Gjest Jamila Skrevet 16. juli 2002 #1 Skrevet 16. juli 2002 Vi skal ha en vennefest helgen etter bryllupet, der vi skal ha toastmaster. Vi skal møte han i dag for å gå gjennom planene og "fortelle han om våre ønsker" som han sier. Men, kommer ikke på noe, jeg! Er det noe spesielt man bør være oppmerksom på, eller be toastmaster om å ta seg av? Kommer dere på noe?? Må kanskje legge til at jeg aldri har vært gjest i bryllup selv.... mitt eget blir det første....
Augustbrud02 Skrevet 16. juli 2002 #2 Skrevet 16. juli 2002 Vår toastmaster har utrolig fri tøyler, det eneste vi gir ham beskjed om er hva vi ønsker at han skal si, det er: -praktiske ting omkring middagen, røyking o.s.v. -menyen -pauser Dessuten skal han holde orden på rekkefølgen av taler/sanger da.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2002 #3 Skrevet 16. juli 2002 Heisann Husk at toastmaster må annonsere: - når brudeparet kommer - Når kaken skal skjæres - brudevalsen skal være vi var i et bryllup i mai og da nevnte ikke toastmaster noen av disse tingene - det var dårlig for folk fikk ikke med seg dette og det gikk forbi i stillhet..... ikke kjekt for brudeparet og de var litt irriterte også. Forstår dem jeg. 20April2002
Gjest Jamila Skrevet 16. juli 2002 #4 Skrevet 16. juli 2002 Takk!! Hadde jo så klart glemt både det med skjæring av kaken og ikke røyking under middagen selv. :oops: Puh, bra jeg har dere! Andre som har tips?
meta Skrevet 17. juli 2002 #5 Skrevet 17. juli 2002 Toastmasteren skal også holde styr på taler/talere og sanger. I det forrige bryllupet jeg var i, var det også han som holdt styr på pauser og når de forskjellige rettene ble servert.
mari Skrevet 17. juli 2002 #6 Skrevet 17. juli 2002 Toastmasteren skal ha god komunikasjon med de som serverer, orientere om hvor mange serveringer det er, fortelle folk at de kan gå ut å røyke (hvis de ikke får røyke ved bordet) kalle folk inn igjen. Annonsere talere. Få programmet til å flyte og kanskje være litt moro, uten at fokusen kommer på henne/han. Vi har "prøvd ut" toastmasteren vår før (var toastmaster i min mors 50 årsdag), og vet at hun er veldig flink, og det er en betryggelse!!!
apple Skrevet 18. juli 2002 #7 Skrevet 18. juli 2002 I det siste bryllaupet eg var i hadde toastmasterane alt for lite kontroll. Dei sa rett og slett alt for lite. Det er viktig at den/dei som er toastmaster fortel klart og tydeleg kva som skal skje under middagen. Etter kvar tale vart me berre sitjande og lura på kva som skulle skje, om me skulle få ny servering, om me skulle begynna å snakka med folk rundt oss igjen, om det skulle koma ein sang eller ein ny tale snart. Det høyrest kanskje litt masete ut at toastmasteren må sei noko så ofte, men det vart ei ganske merkeleg stemning rundt bordet når ingen visste kva som skulle skje.
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 18. juli 2002 #8 Skrevet 18. juli 2002 Og jeg sier det atter en gang her: pass på at toastmasteren ikke stresser heller. I et bryllu i fjor ble så så irriterte på toastmasteren rett og slett. Det skulle være en hel rekke taler og en hel rekke sanger og alt dette ble tatt midt under måltidet. Vi takk i spise en bit (og det er ikke overdriv en gang), før det ble plinget på glasset og det skulle være en ny tale. Maten var kald før vi fikk spist og akkurat dette ødela utrolig mye. Selv skal vi legge alle taler og sanger til naturlige pause i maten for å unngå akkurat dette...
Gjest Rose, ikke innlogget Skrevet 18. juli 2002 #9 Skrevet 18. juli 2002 Fortell ham litt generelt om hvordan dere ønsker dagen (formell/uformell), og hva dere forventer av ham (ikke vær redd for å stille krav). Fortell om gjestelisten (mange unge/gamle, livete/traus forsamling etc). Hvordan dere tenker dere gangen i programmet. Hvem dere tror kommer til å ta ordet. Hvor lenge dere max ønsker at middagen skal være (resten av event. program kan legges til kaffen) Hvilke sanger som skal synges
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå