielt i områdene med rekkehus/eneboliger, og fortsatt oppnåelig prismessig. Østsiden av byen er overpriset og oppskrytt, men hver sin smak. Unntaket er Lade, skulle gjerne ha bodd i sjøkanten med brygge og robåt. Anonymkode: 547d8...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #19 Del Skrevet 12. mars 2016 Akkurat slik ble også både min datter og hennes etnisk-norske behandlet. Skolen prøvde så godt de kunne, men totalt fravær av samarbeid skole-hjem for mange av de kurdiske og somaliske elevene så kom de til kort. Jeg ville aldri latt min datter begynne på ungdomsskolen i det miljøet der. Enig vedr. Flatåsen og bomiljø, men ville ikke hatt barn i skolen der heller. Tøft miljø, mye narkotika, barm som ikke blir fulgt opp hjemmefra osv. Lundåsen og området rundt der er fint, hvis man vil være på sør-siden av byen. Anonymkode: 33b74...89b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #20 Del Skrevet 12. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Akkurat slik ble også både min datter og hennes etnisk-norske behandlet. Skolen prøvde så godt de kunne, men totalt fravær av samarbeid skole-hjem for mange av de kurdiske og somaliske elevene så kom de til kort. Jeg ville aldri latt min datter begynne på ungdomsskolen i det miljøet der. Enig vedr. Flatåsen og bomiljø, men ville ikke hatt barn i skolen der heller. Tøft miljø, mye narkotika, barm som ikke blir fulgt opp hjemmefra osv. Lundåsen og området rundt der er fint, hvis man vil være på sør-siden av byen. Anonymkode: 33b74...89b Etnisk-norske venner Anonymkode: 33b74...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå