Gå til innhold

Kapselkaffe?

Gjest Enhjørning

Anbefalte innlegg

Gjest Enhjørning

Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en kaffemaskin, hovedsakelig for å kunne lage enkel kaffe om det blir besøk da jeg ikke drikker vanlig kaffe selv og fordi jeg liker blant annet iskaffe, latte og sjokolademelk. Men jeg lurer på om noen vet kaloriinnholdet i slike? Jeg har muligens ikke søkt nok men jeg finner ikke ut kalorier og hva de inneholder. Jeg ser på Dolce Gusto/Neskafe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lite eller ingen kalorier i kaffe, men det er masse kalorier i siruper, fløte og is, for ikke å snakke om sukker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare for å ha til gjester, har jeg ikke villet satse på. Trakt en god kopp kaffe til de av skikkelig kaffe.

Anonymkode: b3a70...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her finner du full oversikt. Trykk deg inn på hver enkelt så står det hvor mye de innholder.

Anonymkode: 1c15a...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning
2 timer siden, Chiubi skrev:

Det er lite eller ingen kalorier i kaffe, men det er masse kalorier i siruper, fløte og is, for ikke å snakke om sukker. 

Ja var de sistnevnte jeg tenkte på. Men fikk oversikt over noen her nede og det var ikke så ille som jeg trodde :) 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje greid å legge ved linken også ;)https://www.kaffekapslen.no/dolce-gusto-kapsler/latte-og-cappuccino.html

Anonymkode: 1c15a...8ae

Tusen takk! Var ikke så ille som jeg trodde :) 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å ha til gjester, har jeg ikke villet satse på. Trakt en god kopp kaffe til de av skikkelig kaffe.

Anonymkode: b3a70...d28

Jeg har ikke noe ønske om å kjøpe en kaffemaskin som bare tar plass som jeg ikke kommer til å bruke selv :)  Kommer såklart til å bruke den til meg selv men da med andre ting enn vanlig kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
1 time siden, Enhjørning skrev:

Ja var de sistnevnte jeg tenkte på. Men fikk oversikt over noen her nede og det var ikke så ille som jeg trodde :) 

Tusen takk! Var ikke så ille som jeg trodde :) 

Jeg har ikke noe ønske om å kjøpe en kaffemaskin som bare tar plass som jeg ikke kommer til å bruke selv :)  Kommer såklart til å bruke den til meg selv men da med andre ting enn vanlig kaffe. 

Du kan jo kjøpe en presskanne i stedet, tar mindre plass og koster mindre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning
1 time siden, Sisti skrev:

Du kan jo kjøpe en presskanne i stedet, tar mindre plass og koster mindre. ;)

Spørs helt hvilken maskin jeg kjøper :) Ønsker også en som både lager kald og varm drikke på en enkel måte. Av det jeg ser er ikke presskanne noe for meg men takk for forslaget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Enhjørning skrev:

Spørs helt hvilken maskin jeg kjøper :) Ønsker også en som både lager kald og varm drikke på en enkel måte. Av det jeg ser er ikke presskanne noe for meg men takk for forslaget :) 

Prøv å få smakt på drikkene før du kjøper.

Jeg har emigrert over til en Nespressomaskin etter noen år med en Tassimo. Syns faktisk det er mye enklere med nespressoen da jeg selv velger hvilken melketype jeg vil ha og hva jeg søter med. Det er også mulig å lage kalde drikker med den melkeskummeren som fulgte med til min type.

Smaken på drikkene er også et godt nivå over det jeg var vant til.

Anonymkode: 75d81...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har emigrert over til en Nespressomaskin etter noen år med en Tassimo. Syns faktisk det er mye enklere med nespressoen da jeg selv velger hvilken melketype jeg vil ha og hva jeg søter med. Det er også mulig å lage kalde drikker med den melkeskummeren som fulgte med til min type.

Det skal jeg sjekke ut! Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med det, jeg elsker vår nespresso (jeg liker ikke ren kaffe). Men det krever jo litt mer arbeid eller tankevirksomhet enn å bare putte inn en kapsel med noe fancy drikke. 

Den melkeskummeren er også genial hvis man bare vil varme seg en kopp kakao! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen og latten (og forsåvidt de andre typene kaffe med med melk og/eller smak) fra slike maskiner synes jeg ikke er spesielt god. Smaker for mye vann for min del.

Edit; anbefaler deg å kjøpe presskanne og melkeskummer i stede :)

Endret av peppermyntete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av kapselmaskinene er Nespresso klart best! De har utrolig mange gode kaffesorter å velge mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Enhjørning
15 timer siden, Sisti skrev:

Enig med det, jeg elsker vår nespresso (jeg liker ikke ren kaffe). Men det krever jo litt mer arbeid eller tankevirksomhet enn å bare putte inn en kapsel med noe fancy drikke. 

Den melkeskummeren er også genial hvis man bare vil varme seg en kopp kakao! 

Det er kapsel det og eller? Skal sjekke litt ut! :) takk for svar.

10 timer siden, peppermyntete skrev:

Kakaoen og latten (og forsåvidt de andre typene kaffe med med melk og/eller smak) fra slike maskiner synes jeg ikke er spesielt god. Smaker for mye vann for min del.

Edit; anbefaler deg å kjøpe presskanne og melkeskummer i stede :)

Takk for forslag men har egentlig bestemt meg for kapselmaskin :) 

6 timer siden, Chiubi skrev:

Av kapselmaskinene er Nespresso klart best! De har utrolig mange gode kaffesorter å velge mellom. 

Takk :) har de f.eks latte, vanilje, kakao og lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Dolce gusto og får mye skryt for kaffen. Kjøper gul boks "grande" til vanlig svart kaffe. Elsker den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 minutter siden, Enhjørning skrev:

Nespresso er kapsel ja, men de har kun kaffe! Så hvis du vil ha latte må du lage kaffe i en kopp, steame melk i melkesteameren (som følger med på noen variasjoner, eller kjøpes utenom som ekstrautstyr) i en annen, og blande disse (oppskrifter følger med). Dette blir jo mer genuin kaffe latte enn når kaffe latten kommer i en kapsel. Det er mye kaffe å velge mellom, men alt er skikkelig kaffe. Kjøper du sirup i tillegg blir det mye godt. Jeg lager mye cappuccino, kaffe latte, chai te etc. Men det er sikkert mer arbeid enn å bare lage en litt dårligere variant med rene kapsler, så det kommer jo an på hvor kresen du er vs hvor "lat" du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Den 12.3.2016 at 23.53, Enhjørning skrev:

Den 12.3.2016 at 23.53, Enhjørning skrev:

Nespresso har det du måtte ønske deg, du kan ta en titt på deres forslag til drikker her https://www.nespresso.com/ultimate-coffee-creations/no/no/kaffeoppskrifter.html Men en ren kakao har de ikke, dog er melkesteameren kjekk til å lage seg et glass varm sjokolademelk.

Jeg trodde nespresso med melkeskummer skulle være mer prakk, men sammenlignet med tassimoen opplever jeg den som lettere. Kaffen kommer alltid ut, og om en kaffedrikke ikke passet meg sitter jeg ikke igjen med mange kaspler med noe jeg ikke liker. Da lager jeg bare noe annet neste gang. Med tassimoen måtte jeg riste kapslene, holde melkekapselen under varmvann og rengjøre maskinen oftere, samtidig som det aldri ble skikkelig godt.

Det er også et godt utvalg av kapsler. I dagligvarebutikken får du kjøpt kapsler fra ulike leverandører, og så kan du bestille de ekte nespressokapslene fra nettbutikken deres. Jeg har alltid fått det jeg har bestilt dagen etterpå. Med tassimo ble utvalget i butikk dårligere og dårligere, og å bestille fra nettsidene deres tok flere uker. Så sjekk også ut hvilket utvalg det er av kapsler for den maskinen du går for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...